Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

[interview] Maandag: van dienstverlener naar bondgenoot

15dec 201509:42
  • Algemeen
  • 9251 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Campagnes

nieuws Na enige tijd afwezigheid in de media komt detacheerder Maandag met een nieuwe campagne die is ontwikkeld door Het ei van Ubachs: Groen Bloed Doet Goed. Michel van Eijnatten (rechts op de foto), marketing & communications manager bij Maandag en Wim Ubachs, strategy & creative director bij Het ei van Ubachs gaan nader in op de visie achter de nieuwe campagne, die misschien wel goed is voor een Effie in 2016…

[interview] 'Je krijgt pas waardering als je waarde toevoegt'

14dec 201511:22
  • Sponsoring
  • 14882 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Sport

nieuws GR8 Industries, gelieerd aan reclamebureau SuperRebel in Breda, acht de tijd rijp om op een andere manier impact te maken. Ze gaan zich richten op de combinatie van sponsoring, PR en social media. En dan vooral de ROI ervan. Nu is het vaak - even kort door de bocht - bezoekers bijhouden, de Facebook-likes tellen en een beetje de (social) media monitoren wat er over een merk wordt geroepen. Strategy director Berry van Nes: ‘In essentie gaat het om hoe je waarde toevoegt aan sponsorship, pr en social media. En daarmee mensen echt in het hart raakt en fan van een merk maakt.’

[interview] 'Digitalisering zorgt juist voor persoonlijker contact'

3nov 201508:33
  • Online
  • 15174 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • EvenementTechnologie

nieuws Martine Barbier-Westhuis is manager e-commerce en online bij Randstad Groep Nederland. Een technologiegestuurde organisatie worden, dat is haar missie. En daar is veel tijd voor nodig, maar vooral ook de juiste mensen, vertelt ze. Tijdens Marketing & Technology op dinsdag 24 november deelt Barbier-Westhuis haar verhaal met andere marketeers.

Beerthuis: ‘Technologie begrijpen levert mooie dingen op’

27okt 201508:00
  • Online
  • 13646 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Mobile

nieuws Victor Beerthuis, head of mobile bij Sanoma, gelooft in marketing waarin tech een hoofdrol speelt en volgens hem gaat vooral mobiel die rol pakken. Tijdens Marketing & Technology op dinsdag 24 november vertelt hij alles over zijn kijk op nieuwe marketing tijdens de sessie Mobile targeting voor een optimale marketingstrategie.

Show me the money

23sep 201509:30
  • Content
  • 14910 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • OnderzoekContent

nieuws Insights en cijfers helpen adverteerders - en dus marketeers - keuzes te maken in doelstellingen en strategie voor wat betreft hun reclame- en media-inzet. Mediabedrijf BrandDeli doet regelmatig onderzoek onder consumenten en neemt daarin ook het tv-kijkgedrag mee. Recentelijk is onderzoek gedaan onder millennials en generatie X en hun mening over financiële dienstverleners. Daaruit blijkt dat vooral mannelijke millennials een interessante doelgroep vormen en dat banken minder voorspelbare reclame mogen maken.

'Social media spelen een belangrijke rol in de marketing van New York'

21sep 201510:46
  • Online
  • 14529 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Social media

nieuws Als er één toeristische bestemming in de wereld is die geen marketing nodig lijkt te hebben, dan is het New York. De metropool die altijd bruist en waar niemand schijnt te slapen, trekt dit jaar ruim 58 miljoen toeristen. De stad ‘verkoopt’ zichzelf prima, maar toch is er af en toe bijsturing nodig. Vooral om ook toeristen in de zomerperiode naar de stad te dirigeren. In mei was Fred Dixon, ceo van NYC & Company, dan ook in Amsterdam voor de officiële aftrap van de zomercampagne Hello Summer. ‘Door 9/11 zijn mensen nog meer van New York gaan houden.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business