Redactie Contentmarketing

Redactie Contentmarketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).

Recente artikelen van Redactie Contentmarketing

Wat gaan ontslagen journalisten doen?

3dec 201321:16
  • Content
  • 20915 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Journalistiek

nieuws In Australië is er op dit moment sprake van de grootste inkrimping in de journalistiek ooit. Afgelopen jaar werden meer dan 1000 Australische journalisten ontslagen; dat is ongeveer 15% van het hele Australische journalistieke werkveld. Nu is het een jaar later. Wat is er van hen geworden? Hoe hebben ze hun ontslag zin gegeven? En wat betekent deze ontwrichting van zoveel carrières voor de toekomst van de journalistiek? Het blijkt dat een substantieel deel van hen nu in de PR werkzaam is.

Er is iets vreemds aan de hand met contentmarketing

2dec 201312:36
  • Content
  • 19465 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Trends

nieuws Aan de vooravond van de International Content Marketing Summit in Londen, vraagt Raymond Snoddy (Britse journalist, auteur en mediacommentator) zich af of deze nieuwe trend wel onderscheidend genoeg is om als een nieuwe vorm van communicatie uitgeroepen te worden. In deze blog geeft hij een kritisch geluid en behandelt hij een aantal verontrustende vragen.

HitRecord: remix je content

2dec 201312:25
  • Content
  • 16714 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • TrendsVerdienmodellen

nieuws Content remixen, het klinkt vreemd en het is lastig om het je voor te stellen. Het heeft eigenlijk weinig te maken met het mixen van twee bestaande muzieknummers tot één nieuw nummer, want dat is waar je remixen waarschijnlijk mee associeert. Content remixen is een nieuw en innovatief idee van Joseph Gordon-Levitt (Amerikaanse acteur, Robin van Batman). Ofwel Joe, zoals hij zichzelf noemt. Hans Luiken beschrijft wat het is en legt de link naar customer media.

Wiki-pr: Bedrijven huren pr-bureaus in om teksten aan te passen

2dec 201311:56
  • Content
  • 16654 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded content

nieuws Wikipedia is een van de grootste en meest invloedrijke websites ter wereld. Geen wonder dat merken de negatieve opmerkingen die over hen geplaatst worden op Wikipedia niet echt waarderen, en dat is waarschijnlijk een understatement.

De advertorial is dood. Lang leve het blog

2dec 201311:23
  • Content
  • 13732 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded contentDigitaal

nieuws Waarom jezelf als merk profileren in advertorials in bijvoorbeeld bedrijfsbladen of zakelijke magazines? Tekstschrijver Andre Driessen heeft deze 'betaalde vorm van acquisitie' een keer geprobeerd, maar bedankt er nu toch voor. Hij kiest voor bloggen: daarmee bereikt hij meer mensen, en het is nog gratis ook. Lees zijn blog, afkomstig van DMMediaplein

De toekomst van contentmarketing is hier: Coca Cola Journey

2dec 201311:07
  • Content
  • 14350 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded content

nieuws Op de weblog storytellingmatters.nl staat een mooi blogartikel van Debbie Bernasco over de Coca Cola Journey. Coca Cola laat hier perfect zien hoe de combinatie van contentmarketing en (un)branded B2C-content eruit hoort te zien én geeft inzicht in hoe je daarvoor een succesvolle formule genereert.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content