Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

May-Britt Mobach (Amayzine.com): Print is perfecte marketingtool

27sep 201709:40
  • Media
  • 6259 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Print

nieuws Amayzine.com heeft een online achterban van 400.000 unieke bezoekers per maand en trakteert haar lezeressen sinds kort ook op print. Het derde print magazine van Amayzine is inmiddels een feit. Het magazine is een bonanza van mode, fotomodellen en interviews en steekt menig ander vrouwenmagazine naar de kroon. Waarom print? MarketingTribune in gesprek met hoofdredacteur May-Britt Mobach (links op de foto): ‘We wilden graag een marketingextensie, een fysieke zichtbaarheid op terras en strand.’

Jupiler stopt als naamgevend sponsor Jupiler League

25sep 201710:33
  • Sponsoring
  • 9063 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • SponsoringSponsorship

nieuws Het Belgische biermerk Jupiler stopt na 12 jaar met de sponsoring van de Jupiler League ofwel de Coöperatie Eerste Divisie (CED) in Nederland. Op 1 juli 2018 loopt het contract af. De CED kijkt terug op een succesvol partnership. Tegelijk ontstaan volgens de CED met de beëindiging nieuwe kansen voor een andere sponsorstrategie die meer de focus legt op maatschappelijke en regionale relevantie. Marc Boele, algemeen directeur en bestuurder van de CED in Zeist over de nieuwe sponsoruitdaging: ‘De nieuwe sponsors moeten waarde hebben voor de clubs, maar ook heel nadrukkelijk voor de maatschappij.’ Het hele interview leest u in de volgende editie van MarketingTribune op dinsdag 10 oktober.

Dutch Marketing Awards 2018 open voor nominaties

22sep 201709:09
  • B2b
  • 14938 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Award

nieuws Het duurt nog even , maar op 29 maart 2018 zullen in Amsterdam de Dutch Marketing Awards 2018 worden uitgereikt aan Nederlandse bedrijven met de beste marketingprestaties. Ook worden de Marketeer of the Year én het Marketing Talent of the Year bekendgemaakt. Iedereen die een genomineerde wil aandragen, wordt nu al opgeroepen door de mede-organisator van het evenement: Beroepsvereniging NIMA.

Edward van de Ridder, head of strategy bij Alfred

20sep 201714:17
  • Bureaus
  • 10414 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Personalia

nieuws Edward van de Ridder zet zijn carrière voort als Head of Strategy bij Alfred. Van de Ridder vertrok eind 2016 bij NOISE, het bureau waarvan hij medeoprichter was.

Lancering platform Tennis.nl als aanjager van de tennissport

20sep 201714:00
  • Online
  • 11577 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Geen tag

nieuws Vandaag, 20 september 2017, lanceert de KNLTB het platform Tennis.nl. Er was tot nu toe nog geen platform om te communiceren met de grote groep Nederlanders die nog weinig bekend is met tennis als amateursport. Tennis.nl vult dit gat op en draagt bij aan de missie van de KNLTB om de rol van aanjager van de tennissport te vervullen. MarketingTribune sprak met Erik Poel, directeur van de KNLTB en Teun Verheij, Digital Director & Partner bij SportMarketing Bureau SportVibes. ‘Het platform moet het ‘zin in tennis’ gevoel oproepen bij de bezoekers en hen handvatten geven om direct de tennisbaan op te kunnen stappen.’

Digital talent Myrna Pruijn: 'Mijn leercurve is bizar, dat geeft een kick'

18sep 201709:00
  • Algemeen
  • 11239 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Digitaal

nieuws Ook bij de tweede detachering bij Interpolis – ze werkte eerder bij Jumbo – is digital talent Myrna Pruijn er nog meer van overtuigd dat ze verder wil in (online) marketing. Ze viel met haar neus in de boter met haar detacheringsperiode via het Digital Talent Development Programma van Schaal+ bij Interpolis. Toen draaide net de campagne AutoModus die viral ging.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business