Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

Dept lanceert Unskippable

16feb 201715:46
  • Bureaus
  • 11387 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • CreatieFilm

nieuws Met de lancering van Unskippable biedt bureaunetwerk Dept vanaf vandaag een eigen production agency voor online visuele content. Diede in’t Veld, regisseur van films, series en commercials voor onder meer NS, Opel en Danone, gaat leiding geven aan Unskippable. Het team van twaalf werkt vanuit de Dept-gedachte: de visuele content versterkt en ondersteunt het totaal van concept, productie, media en data

3 april tweede editie The Experience Conference

14feb 201715:17
  • B2b
  • 9803 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • EvenementCongres

nieuws IDEA organiseert in samenwerking met mediapartner MarketingTribune op 3 april 2017 de tweede editie van The Experience Conference, een evenement geheel gewijd aan de marketingkracht van live communicatie en activatie.

UM en UM Studios hebben ook een grote dick

14feb 201708:50
  • Bureaus
  • 4988 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • CreatieReclame

nieuws Dick van der Lecq van reclamebureau Etcetera pakte op het afgelopen MWG Congres fors uit tegen de mediawereld. Hij vindt dat creatieve spitsen niet thuishoren bij mediabureaus, maar bij topbureaus zoals het zijne. UM kreeg er in zijn Spaanse column flink van langs. Maar sportief als ze zijn reageerden ze in stijl op Lubachiaanse, of moeten we zeggen, Trumpiaanse wijze... Dick reageerde overigens ook sportief en noemde de video 'geniaal'. Voor de volledigheid: onder de UM video, Dicks column met de Spanjaard.

Waarom Thecla Schaeffer 'Marketeer of the Year' wordt

13feb 201713:51
  • Algemeen
  • 13883 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • MarketingAwards

nieuws Thecla Schaeffer van G-Star, Jeroen Hubert van Ikea en Pieter Zwart van Coolblue zijn genomineerd voor de titel Marketeer of the Year. De winnaar wordt, samen met die van de andere Dutch Marketing Awards, op 30 maart bekendgemaakt. Voor ons is eigenlijk, puur op basis van de zakelijke feiten, al duidelijk wie met de eer gaat strijken.

Razende reporter WA Bol raast door op MWG

13feb 201712:06
  • Media
  • 8662 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Mediabureau

nieuws Op 9 februari stond het jaarlijkse MWG Congres in het teken van het thema A Different Perspective. De wereld op zijn kop eigenlijk. Hoewel, dat viel uiteindelijk mee. Een keur aan professionals kwam vertellen over hun perspectief op de media. Visies die in het algemeen helaas niet echt veel nieuwe inzichten opleverde. Willem-Albert Bol die al eerder als razende reporter optrad bij het Branded Content Event van BBP Media was ook hier aanwezig om reacties van congresbezoekers te registreren.

Nieuwe merkstrategie Mazda: ode aan het rijden

13feb 201710:58
  • Bureaus
  • 7744 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Campagnes

nieuws Mazda start begin april in Nederland een nieuwe merkcampagne onder de naam ‘Drive Together’ waarin het merk het traditioneel weer net even anders doet dan de rest. Daar waar veel automerken aansturen op het terugdringen van de rol van de bestuurder is de nieuwe campagne van Mazda juist een ode aan het rijden.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business