Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

Trump en het belang van een goed relatiegeschenk

3mei 201714:26
  • B2b
  • 19246 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Producten en dienstenEvenement

nieuws ‘Een belangrijk onderdeel van de succesvolle verkiezingscampagne van Donald Trump was de inzet van promotionele caps. Naar verluidt spendeerde hij er 3,2 miljoen dollar aan, wat meer zou zijn dan het bedrag dat hij aan direct mail besteedde. In totaal gaf de Amerikaanse president 15,3 miljoen dollar uit aan promotionele producten als shirts, caps en signs,‘ aldus John-Michael Swaab, de man achter PromZ.live, de vakbeurs voor promotionele producten en relatiegeschenken, die op 10 en 11 mei wordt gehouden in Rotterdam Ahoy (na 16 jaar Jaarbeurs). (Fotocredits: Promz.live).

Shortlist SAN ABC Accenten 2016 bekend

3mei 201708:00
  • Bureaus
  • 8942 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • CampagnesAward

nieuws De ABC jury heeft de shortlisten voor de drie SAN ABC Accenten 2016 vastgesteld. Alle negen genomineerden presenteren hun case op dinsdag 16 mei 2017 aan de ABC jury.

[Interview Joost van Bergeijk] Jezelf zijn met/zonder Ici Paris

26apr 201710:43
  • Bureaus
  • 16419 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Campagnes

nieuws Een nieuwe commercial van een parfumeriemerk lanceren, doet wat mij betreft al snel denken aan wandelen in een mijnenveld. Voor je het weet sta je te boek als seksistisch, schilder je de vrouw af als lustobject of ze zijn te onderdanig en afhankelijk. ICI Paris XL weet er inmiddels alles van.

Online zoektocht kampeervakantie duurt 2 weken

21apr 201714:48
  • Online
  • 24583 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Zoekmachine

nieuws De online zoektocht van de meeste Nederlanders naar hun juiste kampeervakantie duurt bijna net zo lang als soms de vakantie zelf. Zo’n 61% is daar namelijk, met tussenpozen, in totaal maximaal twee werkweken (tien dagen) mee bezig. Nog eens zo’n vijftien procent doet daar zelfs dubbel zo lang over. Dit blijkt uit een onderzoek onder 4000 kampeerders, uitgevoerd door Campingnavigator.com, het grootste Europees online campingplatform.

[StellingMEC] Adidas stopt met tv-reclame: trend of hype?

18apr 201712:04
  • Algemeen
  • 13456 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • InterviewInteractieMarketing

nieuws In editie #7 van MarketingTribune plaatsten we 10 reacties van MEC marketeers op de stelling: Adidas stopt met tv-reclame en zet hiermee de toon. Er volgden na deadline van het magazine nog een 8-tal reacties. Die willen we jou uiteraard niet onthouden.

Exact: Innovatie moet top of mind zijn bij iedereen

18apr 201710:54
  • B2b
  • 12164 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • InnovatieKennissessie

nieuws ‘Al is iedereen inmiddels doordrongen van het feit dat we leven in het digitale tijdperk, toch hebben de meeste marketeers nog geen echt beeld van de mogelijkheden die de technologische ontwikkelingen bieden. Over de richting waar het vakgebied marketing zich naartoe verschuift, bestaat nog meer onduidelijkheid. Dat inzicht is echter van enorm belang, omdat het cruciaal is te weten wat de relevante ontvangers, doelgroepen en kanalen zijn.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business