Redactie Contentmarketing

Redactie Contentmarketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).

Recente artikelen van Redactie Contentmarketing

Elke overheid haar eigen newsroom? Met een rol voor bedrijfsjournalisten!

17nov 201320:37
  • Content
  • 15806 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • VerdienmodellenTrendsBranded content

nieuws Het zijn ook bewogen dagen in het Vlaamse medialandschap. Mediahuis ontslaat 205 werknemers, waaronder 67 journalisten, Sanoma zet zijn titels in de etalage, de redacties van de kranten De Morgen en Het Laatste Nieuws moeten fusioneren. Julie Clement vraagt zich af wat deze evolutie voor de overheidscommunicatie betekent.

Het Salon lanceert Gent&Co

17nov 201320:24
  • Content
  • 10688 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Print

nieuws Het Salon heeft het personeelsmagazine van de Stad Gent gerestyled in vorm en inhoud. Na de jarenlange topdown en beleidsmatige benadering is nu gekozen voor een personeelsblad dat volledig in het teken staat van de stadsmedewerker.

Waarom zijn de voorspellingen over contentmarketing in 2014 zo verdomde saai?

17nov 201320:01
  • Content
  • 14336 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Trends

nieuws November is pas halverwege en marketeers over de hele wereld zijn al bezig om hun visie over 'de toekomst van contentmarketing in 2014' neer te pennen. Jonathan Rose van B2C heeft de 23 visies die er al zijn verschenen eens op een rijtje gezet en zijn conclusie: "the future of content marketing in 2014 looks exactly like content marketing did in 2013. And 2012. And 2011. Boring. Bloated. Samey. Uninspiring. Lumpen." Hij vraagt zich af waar de grote gaten zitten, waar de innovaties zijn, en waar de ROI is?

ABN AMRO vernieuwend bezig met MORGEN

12nov 201313:05
  • Content
  • 24925 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • AwardsPrintDigitaal

nieuws Het content marketing concept MORGEN van ABN AMRO staat tijdens de Grand Prix Customer Media op 21 november in deFabrique in Maarssen volop in de picture. Met maar liefst drie nominaties is het concept een van de grotere kanshebbers voor een of meer awards.

Veel nominaties Grand Prix Customer Media voor Jij&UWV

12nov 201312:51
  • Content
  • 23686 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • AwardsPrint

nieuws In de periode 2012-2015 moet UWV miljoenen bezuinigen en zullen er op den duur duizenden arbeidsplaatsen verdwijnen; dat is ruim een kwart van het totale personeelsbestand. Dergelijke veranderingen raken iedereen in de organisatie diep. Er moet efficiënter worden gewerkt, met minder mensen. De keuze om de dienstverlening voornamelijk digitaal aan te bieden, betekent een grote verandering voor veel medewerkers. Minder klantcontact, collega’s die boventallig worden, kritiek vanuit de buitenwereld. Dat betekent voor het magazine Jij&UWV een hoofdrol in de communicatie.

Interessante workshop over content marketing en de juridische kant daarvan

12nov 201311:12
  • Content
  • 25598 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • AccountabilityBranded contentStorytelling

nieuws Het proactief inzetten van kennis om de besluitvorming van klanten te beïnvloeden wordt ook wel content marketing genoemd. Media staan open voor dit soort commerciële content, waardoor de grens tussen redactionele en commerciële content vervaagt. Het verbod op sluikreclame en de verplichting tot transparantie komen dan in zicht. Wat is een optimale content marketing strategie voor adverteerders, en waar liggen de juridische grenzen?


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content