Opgeschoond Cannes Lions klaar voor de toekomst?

16nov 201716:10
  • Bureaus
  • 16153 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • EvenementAwardReclameCannes

weblog Hoera, Cannes Lions wordt korter, goedkoper en overzichtelijker, met minder dezelfde winnaars! Goed dat de organisatie van het grootste reclamefestival ter wereld luistert naar kritiek, maar wat gaan al deze veranderingen in de praktijk betekenen voor het reclamevak? Wordt Cannes er beter van?

Nobelprijs voor de Domheid

15nov 201710:00
  • Bureaus
  • 6013 x gelezen
  • Link
  • Tim den Heijer
  • Reclame

weblog Als marketeer moet je het gedrag van consumenten veranderen. Lastig. Want prachtige campagnes hebben lang niet altijd aantoonbaar resultaat. Gelukkig is er een wetenschap die snapt hoe je gedrag beïnvloedt: gedragseconomie.

Waarom marcom-netwerken aan de winnende hand zijn

7nov 201700:16
  • Bureaus
  • 14841 x gelezen
  • Link
  • Helga Voogd
  • MarketingCommunicatieMediastrategieStrategie

weblog Je hoort het wel vaker: ‘Zo’n vaart loopt het niet. Voordat deze nieuwe innovatie is ingedaald zijn we jaren verder.’ Maar de tijd raast door.

Effie verliest zijn glans

3nov 201707:28
  • Bureaus
  • 17837 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Awards

weblog De belangrijkste prijs in ons vak verliest zijn glans. De Effie Award-uitreiking 2017 in het Concertgebouw in Amsterdam maakte dat pijnlijk duidelijk. En presentator Tijl Beckand maakte het alleen maar erger.

Coolste

26okt 201712:49
  • Bureaus
  • 8104 x gelezen
  • Link
  • Pieter Dingemans
  • CreatieProducten en diensten

weblog Altijd al een koelbox willen hebben met ingebouwde blender, soundsystem en andere toeters en bellen die je als een rolkoffertje achter je aan kunt trekken? Nee, natuurlijk niet. Je zou het niet kunnen bedenken. Ryan Grepper bedacht het wél.

Creating Business in 1 minuut

24okt 201709:33
  • Bureaus
  • 7207 x gelezen
  • Link
  • Tim den Heijer
  • Creatie

weblog Een zee van neon, spetterende fonteinen, een Eiffeltoren én een vrijheidsbeeld… In Las Vegas is heel wat te zien. Toch reden we bij ons laatste bezoek om voor een roze luikje van 50 bij 80 centimeter.

Urgentiegeleuter

19okt 201713:00
  • Bureaus
  • 8764 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Ritsema
  • Doelgroepen

weblog Helaas moest ik laatst bij een notariskantoor zijn. Hier zag ik in de wachtkamer het meest trieste boekje ter wereld liggen: De Goede Doelen Wijzer. Vroeger riep zo’n bundeling van opgehouden handen nog barmhartige en altruïstische gevoelens bij me op. Maar nu, anno 2017, was het ineens een heel zielig en troosteloos foldertje geworden.

Van Mulovak naar Rocketscience

13okt 201708:46
  • Bureaus
  • 17156 x gelezen
  • Link
  • Dick van der Lecq
  • Reclame

weblog Vroeger, toen de dieren nog praten konden, rolde je zo de reclame in. Je las de gratis Adfo, deed wat SRM en een Nimaatje. Je liep dag in dag uit met je bazen mee. Briefinkje voor de introductie van een nieuwe knakworst ophalen, conceptje maken en gas erop met een massamedium. Na 25 jaar kon je dan met je bolle buikje pensioneren in Toscane.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners