Redactie Contentmarketing

Redactie Contentmarketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).

Recente artikelen van Redactie Contentmarketing

Stabilo haakt creatief en snel in op goal van Van Persie

16jun 201412:35
  • Content
  • 15589 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Video

nieuws Stabilo heeft een mooie inhaker gemaakt op de 1-1 goal van Robin van Persie. In 12 uur tijd is met 6 mensen een flipbook getekend van dit doelpunt. Deze is zaterdagavond online gegaan en is inmiddels meer dan 285.000 keer bekeken en bij de voetbalprogramma´s op TV geweest.

Content Club Nederland gaat in zee met Marketingfacts

12jun 201412:27
  • Content
  • 13215 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Video

nieuws Marketingfacts is vanaf heden mediapartner van de Content Club Nederland. Dat betekent onder meer dat je op de website van Marketingfacts voortaan een livestream kunt volgen van elke kwartaalbijeenkomst van de Content Club. Dat is mooi, want het aantal ‘kaarten’ voor elke editie is beperkt. Voortaan kun je die dus ook online bijwonen en tussendoor nog vragen stellen. Vanavond de eerste live-stream van de Content Club (#CC05) met als thema ‘De ROI van contentmarketing’.

Ouders van Nu start met real-life videocampagne

11jun 201422:10
  • Content
  • 13531 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Video

nieuws Crossmediaal platform Ouders van Nu start een nieuwe online campagne met real-life filmpjes van gezinnen. In de video’s filmen de ouders zichzelf en hun kind(eren) op verschillende momenten. De video’s staan op de website van Ouders van Nu en worden ook verspreid via verschillende kanalen van Ouders van Nu (print, social en online) en Youtube.

Infographic: haal meer uit Google+

10jun 201416:55
  • Content
  • 12952 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Digitaal

nieuws Google+ blijkt nog vaak het ondergeschoven kindje te zijn binnen een (content)marketingstrategie. Hoeft natuurlijk niet als je doelgroep zich wel daar bevindt. Hoe verhoog je de engagement op Google+? Bekijk de infographic. Kern van de aanpak: zet Google Hangouts in.

Nederlanders kunnen niet zonder huis-aan-huis folder

6jun 201411:48
  • Content
  • 21555 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • OnderzoekPrint

nieuws Wie denkt dat door de digitalisering de huis-aan-huis folder zijn langste tijd heeft gehad, heeft het mis. Met 11,5 miljoen Nederlanders is de huis-aan-huis folder het middel met veruit het grootste bereik. 3,8 miljoen Nederlanders lezen bovendien een digitale folder. Gemiddeld wordt aan het lezen van folders (papier en digitaal) 17 minuten per week besteed. Bijna twee derde overweegt hierdoor een aankoop. Anderen kopen regelmatig een aanbieding uit de folders (48%). Dit blijkt uit de NOM Folder Monitor 2014, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK, die vandaag in Amsterdam werd gepresenteerd door DDMA Businessgroep Verspreidingen.

Infographic: Mythen over hoe mensen content delen

6jun 201411:28
  • Content
  • 29234 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Onderzoek

nieuws Millennials delen niet meer content online dan andere generaties. Dat doen juist de babyboomers. In een infographic van ragan.com worden deze en 5 andere mythen over content sharing ontkracht.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content