Have A Nice Day overgenomen door Intracto uit België

  • Bureaus
  • 15 nov 2017 11:57
  • 10316 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ZakelijkOnline advertisingStrategie

Intracto heeft zich sinds de oprichting in 2005 opgewerkt tot de top 3 van de grootste onafhankelijke full-servicebureaus in België, met 18 miljoen euro omzet in 2017. Have A Nice Day bestaat sinds 1999 en werkt in Nederland voor klanten als Alphabet, Berkvens en KLM. Dit jaar zal het bedrijf een jaaromzet van 2,5 miljoen euro noteren.

'Deze overname past in de ambitieuze groeistrategie van onze groep', zegt Pieter Janssens, Managing Director van Intracto. 'Dankzij deze integratie staan we nu erg sterk in de Benelux, met 160 experts op vlak van strategie, design, technische ontwikkeling en online en offline marketing aan boord.'

Meerwaarde voor beide markten

'Vooral op vlak van online marketing en e-commerce is er, door nuances in taal en cultuur, een belangrijk verschil tussen België en Nederland', zegt Martijn Vervoordeldonk, oprichter van Have A Nice Day. 'Met deze overname bundelen we onze knowhow in beide landen en ondersteunen we onze klanten nog beter in hun ambitie om op hoog niveau mee te spelen.'

Intracto staat bekend om zijn uitgebreide technologische arsenaal, met onder andere een ruime expertise in opensource-platformen als Drupal, Symfony en Wordpress. De overname van Have A Nice Day voegt daar nog heel wat .NET-kennis aan toe en een jarenlange ervaring met systemen als Umbraco en Episerver.

Geen naamswijziging

Have A Nice Day blijft actief onder zijn eigen naam, maar zal intensief samenwerken met de Belgische collega's om klanten die in beide landen actief willen zijn of de sprong naar de Franstalige markt willen wagen optimaal te ondersteunen.

Intracto is een toonaangevende communicatiegroep in de Benelux, die zich bevindt op het kruispunt van strategie, creatie, marketing en technologie. De onderneming heeft kantoren in Herentals (BE) en 's-Hertogenbosch (NL). Intracto bouwt mee aan de business van nationale en internationale klanten zoals Knauf Insulation, Canon, Alphabet, Michelin, Brussels Airport, Manna en Volvo. Het bedrijf werd opgericht in 2005, telt ondertussen 160 experts en stevent in 2017 af op een geconsolideerde omzet van meer dan 20 miljoen euro.

De groep bestaat uit de digitale agentschappen Intracto en Have A Nice Day, en het creatieve bureau Mosquito.


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken