Redactie Contentmarketing

Redactie Contentmarketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).

Recente artikelen van Redactie Contentmarketing

Het einde van whitepapers?

23sep 201312:04
  • Content
  • 19554 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • OnderzoekVideo

nieuws Whitepapers lijken geen lang leven beschoren meer te zijn als een effectief format om B2B-publiek te bereiken. Dit blijkt uit de resultaten van studie naar B2B content marketing. Alternatieven die meer interactief en makkelijk te consumeren zijn, zoals video, lijken de whitepapers te verdringen.

Tijdschrift zoekt tijdsgeest

23sep 201311:55
  • Content
  • 14298 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • DigitaalVerdienmodellen

nieuws LINDA. lanceert een nieuwssite. Libelle in Vlaanderen start met Libelle TV. 100% NL Magazine – ooit begonnen als radiozender – breidt uit naar TV. DWDD heeft een iPad magazine. The New York Times experimenteert met ‘long reads’ online. Veel media ontstijgen tegenwoordig hun identiteit. Carolien Vader beschrijft deze ontwikkelingen op haar weblog bladendokter.nl.

'Custom content spending in U.S.': $44 miljoen in 2012, een stijging van 9.2% sinds 2011

23sep 201311:42
  • Content
  • 11234 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Onderzoek

nieuws In de Verenigde Staten hebben de uitgaven voor 'custom content' een bedrag van $43.9 miljard in 2012 bereikt. Dit is een toename van 9.2 procent sinds 2011 toen het bedrag 40.2 miljard was. Dit blijkt uit een studie van de Custom Content Council (CCC). Uit het rapport blijkt tevens dat van het gemiddelde marketing-, advertentie- en communicatiebudget, 39% besteed is aan content marketing.

Native advertising: een continuum

23sep 201311:11
  • Content
  • 13413 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded contentVerdienmodellen

weblog 'Native advertising' is een term die je de laatste tijd vaker hoort. De term verwijst naar de integratie van commerciele inhoud (advertentie) in de redactionele inhoud zodat het niet of minder opvalt dat het om een advertentie gaat. Het wordt ook wel branded content genoemd. Voorbeelden zijn advertorials, promoted tweets op Twitter, merkverhalen op Facebook. Maar wanneer spreek je nu over een 'echte' native advertentie? Op de blog paidContent wordt een mooi continuum besproken, met een range van pure advertentie tot native advertentie.

Jan Bonjer (FD) is boos!

18sep 201322:08
  • Content
  • 10116 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded content

nieuws Een paar maanden geleden was het hommeles over een FD bijlage die het niet zo nauw neemt met redactionele integriteit. Er verscheen namelijk een 'onafhankelijke bijlage' in het FD, met onder andere aandacht voor Aegon apps. Deze samenwerking tussen FD en Aegon wordt door content marketing specialisten als een uitglijder beschouwd. En nu is Jan Bonjer, hoofdredacteur van Het Financieele Dagblad, boos op Follow the Money. Eric Smit doet zijn relaas.

Bavaria en Veronica: twee merken die elkaar gevonden hebben

18sep 201321:50
  • Content
  • 10131 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded content

nieuws Vanaf 16 september zendt Veronica 'Zo.' uit. Zo. bestaat uit korte filmpjes waarbij vier vrienden alledaagse situaties op een komische manier benaderen en daarmee laten zien: zo kan het ook. Op deze manier wil Bavaria de slogan 'Zo.' activeren. Een langetermijnsamenwerking lijkt in het verschiet te liggen, want het programma sluit goed aan op de merkwaarden van zowel Bavaria als Veronica.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content