Emirates stopt 15 miljoen dollar in Dubai-campagne

Emirates stopt 15 miljoen dollar in Dubai-campagne
  • Bureaus
  • 17 okt 2017 @ 10:39
  • 10074 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ReclameMarketingCommercialsCampagnes

Emirates lanceert vandaag een reclamecampagne van 15 miljoen dollar om reizigers te inspireren en Emirates’ uitgebreide en wereldwijde netwerk van bestemmingen te promoten. Emirates’ thuisbasis en hub Dubai speelt een grote rol in de reclame. De campagne wordt ondersteund door de klassieke rocksong 'Don’t stop me now' van Queen.

Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat dit feel-good nummer het meest opzwepende nummer is uit de Britse hitlijsten van de afgelopen vijftig jaar. De soundtrack van Queen en de creatieve visie zorgen voor een opzwepende en energieke reclamecampagne dat mensen herinnert aan het opwindende gevoel van reizen. Emirates’ thuisbasis en hub Dubai speelt ook een grote rol in de reclamecampagne, waarbij de nadruk ligt op de verbindende factor van Dubai tussen de verschillende wereldwijde bestemmingen.

Boutros Boutros, Senior Vice President van de afdeling Corporate Communications, Marketing & Brand: 'Emirates en Dubai zijn altijd al onlosmakelijk met elkaar verbonden geweest. Emirates heeft altijd trots en actief zijn thuisbasis gepromoot en maakt iedere dag meer dan 500 vluchten die Dubai met de wereld verbindt en via Dubai de wereld met elkaar verbindt. Dubai biedt een geweldige beleving met zijn eersteklas vliegveld en is getransformeerd tot wereldwijde top metropool door constante investeringen in nieuwe toeristische trekpleisters en ondersteunende infrastructuur voor internationale bezoekers.'

Special effects

De campagne is is in-house ontwikkeld. De commercial is geschoten door de prijswinnende regisseur Vaughan Arnell. De 'no-cuts' camera-overgangen worden ondersteund door moderne CGI-techniek (computer generated imagery), verzorgd door MPC in London. Deze studio was ook verantwoordelijk voor de special effects in de Oscar-winnende film 'Jungle Book'.

Emirates, de grootste luchtvaartmaatschappij wereldwijd, verbindt meer dan 150 bestemmingen in 84  landen via de hub in Dubai met elkaar. Sinds het begin in 1985 heeft de luchtvaartmaatschappij veel lofbetuigingen vanuit de industrie en klanten ontvangen voor haar hoge kwaliteitsservice en comfort aan boord en op de grond. Recent is Emirates tot Best Airline in the World bij the TripAdvisor Travelers’ Choice Awards benoemd en heeft de luchtvaartmaatschappij voor het 13e jaar op rij de World’s Best Inflight Entertainment award gewonnen tijdens de Skytrax World Airline Awards van 2017.




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken