Sjaak Hoogkamer

Sjaak Hoogkamer

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: hoofdredacteur

Biografie Sjaak Hoogkamer (1958) heeft een lange staat van dienst in de werelden van media en communicatie. De laatste twee jaar werkte hij als hoofdredacteur bij Media Partners Group, gedetacheerd bij de NS als senior communicatieadviseur bij de afdeling Corporate Communication.

Zijn opdracht was de transformatie van print naar crossmediaal communiceren te realiseren, met een sterke focus op digitale nieuwsvoorziening. In deze functie was hij ook verantwoordelijk voor de productie van alle media. Van 2005 tot 2010 was Hoogkamer werkzaam als hoofdredacteur/manager van Sanoma Custom Publishing. Met een eindverantwoordelijkheid voor de creatieve crossmediale concepten voor merken als Heineken, TNT Post, Eneco, Essent, Brand bier, Sikkens, KPN en Peugeot.

Recente artikelen van Sjaak Hoogkamer

[De Praktijk] Marketing cruisemarkt koerst steeds vaker online

12aug 201414:00
  • Online
  • 14285 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Social mediaCampagnesAdvertising

nieuws Cruisen wint snel aan populariteit. Hoewel het imago nog bijstelling behoeft - saai, senioren en duur - boeken steeds meer (jonge) mensen een reis op een ‘luxe drijvend hotel’. De marketing van cruises is deels nog traditioneel, maar nieuwe technieken winnen snel terrein. In gesprek met marketingmanager Danielle Groot van MSC Cruises: ‘Dankzij storytelling en videocampagnes kun je de beleving van het cruisen overbrengen.’

Ballonnetjes van Google

19jun 201411:31
  • Bureaus
  • 18912 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • PromotieCannes

nieuws Op het Cannes Lions Festival zijn uiteraard de grootste mediaspelers van de wereld ruim vertegenwoordigd: Google, Microsoft, Facebook. Overigens niet alleen in de auditoria van het Palais des Festivals, maar ook daarbuiten drukken ze hun stempel. Google bijvoorbeeld heeft Plage Royal brutaal en poenerig geannexeerd, en zeker niet tot genoegen van iedereen. Het lijkt haaks te staan op de missie die Google via chief business officer, Nikesh Arora predikt, namelijk ‘innovaties van Google moeten mensen verder brengen, we doen dit niet in eerste instantie om het geld.’

Hollywood in Cannes?

17jun 201415:52
  • Bureaus
  • 16559 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • ReclameCannes

nieuws Sarah Jessica Parker als spreker op het Cannes Lions Festival, het grootste reclamefestival van de wereld? Als ‘groentje’ op dit internationale feest van creativiteit mag ik dat minimaal een keer opmerkelijk vinden. Net als de aanwezigheid van acteurs David Hasselhoff, Ralph Fiennes en zanger Bono, te midden van dat enorme leger aan artistieke geesten, CEO’s, global chairmen, creative directors en digitale marketeers. Totdat blijkt dat Sex and the City feitelijk een slim marketinginstrument was voor een grotere bekendheid van de zender HBO. Parker: ‘Voor mij is creativiteit altijd relevant.’

De Praktijk: Enthousiast graven naar merk-DNA

1apr 201409:05
  • B2b
  • 25457 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • MerkenKennissessie

nieuws Als je praat over B2B, praat je onbewust ook over hoe bedrijven van elkaar kunnen leren. Joris van Zoelen, creatief ondernemer en partner bij corporate brand strategy bureau Synergie, gelooft heilig in het delen van visies en inzichten om merken sterker te maken. Het Marketing Executive Center (Mec), waarvan hij voorzitter is sinds 2011, is daarvoor een geëigend platform. Evenals een ander initiatief van het bureau: de Inspirerende 40.

Redactioneel Sjaak Hoogkamer: Humor

11mrt 201409:00
  • Algemeen
  • 20217 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Creatie

magazine We wilden dit keer een humoristische cover maken. Een knipoog naar de soms ietwat saaie en brave B2B-marketing. Met als inzet het concept dat B2B langzaam maar zeker de puberveren van zich afschudt en steeds meer volwassen de wereld in blikt. Ik had inmiddels contact met Strip2000, een uitgeverij van stripboeken die graag aan een cartooneske cover wilde meewerken.

Redactioneel Sjaak Hoogkamer: Roken

25feb 201407:10
  • Algemeen
  • 21154 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • VerkoopAdvertising

nieuws Roken. Dat doe je toch eigenlijk niet meer tegenwoordig? Maar goed, stoppen is lastig. Dus stel: je bent nog steeds verslaafd. Dan sta je anno 2014 toch al snel als outcast en nicotinejunk heel zielig en beklagenswaardig te zijn bij de entree van je werk, in de tuin, op je balkon of in het portiek. En dat terwijl dat helemaal niet meer hoeft!


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business