Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

Spaanse Seat Ateca flirt succesvol met vrouwen

23jan 201709:18
  • Design
  • 7462 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Product

nieuws De Seat Leon is al jarenlang de succesvolle kern van dit automerk, maar bleek toch niet krachtig genoeg om een vaste plek in de evoked set van de consument te veroveren. Daarvoor was een nieuw model nodig, dat vooral de harten van de vrouwelijke berijders sneller doet slaan. De Seat Ateca zorgde voor een andere point of view en is als SUV een instant hit. Mede dankzij de inzet van branded content.

Marketeer Petra IJmker (Huishoudbeurs): Onze doelgroep is superactief op Facebook en YouTube

19jan 201710:00
  • Food-en-retail
  • 12044 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • InspiratieConsumenten

nieuws De Huishoudbeurs in RAI Amsterdam zegt al sinds 1950 te weten wat vrouwen beweegt en is volgens de organisatie het grootste vriendinnenfeest van Nederland. Want de bezoeker (250.000 vrouwen in 9 dagen) vindt er de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van mode, verzorging, wonen, vrijetijd, culinair, gezondheid, workshops. Dit jaar is de beurs van 18 t/m 26 februari. Wij spreken met Petra IJmker, marketing, communicatie en PR manager van RAI Amsterdam over hoe de Huishoudbeurs meegroeit met de behoeften van de moderne consument.

Viva400, Viva Renault

13jan 201710:00
  • Design
  • 27010 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Doelgroepen

nieuws Renault ontwikkelt voor elke levensfase een passend model. Deze gedachte vindt zijn oorsprong in de ‘Life’-designfilosofie, zoals deze door de Nederlandse directeur industrial design bij Renault Laurens van den Acker is gedefinieerd. Jos van den Bergh, manager marketing communication Renault: ‘Zo is er voor verliefde koppels die aan het begin van hun leven staan bijvoorbeeld de Clio (fase Love), voor gezinnen de Scénic (fase Family) en voor mensen die een beetje gesetteld zijn en erop uit willen trekken de Captur (fase Explore).’

SHAKE koppelt organisaties aan creatief jong talent

13jan 201709:58
  • Bureaus
  • 23573 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Nieuwkomers

nieuws Stichting SpinAwards lanceert SHAKE, een programma dat jong talent op hoog strategisch niveau laat werken aan innovatieprojecten bij organisaties. Het gaat om uitdagende vraagstukken, waarbij deze organisaties een frisse en creatieve kijk op innovatie goed kunnen gebruiken. RTL en DELA stappen als eerste in.

Etcetera lanceert campagne voor Rode Kruis

12jan 201709:01
  • Bureaus
  • 7449 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • ReclameCampagnes

nieuws Reclamebureau Etcetera is de maker van de nieuwste campagne voor het Rode Kruis, de mondiale noodhulporganisatie die in Nederland al 150 jaar klaar staat om te helpen. Daar waar mensen hulp nodig hebben, is het Rode Kruis.

Esprix: innovation en transformation

10jan 201711:14
  • Bureaus
  • 9593 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Award

nieuws Nieuw dit jaar bij de Esprix is de categorie Innovation & transformation. Cases die met innovatieve technieken en/of proposities een transformatie teweegbrengen, komen volgens de jury in aanmerking voor een award. Niet alleen technologische transformaties, maar ook organisatorische, maatschappelijke of menselijke transformaties krijgen met de categorie Innovation & transformation een podium, aldus het Esprix bestuur.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business