Marketeer bezorgd over positie van marketing in eigen organisatie

23okt 201716:05
  • Algemeen
  • 11890 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • MarketingcommunicatieOnderzoekMarketing

nieuws Marketeers maken zich zorgen over de positie van marketing in de organisatie. Naast voldoende uitdaging in het werk en de werksfeer vinden marketeers het belangrijk dat er binnen het bedrijf ruimte is voor ondernemerschap. Dat is één van de belangrijkste uitkomsten van het onderzoek Marketing 18. dat is uitgevoerd door adviesbureau Berenschot, marketingberoepsvereniging NIMA en de vaktitels MarketingTribune en Marketingfacts onder 687 marketeers. De tweede grootste zorg heeft waarschijnlijk veel met de eerste te maken: onvoldoende budget om doelen te bereiken.

New Skool Media geeft Paul Emons leiding ONE Business

23okt 201710:23
  • Media
  • 10821 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • CrossmediaMediaPersonaliaUitgevers

nieuws Paul Emons start op 20 november als managing director van ONE Business, onderdeel van New Skool Media. Hij zal tevens toetreden tot de directie van New Skool Media. De multimediale uitgever ONE Business is met A-merken als Elsevier Weekblad, Juist en Beleggers Belangen de marktleider in zijn segment.

Zeiler Tienpont wint kort geding tegen sponsor AkzoNobel

23okt 201700:27
  • Sponsoring
  • 16254 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • RechtenEvenementSponsoringSport

nieuws Een opmerkelijke uitkomst van de zeilsoap rond Team AkzoNobel: de vanwege financieel gedoe weggestuurde zeiltopper Simeon Tienpont is zondag in de haven van Alicante toch gewoon van start gegaan als schipper van de door AkzoNobel zeilboot in de Volvo Ocean Race. Tienpont dwong dit zaterdag af via een kort geding, maar moest daarna nog flink wat plooien gladstrijken voordat Team AkzoNobel daadwerkelijk van start kon gaan.

David Hegarty leidt Amerikaanse tak van Building Blocks

23okt 201700:02
  • Bureaus
  • 12972 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • E-marketingStrategieZakelijkPersonalia

nieuws Building Blocks heeft David Hegarty benoemd als managing director in de Verenigde Staten. Hij gaat een belangrijke rol spelen bij het opbouwen van klantrelaties en het verhogen van sales. Daarnaast ligt zijn focus op het creëren van thought leadership inzake de digitale strategie en transformatie van Building Blocks en haar klanten.

Reclame-industrie voert lobby over nut van reclame

20okt 201710:20
  • Bureaus
  • 34892 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PolitiekReclameEffectPromotie

nieuws Reclame is een onmisbaar element van de samenleving en een factor van belang voor de nationale economie. Deze boodschap brengt de Nederlandse reclame-industrie gezamenlijk naar buiten in de campagne 'Het nut van reclame'.

Lightspeed POS haalt 166 miljoen dollar op

20okt 201709:45
  • Online
  • 8170 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Klanten

nieuws Lightspeed maakt bekend dat het 166 miljoen Amerikaanse dollar heeft opgehaald. De ronde werd geleid door Caisse de dépôt et placement du Québec, dat zelf 136 miljoen Amerikaanse dollar investeerde. Investissement Québec (IQ), iNovia Capital en Silicon Valley Bank rondden de transactie af. Het zal de kapitaalinjectie naar eigen zeggen aanwenden voor verdere innovaties ten behoeve van zijn klantenkring.

Team Justlease krijgt KNSB-licentie, maar stopt na Spelen

19okt 201700:00
  • Sponsoring
  • 15283 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ZakelijkOlympische SpelenSponsoringSport

nieuws Het schaats-avontuur van sponsor Justlease.nl is na de Olympische Winterspelen alweer voorbij. De hoofdsponsor van het team rond Olympisch kampioene Ireen Wüst vindt dan de 'missie volbracht'. De vroege bekendmaking valt goeddeels samen met de toewijzing van KNSB-licenties. Dat was voor Team Justlease uiteraard een formaliteit, dus kan de focus helemaal op de missie naar Pyongyang.

ABN Amro komt met Spaarverslimmers

18okt 201716:06
  • Bureaus
  • 16132 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Online advertisingCommercialsCampagnesVideo

nieuws De dalende spaarrente is voor veel mensen een zorg. Ze hebben het gevoel dat hun spaargeld bijna stil ligt. Daarom komt ABN Amro met 'Spaarverslimmers': vier manieren om méér uit je spaargeld te halen. De campagne is ontwikkeld door N=5 en doorvertaald naar online door Code d'Azur.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business