Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

[interview] 'Digitalisering zorgt juist voor persoonlijker contact'

3nov 201508:33
  • Online
  • 15053 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • TechnologieEvenement

nieuws Martine Barbier-Westhuis is manager e-commerce en online bij Randstad Groep Nederland. Een technologiegestuurde organisatie worden, dat is haar missie. En daar is veel tijd voor nodig, maar vooral ook de juiste mensen, vertelt ze. Tijdens Marketing & Technology op dinsdag 24 november deelt Barbier-Westhuis haar verhaal met andere marketeers.

Beerthuis: ‘Technologie begrijpen levert mooie dingen op’

27okt 201508:00
  • Online
  • 13575 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Mobile

nieuws Victor Beerthuis, head of mobile bij Sanoma, gelooft in marketing waarin tech een hoofdrol speelt en volgens hem gaat vooral mobiel die rol pakken. Tijdens Marketing & Technology op dinsdag 24 november vertelt hij alles over zijn kijk op nieuwe marketing tijdens de sessie Mobile targeting voor een optimale marketingstrategie.

Show me the money

23sep 201509:30
  • Content
  • 14842 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • ContentOnderzoek

nieuws Insights en cijfers helpen adverteerders - en dus marketeers - keuzes te maken in doelstellingen en strategie voor wat betreft hun reclame- en media-inzet. Mediabedrijf BrandDeli doet regelmatig onderzoek onder consumenten en neemt daarin ook het tv-kijkgedrag mee. Recentelijk is onderzoek gedaan onder millennials en generatie X en hun mening over financiële dienstverleners. Daaruit blijkt dat vooral mannelijke millennials een interessante doelgroep vormen en dat banken minder voorspelbare reclame mogen maken.

'Social media spelen een belangrijke rol in de marketing van New York'

21sep 201510:46
  • Online
  • 14452 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Social media

nieuws Als er één toeristische bestemming in de wereld is die geen marketing nodig lijkt te hebben, dan is het New York. De metropool die altijd bruist en waar niemand schijnt te slapen, trekt dit jaar ruim 58 miljoen toeristen. De stad ‘verkoopt’ zichzelf prima, maar toch is er af en toe bijsturing nodig. Vooral om ook toeristen in de zomerperiode naar de stad te dirigeren. In mei was Fred Dixon, ceo van NYC & Company, dan ook in Amsterdam voor de officiële aftrap van de zomercampagne Hello Summer. ‘Door 9/11 zijn mensen nog meer van New York gaan houden.’

[Marketing is geen kunst] Anne Frank Huis

19aug 201507:30
  • Content
  • 14550 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • MarketingPersonalia

nieuws Bijna nul euro marketingbudget en nagenoeg elke dag lange rijen voor je deur. Het moet de droom van elke marketeer zijn. Het Anne Frank Huis in Amsterdam staat al jaren in de top-3 van de best bezochte Nederlandse musea en is populairder dan ooit. Welke rol heb je nog vanuit communicatie en marketing als je dag in, dag uit een hit bent?

[Interview] Grolsch & Alfred: 'We zijn allebei no-nonsense'

7aug 201512:33
  • Bureaus
  • 43675 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • MarketingCreatieCampagnesInterviewStrategie

nieuws Het zal niemand zijn ontgaan: Grolsch is jarig en viert 400 jaar karakter. Een momentum om wederom de rijke historie van het merk breed uit te venten met reclamecampagnes, jubileumbeugel-festivals (Zwarte Cross) en speciale events (Slag om Groenlo). Vakmanschap, eigenzinnigheid en een vleugje humor moeten het bierminnend publiek massaal naar de beugelfles (‘plop’) doen grijpen. Hoe grijpen Grolsch en reclamebureau Alfred dit momentum optimaal? MarketingTribune vraagt het hen in een dubbelinterview met klant en bureau.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business