Roland Tameling hoofdredacteur van nieuwkomer Autocar

19sep 201709:43
  • Media
  • 9231 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ContentJournalistiekPersonaliaTijdschriften

nieuws Roland Tameling wordt hoofdredacteur van Autocar, het Britse format dat naar Nederland komt. Het freelance redactieteam bestaat verder uit Mark van den Ham (art director), Noël Ummels (eindredactie) en Rick Winkelman (radio/podcasting). Mariska Bekendam is verantwoordelijk voor marketing en events, Thijs Dorreboom regelt projecten en concepten.

[interview] KHN: 'verhoging btw-tarief is desastreus voor horecaondernemers'

19sep 201709:02
  • Food-en-retail
  • 6381 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • InterviewMarketingPolitiek

nieuws KHN vindt het onacceptabel dat er plannen zijn om het lage btw-tarief te verhogen, zonder dat daarbij rekening wordt gehouden met de negatieve gevolgen voor horecaondernemers. De VVD, D66, CDA en CU onderhandelen over een coalitieakkoord en er zijn plannen om het lage btw-tarief van 6 procent naar 8 procent te verhogen. KHN-voorzitter Robèr Willemsen: 'Wij zijn hier fel op tegen. Het lijkt een kleine stap, maar de impact is groot. Want horecaondernemers werken met kleine marges.'

Perre van den Brink (Vice/Virtue): ‘We maken verhalen, geen content'

18sep 201714:41
  • Content
  • 8482 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentStrategie

nieuws Millennials, het is de doelgroep waar de gemiddelde marketeer zich stuk op bijt - ook wel bekend als de moeilijk benaderbare groep 18-30 jarigen. Er is in ieder geval één mediabedrijf dat deze wel weet te bereiken en dat is Vice Media. Door de content die jongeren simpelweg aanspreekt maar ook vanwege Virtue, het creatieve bureau van Vice. Perre van den Brink, voorheen head of content bij Vice en tegenwoordig managing director van het bureau, deelt zijn visie op contentmarketing met MarketingTribune.

FCB Amsterdam maakt serie portretten van Veldhelden voor Mastercard

18sep 201714:06
  • Sponsoring
  • 10360 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • CampagnesVoetbalSponsoringVideo

nieuws Net als elk seizoen worden de UEFA Champions League wedstrijden in Nederland voorafgegaan door de Veldhelden van Mastercard, het moment dat kinderen hand in hand het veld betreden met hun helden. Een unieke ervaring, helemaal voor Feyenoord, omdat het 15 jaar geleden is dat de club mocht aantreden in de UEFA Champions League.

Lubach lanceert Slechter Leven-keurmerk

18sep 201711:50
  • Food-en-retail
  • 10575 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFoodMVO

nieuws Op al het vlees zónder 'Beter Leven Sterren' zou verplicht een plaatje moeten komen van de leefomstandigheden van de dieren, zodat we met z'n allen minder vaak kiezen voor vlees zonder Beter Leven Sterren. Dat stelde Arjan Lubach in zijn goed bekeken talkshow zondagavond jongst leden. Hij presenteert een speciaal stickervel dat bewuste consumenten op fout vlees kunnen plakken. Dezelfde avond nog lag de site plat.

Jess Gunn en James Crossley winnen JongeHonden-pitch Booking.com

18sep 201711:23
  • Bureaus
  • 9383 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CreatiePitchesConcepten

nieuws Het duo Jess Gunn en James Crossley heeft de openingspitch van JongeHonden gewonnen voor het digitale merk Booking.com. 'Jullie leggen de lat enorm hoog, en dat is alleen maar positief voor alle jong creatieven in Nederland', zegt Luis Ortiz, Senior Global Marketing Communications Creative bij Booking.com. Hij was onder de indruk van 38 ingezonden concepten.

Winnaars Retailer of the Year categorieprijzen bekend

18sep 201710:22
  • Food-en-retail
  • 6526 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenAwards

nieuws De categoriewinnaars van de publieksprijzen ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland 2017-2018’ en ‘ABN Amro Webshop Awards 2017-2018’ zijn bekend. Ruim 260.000 consumenten gaven gehoor aan de oproep uit 450 retailers hun favoriete winkelketens en webshops te kiezen op www.bestewinkelketen.nl en www.webshop-awards.nl. In 30 categorieën zijn 50 prijzen uitgereikt. Hier de complete uitslag.

Robert Guis Business Director V6K

18sep 201710:00
  • Bureaus
  • 9033 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ReclamePersonalia

nieuws Van Zessen Klaar (V6K), creatief bureau uit Leiden, versterkt zich met Robert Guis. Guis maakt de overstap van Leo Burnett Amsterdam, waar hij ook werkzaam was als Business Director. Eerder was Guis managing director van het merkactivatiebureau KOEN en werkte hij als Client Services Director bij FHV-BBDO, N=5, TBWA en FCB Amsterdam. Guis wordt bij V6K onderdeel van het managementteam.

QR Code: De Cadel Evans van de tech

18sep 201709:33
  • Media
  • 8838 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Communicatie

weblog Natuurlijk ben ik hier niet uniek in, maar ik hou heel erg van de underdog. En dan niet de-underdog-die-toch-wint, nee de underdog. Ik werd fan van Lance Armstrong in de hoogtijdagen van Alberto Contador. Toen Lance niet meer won dus. En nu, in de jaren van Froome, ben ik fan van Contador.

Digital talent Myrna Pruijn: 'Mijn leercurve is bizar, dat geeft een kick'

18sep 201709:00
  • Algemeen
  • 10062 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Digitaal

nieuws Ook bij de tweede detachering bij Interpolis – ze werkte eerder bij Jumbo – is digital talent Myrna Pruijn er nog meer van overtuigd dat ze verder wil in (online) marketing. Ze viel met haar neus in de boter met haar detacheringsperiode via het Digital Talent Development Programma van Schaal+ bij Interpolis. Toen draaide net de campagne AutoModus die viral ging.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners