RTL Nederland neemt meerderheidsbelang in Adfactor

19sep 201712:43
  • Media
  • 15780 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • TelevisieReclameOnline advertisingZakelijk

nieuws RTL Nederland lijft Adfactor in. De broadcaster neemt een meerderheidsbelang van 60% in het digitale advertsingbureau. De samenwerking wordt per 1 oktober 2017 effectief. Adfactor blijft opereren vanuit zijn kantoor in Den Haag.

Dutch PR Awards voor Bijl PR, Progress en LVB Networks

19sep 201712:20
  • Bureaus
  • 12408 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • PromotieAwardCommunicatiePR

nieuws Microsoft en de Hartstichting zijn in de prijzen gevallen bij de Dutch PR Awards. In de categorie B2C won Progress Communications met hun case voor Microsoft, terwijl LVB Networks de Zilveren Pauw won in de B2B-categorie voor advocatenkantoor Kneppelhout & Korthals. Bijl PR ontving de Non-Profit Award voor hun levensreddende campagne voor de Hartstichting: 6-minutenzone. Het is de vijfde keer dat de Dutch PR Awards zijn uitgereikt.

Moderne marketing: de data engineer

19sep 201712:15
  • B2b
  • 9484 x gelezen
  • Link
  • Gerard van den Bogaart
  • Big data

weblog In mijn blogserie belicht ik een aantal nieuwe functies in de moderne marketing. Dit keer: De Data Engineer. Een technisch iemand met een neusje voor cijfers, maar belangrijker nog, een analist die moet weten hoe de hazen lopen in de betreffende branches.

Denis Rochat leidt Nielsen Watch in Benelux

19sep 201711:18
  • Media
  • 11071 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ZakelijkPersonaliaOnderzoekBereik

nieuws Denis Rochat is benoemd tot de nieuwe Watch Leader van Nielsen in België en Nederland. In deze functie volgt hij Michele Strazzera op, die het bedrijf heeft verlaten 'om nieuwe kansen te exploreren'. Rochat is al decennia lang een vaste waarde binnen Nielsen.

Boomerang Agency neemt collega aan tijdens Adnight

19sep 201710:08
  • Bureaus
  • 12790 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Recruitment

nieuws Op vrijdagavond een nieuwe baan regelen, Boomerang Agency maakt het mogelijk. Tijdens Adnight op 6 oktober biedt het bureau uit Amsterdam jonge creatieven een mooie kans: vijf minuten pitchen, en naar buiten lopen met je nieuwe contract. De gelukkige kandidaat begint de maandag erop.

Amsterdam lanceert Europa's eerste Artificial Intelligence opleiding

15sep 201708:20
  • Online
  • 7450 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Innovatie

nieuws Voor elk bedrijf zijn vanaf vandaag de kunstmatige intelligentie (Artificial Intelligence, AI) tools beschikbaar die door de grote tech bedrijven worden ingezet. Growth Tribe lanceert een AI voor Marketing & Growth opleiding waarin iedereen zonder technische achtergrond leert hoe AI en Machine Learning (ML) in de praktijk toegepast worden door bedrijven zoals Netflix and Amazon. Launching partners voor deze eerste in zijn soort opleiding zijn Microsoft, data science tool Dataiku en StartupAmsterdam.

[interview Ondernemer 114] Olivier Wegloop - oprichter en cmo Kipster.nl

15sep 201700:01
  • Food-en-retail
  • 13872 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • IntroductieFoodMarketing

nieuws MarketingTribune prolongeert de successerie 'Ondernemer van de Week'. Als nummer 114 interviewt de redactie Food&Retail Olivier Wegloop. Na een grote naam te zijn geworden in de contentmarketing, met projecten voor ondermeer Unilever, Douwe Egberts en Heineken, maakt Wegloop nu een opvallende nieuwe move: door de opening vandaag (!) van kippenfarm 'Kipster'. Verwijzend naar het Ei van Columbus, spreekt hij over 'Het ei van Kipster, de meest dier- en milieuvriendelijke kippenboerderij ter wereld'. Vanaf oktober liggen de eerste gelegde eieren bij retailketen Lidl. 'We hadden niet durven dromen dat deze revolutionaire boerderij zo’n aanzuigende werking heeft.'

Zwanenberg voorziet forse stijging vega omzet in Europa: 'op termijn 50% uit niet-vlees'

14sep 201709:10
  • Food-en-retail
  • 13134 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • FoodTrends

nieuws Zwanenberg Food Group, die in juli soep- en rookworstfabriek Unox overnam, trekt veel aandacht met de voorspelling dat op termijn 50% van de ZFG-groepsomzet uit niet-vlees producten zal komen. Het foodmerk signaleert een dalende vleesconsumptie in Europa, waar slimme marketeers en ondernemers uit de vlees- en snackindustrie op moeten reageren. Het aantal flexitariërs stijgt -ook in Nederland- flink.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business