Redactie Contentmarketing

Redactie Contentmarketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).

Recente artikelen van Redactie Contentmarketing

Relatiemedia zijn verslaafd aan BN'ers

Pierre Spaninks
10apr 201217:02
  • Content
  • 7125 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Journalistiek

nieuws Wat moet het Leger des Heils met Femke Halsema? En Batavus met Carice van Houten? Relatiemedia lijken wel verslaafd aan bekende Nederlanders en beroemde buitenlanders. Soms werkt dat, maar vaak ook niet. Volgens Pierre Spaninks, zelfstandig professional in journalistiek en communicatie, is met een beetje moeite een beter resultaat te halen.

Meten is onmacht

Meten is onmacht
20mrt 201217:12
  • Content
  • 5392 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded content

nieuws Aan heimwee doe ik niet, maar ik denk wel eens terug aan de jaren zestig en zeventig toen communicatieadviseurs het erg makkelijk hadden. Je maakte een personeelsblad en de interne communicatie was geregeld. Klanten die wat langer hadden nagedacht over hun positionering, lieten een relatieblad maken (magazine moest nog in zwang komen).

Een intranet dat gebruikt wordt? Leer luisteren

Congres Intranet 2012
20mrt 201212:07
  • Content
  • 6417 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Trends

nieuws De conclusie van het Congres Intranet 2012 is: leer luisteren naar je medewerkers als je een intranet wilt dat ook echt wordt gebruikt door medewerkers. Deze conclusie klonk door in de verschillende presentaties, ieder met een eigen invalshoek.

De kosten en baten van content marketing

De kosten en baten van content marketing
20nov 201116:38
  • Content
  • 6885 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded contentVerdienmodellen

nieuws Relatiebladen, nieuwsbrieven, white papers, visiedocumenten, apps, communities, filmpjes, blogreeksen. Organisaties zetten tal van middelen in om (potentiële) klanten te bereiken, te boeien en te binden. Maar hoe kom je tot effectieve content marketing? En hoe verbind je hierbij online middelen en printuitgaven?

‘Stop met communiceren, start met converseren’

Customer Media Congres
23sep 201116:54
  • Content
  • 6570 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded content

nieuws Anders denken dan je denkt, het belang van relevante en geloofwaardige content en de toenemende invloed van consumenten. Het is slechts een greep uit de onderwerpen die tijdens het zesde Customer Media Congres (#cmc11) besproken werden. Content en owned marketing stonden centraal, termen die aangeven dat het vakgebied steeds verder uitdijt.

Customermediamarkt groeit en verandert

Help, ze willen vrienden worden
22sep 201116:05
  • Content
  • 5481 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Onderzoek

nieuws Bedrijven en instellingen zetten customer media in om relaties aan te gaan met hun doelgroepen. Het Customer Media Trendonderzoek 2011 toont aan dat er in Nederland 16.000 van dergelijke titels worden uitgegeven; relaties met interne en externe stakeholders lijken dus hoog in het vaandel te staan. Ten opzichte van 2005 toen het Trendonderzoek voor het eerst plaatsvond, is dit een groei van maar liefst 4.500 titels. Per bedrijf, instelling of merk is dit 3,4 titel. In 2005 was dit 2,4.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content