Laurens Sloot (EFMI) zoekt partners voor 4G food&retail onderzoek

6nov 201710:22
  • Food-en-retail
  • 9271 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InnovatieFoodOnderzoek

nieuws EFMI Business School is van plan om samen met de RUG de komende vier jaar een groot onderzoeksproject te doen in het kader van de Kennis- en Innovatie Agenda op het gebied van de 4 G's: Gezondheid, Gemak, Genieten en Goed gedrag (Groen). Deze trends vormen de belangrijkste groeidrijvers achter productverbeteringen en formulevernieuwingen, stelt initiator Laurens Sloot. 'We onderzoeken onder andere de fundamenten achter deze trends, de toepassingsvormen en de mate waarin deze trends waarde kunnen creëren voor consument, fabrikant en retailer.'

Bureau Jump! omgedoopt in Jump! Retail

3nov 201716:31
  • Food-en-retail
  • 26167 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenMarketing

nieuws Tien jaar na de oprichting van Jump!, verandert het Amsterdamse bureau haar naam in 'Jump! Retail'. Met deze naamswijziging wil Jump! Retail zich nog nadrukkelijker profileren als een omnichannel retailbureau. Jump!-oprichter Ernst-Jan Smids: “Wij zien een groeiende vraag bij onze klanten naar omnichannel gedreven marketingprogramma’s. Wij helpen onze klanten dagelijks hier invulling aan te geven. Met deze naamswijziging benadrukken wij onze expertise in en passie voor retail.

Albert Heijn start inline pilot

3nov 201711:23
  • Food-en-retail
  • 19844 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingWinkelen

nieuws Albert Heijn is begonnen met een zogenoemde 'inline pilot' bij winkels in Rotterdam en Den Haag. In deze pilot worden online en offline-elementen met elkaar gecombineerd. Op die manier wil AH op de winkelvloer ook service bieden aan onlineklanten.

Effie verliest zijn glans

3nov 201707:28
  • Bureaus
  • 18076 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Awards

weblog De belangrijkste prijs in ons vak verliest zijn glans. De Effie Award-uitreiking 2017 in het Concertgebouw in Amsterdam maakte dat pijnlijk duidelijk. En presentator Tijl Beckand maakte het alleen maar erger.

Tele2 kiest voor MediaCom

3nov 201706:16
  • Bureaus
  • 22304 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • KlantPitchesAdvertisingMediabureau

nieuws Tele2 kiest voor MediaCom na een mediareview voor haar offline business. De pitch werd begeleid door 3MO onder leiding van Ivonne Boumeester. Het account komt van MEC. iProspect blijft het online mediabureau voor Tele2.

[interview Ondernemer 117] Sven Dirkzwager - general manager MyCooks

3nov 201700:02
  • Food-en-retail
  • 25909 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InterviewPortfolioFood

nieuws MarketingTribune prolongeert de successerie 'Ondernemer van de Week'. Check de eerdere 116 gesprekken hieronder. Als nummer 117 interviewt de redactie Food&Retail Sven Dirkzwager, general manager van MyCOOKS, een game changing food e-commerce bedrijf dat de wereld verovert. 'Bij MyCOOKS bestel je niet zomaar eten maar een eet-belevenis. Buiten onze vele verse gerechten hebben wij ook een lijn vriesverse producten, een trend die in Engeland al groot is en nu zijn weg vindt naar Nederland', aldus foodondernemer Dirkzwager. Daarnaast onderscheidt MyCOOKS zich met duurzaamheid, capaciteit en kunde van de Chefs. Met hoofdletter C.

Olympische sneak-preview van Holland Heineken House

2nov 201717:04
  • Sponsoring
  • 34908 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • MarketingOlympische SpelenActivatieSportmarketing

nieuws Het 14e Holland Heineken House staat tijdens de Olympische Winterspelen van 2018 in het moderne resort LaKai Sandpine in Gangneung, aan de oostkust van Zuid-Korea. Deze locatie ligt heel centraal ten opzichte van de Olympische schaatsbaan. Heineken en NOC*NSF komen begin 2018 ook met een driedelige documentaire-serie ter ere van 25 jaar 'HHH'. De documentaire ‘Holland bouwt een huis’ toont de bijzondere rol van dit concept.

Exterion Media wint Amstelveen, JCDecaux wint Den Haag

2nov 201716:42
  • Media
  • 33991 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaReclameOutdoorDigitaal

nieuws Buitenreclame is een strijd om de exclusieve concessies. Exploitant Exterion Media heeft een mooie slag geslagen met winst in de aanbesteding van de gemeente Amstelveen. Tegelijk wijst Den Haag de voorlopige gunning van (digitale) informatievitrines toe aan JCDecaux. Beide partijen vliegen elkaar geregeld juridisch in de haren over aanbestedingen.

Starbucks lanceert feestdagencup

2nov 201716:10
  • Food-en-retail
  • 13204 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InnovatieFood

nieuws Starbucks lanceert vandaag de nieuwe kerstcup! Voor het eerst gaat het om een cup die in te kleuren is zodat klanten nu ook hun eigen twist kunnen geven aan hun favoriete Starbucks-drankje, meldt de koffieketen. 'Koffiepartners' krijgen gratis drankjes.

Renate Groenewold in driekoppig bestuur Legendary Lanes

2nov 201711:58
  • Sponsoring
  • 16349 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SportmarketingPersonalia

nieuws Sportmarketingbureau Legendary Lanes heeft een nieuw management. Oprichter Jansien van Dijk is na twee jaar pionieren en bouwen, toe aan een nieuwe fase in haar carrière. De ondernemers Willem-Jan Bakker, Renate Groenewold en Jeroen Hommes nemen het roer over. Oprichter Jansien Van Dijk zal als ambassadeur betrokken blijven bij Legendary Lanes.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners