Redactie Contentmarketing

Redactie Contentmarketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).

Recente artikelen van Redactie Contentmarketing

Durf jij je magazine voor te leggen aan de winnaars van de GPCM?

27jan 201411:03
  • Content
  • 20386 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • PrintDigitaal

nieuws Een communicatieprofessional werkt continu aan de verbetering van zijn communicatiemiddelen. Op 11 februari krijg je een unieke kans om verbeteringen voor jouw magazine aangereikt te krijgen, zowel voor gedrukte als digitale magazines. Tijdens Logeion's speeddate zijn de makers van drie winnende Grand Prix Customer Media aanwezig. Zij zullen de meegenomen media van commentaar voorzien.

Kampioen is tijdschrift met grootste jaaroplage

23jan 201409:44
  • Content
  • 20177 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • PrintOnderzoek

nieuws Piet Bakker, Lector Massamedia en Digitalisering aan de Hogeschool Utrecht, houdt cijfers, zoals het bereik en oplage van de Nederlandse tijdschriften, bij. Deze concludeerde hij op basis van HOI-data dat de Kampioen van de ANWB het tijdschrift is met de grootste jaaroplage, namelijk 35 miljoen.

De 5 redenen waarom organisaties geen interne social media inzetten

21jan 201411:48
  • Content
  • 14938 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • OnderzoekDigitaal

nieuws Evolve heeft onlangs onderzoek gedaan naar de inzet van interne sociale media binnen organisaties in Nederland. En dan met name juist naar waarom organisaties interne sociale media (nog) niet inzetten. Organisaties zonder interne sociale media hebben in het onderzoek aangegeven dat de behoefte van medewerkers, of eigenlijk het gebrek eraan, de belangrijkste reden is om sociale media (nog) niet intern in te zetten. De resultaten geven een mooi nuchter beeld van het gebruik van sociale media in organisaties. En de motieven zijn wellicht ook (wat mij betreft) van toepassing op het gebruik van sociale media voor externe communicatie en marketing.

Layar draait nog steeds geweldig

21jan 201411:37
  • Content
  • 15090 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • DigitaalPrintVerdienmodellen

nieuws Layar was sinds 2011 de belofte om print levend te houden in het digitale landschap. Want via de camera van je smartphone kan je video’s en andere snufjes over een geprint medium heen trekken, waardoor print tot leven komt. Playboy, Linda, de Kampioen en nog meer bladen hebben de Layar-tools enthousiast gebruikt. Maar het succes lijkt af te brokkelen, nu Linda ermee stopt, de ANWB twijfelt, en het voortbestaan van Playboy twijfelachtig is. In Quote een kort gesprek met Layar-ceo Quintin Schevernels, die vindt dat er nog voldoende grote vissen aan zijn dobber hangen.

Twitter betere aanjager van merkinteractie dan Facebook

20jan 201411:56
  • Content
  • 15784 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • OnderzoekDigitaalVerdienmodellen

nieuws De Sprout Social Index is een onderzoek naar groei van de kanalen, brand responsiveness en consumentengedrag. Ze onderzochten meer dan 160 miljoen inboundboodschappen van 20.000 merkprofielen en merkpagina's. Opvallende conclusie is dat de mate waarin consumenten sociale media gebruiken om hulp te vragen, om aankoopbeslissingen te doen, om te klagen en om de dialoog aan te gaan, enorm stijgt. Maar dat merken met deze toegenomen activiteiten niet kunnen omgaan. De belangrijkste conclusies staan in een infographic weergegeven.

7 wijzigingen van Google en de invloed op contentmarketing

20jan 201410:48
  • Content
  • 13008 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • DigitaalTrends

nieuws Op B2C-blog een inzichtelijk stuk over de wijzigingen die Google in 2013 heeft doorgevoerd. Deze wijzigingen bleken nogal dramatisch te zijn voor SEO, denk aan de introductie van Google Hummingbird en het verdwijnen van de keyword-gegevens. In dit blog worden de zeven belangrijkste wijzigingen beschreven en ook uitgelegd hoe de wijzigingen invloed hebben op het creeren van content.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content