Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

Viva400, Viva Renault

13jan 201710:00
  • Design
  • 26820 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Doelgroepen

nieuws Renault ontwikkelt voor elke levensfase een passend model. Deze gedachte vindt zijn oorsprong in de ‘Life’-designfilosofie, zoals deze door de Nederlandse directeur industrial design bij Renault Laurens van den Acker is gedefinieerd. Jos van den Bergh, manager marketing communication Renault: ‘Zo is er voor verliefde koppels die aan het begin van hun leven staan bijvoorbeeld de Clio (fase Love), voor gezinnen de Scénic (fase Family) en voor mensen die een beetje gesetteld zijn en erop uit willen trekken de Captur (fase Explore).’

SHAKE koppelt organisaties aan creatief jong talent

13jan 201709:58
  • Bureaus
  • 23463 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Nieuwkomers

nieuws Stichting SpinAwards lanceert SHAKE, een programma dat jong talent op hoog strategisch niveau laat werken aan innovatieprojecten bij organisaties. Het gaat om uitdagende vraagstukken, waarbij deze organisaties een frisse en creatieve kijk op innovatie goed kunnen gebruiken. RTL en DELA stappen als eerste in.

Etcetera lanceert campagne voor Rode Kruis

12jan 201709:01
  • Bureaus
  • 7367 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • ReclameCampagnes

nieuws Reclamebureau Etcetera is de maker van de nieuwste campagne voor het Rode Kruis, de mondiale noodhulporganisatie die in Nederland al 150 jaar klaar staat om te helpen. Daar waar mensen hulp nodig hebben, is het Rode Kruis.

Esprix: innovation en transformation

10jan 201711:14
  • Bureaus
  • 9514 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Award

nieuws Nieuw dit jaar bij de Esprix is de categorie Innovation & transformation. Cases die met innovatieve technieken en/of proposities een transformatie teweegbrengen, komen volgens de jury in aanmerking voor een award. Niet alleen technologische transformaties, maar ook organisatorische, maatschappelijke of menselijke transformaties krijgen met de categorie Innovation & transformation een podium, aldus het Esprix bestuur.

Line up De Vrienden van Amstel bekend

10jan 201710:38
  • Sponsoring
  • 13674 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • ActivatieEntertainment

nieuws Het programma voor de 19de editie van De Vrienden van Amstel LIVE! Is bekend. In zijn rol als nieuwe kroegbaas (in afwezigheid van collega Simon Keizer) heette Nick Schilder de artiesten welkom die over ruim anderhalve week, negen avonden lang in een uitverkocht Rotterdam Ahoy optreden. De line-up is een verrassende samenstelling van vertrouwde namen.(Foto credits: Tribe Company bv)

Marketeer Bote Galema: 'Bij de nieuwe Perry Sport draait alles om experience en community'

14dec 201611:22
  • Food-en-retail
  • 11542 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • ConsumentenInspiratieMultichannel

nieuws Perry Sport is na het faillissement in februari van dit jaar bezig met een stevige come back, onder meer met een heuse flagshipstore in Amsterdam. MarketingTribune sprak met marketing/sales/vm director Bote Galema van Perry Sport over de revival. ‘Klanten moet je continu blijven prikkelen en verrassen, pas dan weet je ze aan jouw merk te binden.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business