Begrip voor de narcistische sector

8nov 201710:06
  • Media
  • 18487 x gelezen
  • Link
  • Rogier van Kralingen
  • CommunicatieMediaZakelijk

weblog Alarmfase geel: we zien weer negatieve berichten over de financiële sector. Hoe kan dit toch? Het antwoord is dat deze sector narcistisch is. Willen we echte verbetering dan moeten we iets doen dat wat we in ons dagelijks leven ook zouden doen: de sector behandelen zoals je ook een echte narcist zou behandelen.

Brands and the City: welke kledingmerken scoren in tv-series?

8nov 201709:44
  • Media
  • 14642 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MerkenOnderzoekTelevisieContent

nieuws In de Amerikaanse tv-serie Sex and the City worden het vaakst kledingmerken en fashion designers genoemd. Gemiddeld wordt er 1,4 keer per aflevering een kledingmerk genoemd. Dit blijkt uit onderzoek van online fashion platform Winkelstraat.nl, dat ruim 100 televisieseries analyseerde.

Kokoro Amsterdam werkt voor betaal-app Payconiq

8nov 201709:43
  • Bureaus
  • 12412 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Online betalenKassabonAppsKlanten

nieuws Payconiq is een nieuwe mobiele betaaldienst waarmee je verrassend eenvoudig kan betalen onder vrienden, in (web)winkels, restaurants én andere diensten zoals een apotheek of dokter. Na een strategische en creatieve pitch heeft Payconiq gekozen voor reclamebureau Kokoro Amsterdam.

Rabobank krijgt koekje van eigen deeg: 'Daden, geen woorden'

8nov 201709:22
  • Bureaus
  • 16628 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CommercialsCampagnesMVOMaatschappijMerken

nieuws 'Stel je eens voor...' klinkt het in de nieuwe commercial van Rabobank, die voortkomt uit de veelbesproken 'Rabopitch'. Directeur Elif Algu van reclamebureau Branding a Better World vond daar iets van en heeft nu een eigen versie gemaakt van de Rabo-campagne 'Growing a Better World Together'. 'Als zelfs banken zich laten voorstaan op hun goede gedrag, dan mogen wij dat helemaal.'

[video interview] Peter Fedchenkov van INS: 'Grote merken omzeilen straks retailer met houdbare producten'

8nov 201709:16
  • Food-en-retail
  • 4187 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingWinkelenInnovatie

nieuws Een aantal grote levensmiddelenproducenten, waaronder Mars, Unilever en Reckitt Benckiser, sluit zich aan bij het nieuwe Engelse digitale platform INS. Dat stelt hen volgens vakblog Foodlog in staat om rechtstreeks aan consumenten te gaan leveren. INS wordt in 2018 getest. Volgens INS zullen de merkartikelen tot circa 30% goedkoper kunnen zijn omdat de marge en bonussen voor de supermarkten wegvallen uit de opbouw van de consumentenprijs. Een ontwikkeling die overslaat naar Nederland?

Voetballer Fellaini maakt ruzie met sponsor New Balance

7nov 201715:54
  • Sponsoring
  • 10510 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsoringVoetbal

nieuws De Belgische voetballer Marouane Fellaini ligt op ramkoers met zijn schoensponsor New Balance. De aanvaller van topclub Manchester United heeft bij het Hooggerechtshof in Londen een rechtszaak aangespannen tegen het Amerikaanse sportmerk.

Mobiel.nl kiest voor The Odd Shop

7nov 201714:50
  • Bureaus
  • 8814 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MerkenCampagnesKlanten

nieuws Mobiel.nl heeft na een uitgebreide pitch onder begeleiding van Ariën Breunis van Brand Meester gekozen voor The Odd Shop. Het bureau gaat van start met de ontwikkeling van een crossmediale campagne om het merk nadrukkelijker te profileren.

NU.nl en Starcom experimenteren met gepersonaliseerde homepage-takeover Samsung

7nov 201711:00
  • Media
  • 12873 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • NieuwsmediaWebsiteReclameOnline advertisingDigitaal

nieuws Starcom en Sanoma hebben maandag een gepersonaliseerde fixed homepage-takeover gelanceerd op NU.nl. Het unieke is dat het hier een fixed propositie betreft die vanaf nu kan worden gecombineerd met data. De uiting die een bezoeker te zien krijgt, is gebaseerd op het surfgedrag en wordt gekoppeld aan een dynamische uiting. Samsung is de eerste die deze mogelijkheden benut voor een campagne ter promotie van de nieuwe QLED-televisie.

Duurzaam verpakken in de e-commerce keten

7nov 201710:45
  • Food-en-retail
  • 10463 x gelezen
  • Link
  • Huib Burggraaf
  • WinkelenPackagingMarketing

weblog Duurzaam verpakken blijft een belangrijk aandachtspunt binnen e-commerce. Zeker nu het aantal online bestellingen blijft toenemen. Verpakken moet en kán efficiënter, gelet op materiaalgebruik, grootte, vorm en hergebruik. Daarnaast spelen verpakkingen een belangrijke rol in de strijd tegen verspilling.

Speeddate-event van JongeHonden

7nov 201710:01
  • Bureaus
  • 8944 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • EvenementCreatieReclame

nieuws Stichting JongeHonden houdt op 16 november de jaarlijkse Portfolio + Speeddate Avond. Het event is een mix van de portfolio-avond, waar Stichting JongeHonden bureaus uitnodigt om het werk van de meest talentvolle jonge creatieven uit de business te reviewen in hun zoektocht naar nieuw talent, en daarnaast ook een speeddate-event. Tijdens deze speeddates gaan jonge creatieven in gesprek om hun partner in crime te vinden.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners