Winkelleegstand loopt terug naar ruim 7 procent

22sep 201711:25
  • Food-en-retail
  • 9138 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • ZakelijkMarketing

nieuws De winkelleegstand is het afgelopen jaar teruggelopen naar 7,4 procent: een daling van 0,9 procent. Dit becijfert Dynamis Vastgoedconsultants in haar jaarrapport. Uit de analyse van het vestigingsgedrag van bestaande en nieuwe retailformules blijkt volgens Dynamis dat de regiofunctie van middelgrote gemeenten minder wordt. Daardoor is ‘een minder omvangrijke winkelstructuur afdoende om te voorzien in de behoefte van de consument en de retailer’, stelt het rapport 'Sprekende Cijfers Winkelmarkten 2017'.

Dutch Marketing Awards 2018 open voor nominaties

22sep 201709:09
  • B2b
  • 7191 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Award

nieuws Het duurt nog even , maar op 29 maart 2018 zullen in Amsterdam de Dutch Marketing Awards 2018 worden uitgereikt aan Nederlandse bedrijven met de beste marketingprestaties. Ook worden de Marketeer of the Year én het Marketing Talent of the Year bekendgemaakt. Iedereen die een genomineerde wil aandragen, wordt nu al opgeroepen door de mede-organisator van het evenement: Beroepsvereniging NIMA.

[interview Ondernemer 115] Frans Story - algemeen directeur van Van Boxtel hoorwinkels

22sep 201700:02
  • Food-en-retail
  • 7255 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenStorytellingInterview

nieuws MarketingTribune prolongeert de successerie 'Ondernemer van de Week'. Als nummer 115 interviewt de redactie Food&Retail: Frans Story, algemeen directeur van Van Boxtel hoorwinkels en uit dien hoofde nauw betrokken bij de sales- en marketingactiviteiten. De markt voor hoorzorg in Nederland is bijzonder te noemen. Dit komt volgens Story met name door de grote rol van de zorgverzekeraars bij het bepalen van de prijs. En door prijsvechters die soms -naar eigen zeggen- ‘gratis’ aanbieden. Not done voor Van Boxtel. Hoe boek je dan je sales- en marketingsucces in je 64 winkels?

Jeroen van Hove en Steve Brown innoveren 180 Kingsday

21sep 201712:52
  • Bureaus
  • 9850 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ReclamePersonaliaInnovatieStrategie

nieuws 180 Kingsday gaat extra inzetten op data en innovatie. Om dit te bewerkstelligen heeft het reclamebureau twee experts op deze terreinen aangetrokken: Steve Brown stapt in als Content & Innovation Director, samen met de van TBWA\Helsinki afkomstige Data & Insights Strategist Jeroen van Hove.

10.000 extra kaarten voor jubileumeditie De Vrienden van Amstel 2018

21sep 201711:32
  • Algemeen
  • 8573 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Activatie

nieuws De Vrienden van Amstel LIVE! was voor 2018 - jubileumeditie - eigenlijk al uitverkocht. Door een andere decorindeling heeft het biermerk nog plek gevonden voor 10.000 extra kaarten die dinsdag a.s. in de verkoop gaan. In 2018 bestaat De Vrienden van Amstel LIVE! alweer 20 jaar.

FD lanceert Focus-app voor ambitieuze ­­professionals

21sep 201709:11
  • Media
  • 7075 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DagbladenMobileAppsUitgevers

nieuws Het FD lanceert vandaag FD Focus, een app voor ambitieuze ­­professionals. De app mikt op een doelgroep van ambitieuze, jonge professionals, die voor een vast bedrag per maand snel overzicht en toegang krijgen tot het beste van het FD met focus op technologie en innovatie.

Lancering platform Tennis.nl als aanjager van de tennissport

20sep 201714:00
  • Online
  • 9123 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Geen tag

nieuws Vandaag, 20 september 2017, lanceert de KNLTB het platform Tennis.nl. Er was tot nu toe nog geen platform om te communiceren met de grote groep Nederlanders die nog weinig bekend is met tennis als amateursport. Tennis.nl vult dit gat op en draagt bij aan de missie van de KNLTB om de rol van aanjager van de tennissport te vervullen. MarketingTribune sprak met Erik Poel, directeur van de KNLTB en Teun Verheij, Digital Director & Partner bij SportMarketing Bureau SportVibes. ‘Het platform moet het ‘zin in tennis’ gevoel oproepen bij de bezoekers en hen handvatten geven om direct de tennisbaan op te kunnen stappen.’

[GfK] Omzet retail op zondagen neemt toe

20sep 201709:17
  • Food-en-retail
  • 9561 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • KlantSalesWinkelen

nieuws GfK becijfert dat het zondagse omzetaandeel blijft toenemen, doordat huishoudens steeds vaker op die dag shoppen in de supermarkt. 70% van de huishoudens winkelt gemiddeld 9,6 keer per jaar op zondag. Het omzetaandeel die dag ligt in Nederland inmiddels op 4,8 procent, dat betekent in geld circa 1,7 miljard euro omzet.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business