Moderne marketing: de data engineer

19sep 201712:15
  • B2b
  • 7808 x gelezen
  • Link
  • Gerard van den Bogaart
  • Big data

weblog In mijn blogserie belicht ik een aantal nieuwe functies in de moderne marketing. Dit keer: De Data Engineer. Een technisch iemand met een neusje voor cijfers, maar belangrijker nog, een analist die moet weten hoe de hazen lopen in de betreffende branches.

Wat kan het bedrijfsleven leren van de sportwereld?

6sep 201711:42
  • Online
  • 9875 x gelezen
  • Link
  • Laura van Stralen
  • AlgoritmeMarketingautomationBig data

weblog Sport verbroedert, sport verbindt, sport is mondiaal, sport is heel erg groot, sport is voor data analyse de business case richting de toekomst.

Hudson's Bay: heeft het warenhuis nog toekomst?

4sep 201712:10
  • Food-en-retail
  • 12452 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • WinkelenMarketing

weblog Morgen, op 5 september 2017, opent Hudson’s Bay zijn eerste vestiging in Amsterdam. Er volgen de komende twee jaar nog veertien vestigingen. Hoewel men wat tegenslag heeft gehad, toch een geweldig knappe operatie, die door iedereen met veel belangstelling wordt gevolgd. Maar, vraagt retail- en salesexpert Dirk Mulder van ING zich af: is er in Nederland nog wel ruimte voor warenhuizen?

De nepaandelen van Uber

25aug 201700:18
  • Media
  • 31104 x gelezen
  • Link
  • Rogier van Kralingen
  • MarketingInnovatieMerkenOnlineApps

weblog Mijn lieve barrel van een fiets heeft het begeven en om toch snel naar m’n vriendinnetje te komen heb ik de afgelopen dagen een paar keer de taxi gepakt. Gesprekken met de taxichauffeur zijn natuurlijk altijd leuk (volgens mij doen ze het erom) maar heel erg vrolijk werd ik er deze week niet van. Waarom? Jawel hoor, daar is ie weer: Uber.

Een irritante pr-aanpak... die werkt

23aug 201711:33
  • Content
  • 10460 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • ContentStrategie

nieuws Creatief strateeg Sid de Koning van Het PR Bureau is nogal snel geïrriteerd. Toen hij een aantal jaar geleden een boek over creativiteit las, kwam hij erachter dat die irritatie een doeltreffende manier is om te komen tot strategische concepten. Sindsdien gebruikt hij zijn irritatie in zijn werk. Met succes. Sid vertelt ons hoe hij dit doet.

Data zijn straks heilig: inbound marketing to the rescue!

14aug 201711:09
  • B2b
  • 8650 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Inbound

weblog De dag dat de nieuwe privacywetgeving van kracht wordt nadert snel: vanaf 25 mei 2018 geldt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) voor alle EU landen. Een belangrijk verschil met de oude wetgeving is dat persoonsgegevens straks met nog meer zorg moeten worden behandeld. Wat houdt deze wetgeving in en wat kun je als marketeer doen om deze regelgeving niet in de weg te laten staan van je succes?

Transfer-gekte: wat is Neymar écht waard?

11aug 201715:49
  • Sponsoring
  • 34385 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentSportmarketingVoetbalRechten

weblog Neymar werd afgelopen week de duurste voetballer aller tijden, met een voorsprong van grofweg 100 miljoen euro ten opzichte van de eerdere recordhouders Ronaldo en Pogba. Is de voetbalwereld een piramidespel geworden voor sponsors, adverteerders en clubs?

Telecom en ICT: wat heb je als bedrijf nodig?

11aug 201710:24
  • B2b
  • 15738 x gelezen
  • Link
  • Laura van Stralen
  • Producten en dienstenB2Bkoper

weblog Er bestaat uiteraard een groot verschil in de behoeftes van organisaties op het gebied van telecom en ICT. Een lokale bakker heeft nu eenmaal andere wensen dan een softwarebedrijf. Bovendien is de gedragscode ook anders. Wil je als bedrijf dat je medewerkers altijd met de nieuwste Iphone lopen, omdat innovatie en vernieuwing belangrijke speerpunten zijn of koop je pas nieuwe telefoons als de oude het begeven? Hoe bepaal je het beste telecom en ICT aanbod voor een specifiek bedrijf?


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Expertgroep
    Business-to-Business