Redactie Contentmarketing

Redactie Contentmarketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).

Recente artikelen van Redactie Contentmarketing

200 ranking factors van Google

7jul 201408:00
  • Content
  • 11829 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Onderzoek

nieuws Google heeft toegegeven dat ze ongeveer 200 ranking signalen gebruiken in hun algoritme. Desondanks hebben ze deze lijst nooit gepubliceerd. In onderstaande infographic is geprobeerd om de inzicht te geven in hoe Google pagina's en websites rankt. Het is dus geen officiële lijst van Google, maar je kunt er zeker je voordeel mee doen.

Ikea maakt website in Instagram

30jun 201414:11
  • Content
  • 15475 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Trends

nieuws De Russische afdeling van Ikea heeft een reclamebureau de opdracht gegeven om een marketingcampagne binnen Instagram te ontwikkelen. Deze campagne heeft als doel om de PS 2014 collectie te promoten. Het Instagram-account ikea_ps_2014 toont een website binnen de app die uit 12 beelden bestaat. De app functioneert als een interactieve catalogus, die opgedeeld is in Benches, Tables, Storage, Light, Textiles, en Ideas.

Infographic: De Perfect Viral Share

30jun 201413:34
  • Content
  • 11577 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Trends

nieuws Content viraal laten gaan is ontzettend moeilijk, en is afhankelijk van een groot aantal factoren. Zo moet je de goede emoties aanspreken, het goede format en lengte kiezen en de goede visuals inzetten. Deze infographic, ontwikkeld door Gryffin Media, geeft een overzicht van de factoren waar je op moet letten.

SuperTrash Girls en Campina lanceren 'Cool to school' collectie

26jun 201413:21
  • Content
  • 10099 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded content

nieuws Onder het motto ‘Die komt er wel’ lanceren Campina en SuperTrash Girls samen een collectie voor kinderen, die vanaf vandaag exclusief te verkrijgen is via het Eurosparen platform, het in 2014 gelanceerde spaarprogramma van Campina. Speciaal voor deze samenwerking komt ST. Girls nu ook met een Boys collectie voor jongens in de leeftijd van 7 tot 12 jaar. De ‘cool to school’ items uit deze ST. Girls en Boys collecties zijn exclusief verkrijgbaar via Eurosparen, tegen een aantrekkelijke prijs.

Interactieve bedrijfs- en promotiekleding met augmented reality

26jun 201413:10
  • Content
  • 10210 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded contentTrends

nieuws VERSvdPERS introduceert een nieuw fenomeen in Nederland: kleding met interactieve prints op basis van Augmented Reality. Mirjam Buter van VERSvdPERS: "We voegen beleving toe aan (promotie- en bedrijfs)kleding door een extra virtuele laag op de kleding te creëren die zichtbaar wordt met de camera van de smartphone of tablet dankzij een speciale app. Als de print is gescand, zorgt de app voor aanvullende informatie op smartphone of tablet, zoals filmpjes, foto's, links naar websites of aanbiedingen."

Rol van Chief Communications Officer steeds belangrijker

26jun 201412:34
  • Content
  • 9389 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • OnderzoekTrends

nieuws Chief Communications Officers (CCO’s) wereldwijd, passen steeds meer digitalisatie en sociale media toe in hun dagelijks werk en verantwoordelijkheden. CCO’s stellen dat zij, in vergelijking met eerdere jaren, veel meer digitale en sociale media experts inhuren (73%) en dat ze meer relaties ontwikkelen met Twitter influentials en bloggers (55%). Dit is een van de vele bevindingen van het onderzoek dat internationaal communicatie-adviesbureau Weber Shandwick en executive search bureau Spencer Stuart samen hebben uitgvoerd. Het onderzoek richtte zich op CCO’s van de grootste bedrijven over de hele wereld, waaronder ook Nederland, naar hun rollen, verantwoordelijkheden en meningen in onze steeds veranderende samenleving.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content