Virale employer branding voor Jacobs Douwe Egberts

10nov 201714:00
  • Bureaus
  • 20900 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Campagnes

nieuws Creatief bureau Vuur heeft de nieuwe employer branding-campagne voor Jacobs Douwe Egberts (JDE) ontwikkeld. Impact staat hierin centraal. Door dit abstracte begrip tot leven te brengen wil JDE professionals en starters aantrekken.

Jumbo City station Eindhoven opent 15 november

10nov 201711:34
  • Food-en-retail
  • 18018 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenFood

nieuws De door retailketen Jumbo aangekondigde winkel op station Eindhoven opent op woensdag 15 november de deuren. De winkel krijgt de nieuwe naam van Jumbo’s stadsconcept: Jumbo City.

[Commercial Review] Maurice van Susante: Lidl, Greenpeace, Cluse

10nov 201710:45
  • Bureaus
  • 19380 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • AdvertisingTelevisieCommercialsCampagnes

nieuws Wie deze heeft gemist, heeft echt onder een steen gezeten. Op radio, televisie, online en in print was deze campagne van Lidl niet te missen. Het inzicht was een eenvoudig woordgrapje, en ook al eens gedaan (vorig jaar nog voor AH), maar de uitvoering, schaal en consistentie van de Lidlcampagne van dit jaar zijn beter en sterker.

Mercurs 2017: dit zijn alle 42 nominaties

10nov 201710:17
  • Media
  • 34615 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • JournalistiekAwardsTijdschriftenTijdschriftuitgevers

nieuws Donald Duck, Happinez, Helden, Libelle en Quest zijn genomineerd voor de titel Magazinemerk van het Jaar (voorheen Tijdschrift van het Jaar). De vakjury onder leiding van Derk Haank heeft in totaal 42 nominaties toegekend voor de Mercurs 2017, de belangrijkste jaarprijzen van de 'magazine-mediabranche'. Deze 20e editie had een recordaantal van 160 inzendingen, verdeeld over negen categorieën.

BNNVARA maakt totaalbereik inzichtelijk met BIKL

10nov 201710:08
  • Media
  • 19238 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • CrossmediaKijkcijfersBereikTelevisie

nieuws BNNVARA lanceert BIKL, een rapportage met de Bereik-, Impact, Kijk- en Luistercijfers van de eigen omroep. Op BIKL zijn de bereikcijfers te vinden van BNNVARA-titels op alle meetbare kanalen; radio, tv, websites, Facebook, Youtube, Twitter en Instagram. De rapportage is intern ontwikkeld om voorbij de kijk- en luistercijfers te kijken waarop programma’s nu vooral worden beoordeeld.

Sponsors lopen warm voor Next Gen ATP Finals

10nov 201710:04
  • Sponsoring
  • 21357 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • SportmarketingEvenementSponsoringSport

nieuws Innovaties in grote traditionele sporten zijn altijd lastig, maar de internationale tennisorganisatie ATP durft deze week serieus te experimenten tijdens een nieuw eindtoernooi: de Next Gen ATP Finals, voor toptalenten tot 21 jaar. Wat daarbij opvalt is dat sponsors in de rij staan voor deze vernieuwende aanpak.

NPO radioprogrammering definitief - Stenders en Schollaardt allebei op NPO Radio 2

10nov 201708:51
  • Media
  • 4057 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • Radio

nieuws De NPO begrijpt dat het teleurstellend is voor omroepen als een programma niet kan worden geplaatst in de programmering. Shula Rijxman, voorzitter NPO: 'In een ingewikkeld bestel waar de belangen groot zijn en waar de zendtijd schaars is, is het altijd zoeken naar een goede balans. We kiezen voor het beste programmavoorstel dat past binnen de ambitie van de radiozender en wordt gewaardeerd door de luisteraar.' Medio 2018 wordt de nieuwe radioprogrammering geëvalueerd.

[Interview] Ellen Danhof (Managing Director LND Media) over crossmediaal stoppen met roken

10nov 201708:44
  • Media
  • 4252 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • InterviewCrossmediaCampagnesVideo

nieuws Begin oktober sloten 50 verstokte rokers zich op om in vier dagen van het roken af te komen. LND Media verzorgde het videomateriaal dat via verschillende kanalen werd ingezet. We spreken met Ellen Danhof, Managing Director van LND Media, over het project.

[interview Ondernemer 118] Jacinta Bokma en Joyce Pherai van CookingToday.nl

10nov 201700:02
  • Food-en-retail
  • 11007 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFoodInterview

nieuws MarketingTribune prolongeert de successerie 'Ondernemer van de Week'. Check de eerdere 117 gesprekken hieronder. Als nummer 118 interviewt de redactie Food&Retail Jacinta Bokma en Joyce Pherai, contentmakers van de nieuwe duurzame foodsite CookingToday. Bokma ziet een nieuw type zich voedende mens opstaan, die bediend wordt door CookingToday. 'De Gezonde Bourgondiër noem ik het zelf, de consument die gezond, bewust -ook in prijs- wil genieten, met aandacht voor de ander, de dieren en de planeet.' We spreken de twee ondernemende dames.

SKO en GfK verlengen contract voor TV Kijkonderzoek

9nov 201711:52
  • Media
  • 13608 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • OnderzoekTelevisieKijkcijfersBereikVideo

nieuws Stichting Kijkonderzoek (SKO) verlengt het TV Kijkonderzoek-contract met GfK voor 2018. GfK levert een bijdrage aan de innovaties om in te kunnen spelen op het veranderende kijkgedrag waarbij video- en tv-kijken op meerdere schermen wordt gemeten. De nadruk ligt hierbij op het meten van live tv-kijken op tablets en smartphones.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners