Praat je met een klant of ga je echt in gesprek?

20okt 201715:35
  • Content
  • 3591 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • ContentMakers

nieuws Praten is zenden. Uit de praktijk weten we dat je soms nog zo hard kunt roepen, je wordt niet altijd gehoord. Of zoals John Verhoeven het in zijn nieuwe boek over contentmarketing zegt: een contentmarketingstrategie dient gericht te zijn op het maken en verspreiden van een brede diversiteit aan content, die, direct of indirect, de publieksgroepen helpt bij hun vragen en behoeften, en die de positie van het bedrijf in de markt en in de samenleving zichtbaar maakt en versterkt.

Those Who Can gaat strijd aan met Hunky Dory

20okt 201710:20
  • Bureaus
  • 21826 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MakersCommunityCreatie

nieuws Those Who Can is een nieuw virtueel collectief van achttien freelance creatieven die tot de top van de communicatiewereld behoren en samen alle disciplines zeggen te vertegenwoordigen. De deelnemers aan dit 'alternatief voor Hunky Dory' willen elkaar versterken en uitdagen om het beste voor bureaus en opdrachtgevers naar boven te halen. De initiatiefnemers van 'TWC' zijn art director Joris van Elk en copywriter André Dammers.

Reclame-industrie voert lobby over nut van reclame

20okt 201710:08
  • Bureaus
  • 14283 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PolitiekReclameEffectPromotie

nieuws Reclame is een onmisbaar element van de samenleving en een factor van belang voor de nationale economie. Deze boodschap brengt de Nederlandse reclame-industrie gezamenlijk naar buiten in de campagne 'Het nut van reclame'.

[video report Cityguys 3] Naar Berlijn

20okt 201709:19
  • Food-en-retail
  • 3538 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodTrendsMarketing

nieuws De 'Cityguys' willen belangstellende foodies, marketeers en trendwatchers op de hoogte houden van 'food, drinks & travel' in en vanuit hun hoofdstad Amsterdam. Hun nieuwe serie over eten en drinken delen ze graag met MarketingTribune. In deze editie video report reizen we naar die onder jongeren zo super-populaire stad Berlijn. Roger en JP van Cityguys gingen op pad naar bijvoorbeeld Brasserie Colette by Tim Raue, The Bird en Burgermeister en nog veel meer. Kijk mee.

Nieuwe website Telegraaf loopt veel Google-verkeer mis

19okt 201711:06
  • Media
  • 9542 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • BereikDagbladuitgeversWebsiteNieuwsmedia

nieuws SLACHTING OP TELEGRAAF.NL! De grootste krant van Nederland loopt schrikbarend veel online traffic mis door een fout bij de migratie van de vernieuwde website. Honderdduizenden artikelen uit het digitale archief zijn niet meer te vinden in de zoekresultaten van Google. Uitgever TMG laat weten dit probleem te gaan oplossen.

Eurosport sluit Olympische deal met Snapchat

19okt 201700:22
  • Media
  • 11956 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • Olympische SpelenTelevisieSocial mediaContent

nieuws Eurosport en Snap Inc., het bedrijf achter Snapchat, gaan een partnership aan voor de Olympische Spelen van 2018 in Pyeongchang. Door de samenwerking kunnen Europese Snapchatters de winterspelen meebeleven via Snap’s Discover-platform. De deal biedt kansen voor beide partijen om een jongere generatie sportfans te bereiken, met onder meer ‘behind the scenes’ beelden van spectaculaire sporten als snowboarden, freestyle skiën en ijshockey. Ook exclusieve content van de atleten en influencers zal niet ontbreken.

ABN Amro komt met Spaarverslimmers

18okt 201716:06
  • Bureaus
  • 10993 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • Online advertisingCommercialsCampagnesVideo

nieuws De dalende spaarrente is voor veel mensen een zorg. Ze hebben het gevoel dat hun spaargeld bijna stil ligt. Daarom komt ABN Amro met 'Spaarverslimmers': vier manieren om méér uit je spaargeld te halen. De campagne is ontwikkeld door N=5 en doorvertaald naar online door Code d'Azur.

Vinkeles en Van den Berg starten bureau MediaActivationCo

18okt 201712:08
  • Media
  • 10541 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ActivatieMediastrategieNieuwkomersMedia

nieuws Het nieuwe onafhankelijke bureau MediaActivationCo is deze week van start gegaan. De oprichters Taco Vinkeles en Arne van den Berg claimen daarmee media-activatie. Zij zien dit als 'het creëren van verrassende momenten voor merken op relevante plekken in media met als doel mensen te raken, te inspireren, te betrekken, te activeren of te verbinden, kortom in beweging te brengen.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content