Redactie Contentmarketing

Redactie Contentmarketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).

Recente artikelen van Redactie Contentmarketing

[Boek] 'Harder praten helpt niet'

26okt 201514:26
  • Content
  • 11639 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • PrintOnderzoekKennissessieContent

nieuws Van taalstrateeg en troonredewatcher Sarah Gagestein (‘Denk niet aan een roze olifant’) en psycholoog Job Boersma (‘Ik weet dat u liegt’) verschijnt deze week een nieuw boek ‘Harder praten helpt niet’. Ze beschrijven 7 strategieën om mensen onweerstaanbaar te overtuigen, zodat je je gelijk krijgt. Dat kan bijvoorbeeld van pas komen bij inspraakavonden, reorganisaties en bij salarisonderhandelingen. Gagestein: ‘Je kunt anderen niet dwingen om jou te geloven. Ze moeten het zelf willen.’

Succesvolle start Wenneker.be in België

23okt 201516:21
  • Content
  • 21840 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • VideoContent

nieuws Wenneker Amsterdam kan tevreden terugkijken op de eerste 8 maanden van z'n Belgische vestiging Wenneker.be. Maurice Wenneker en Maartje van Wijk waagden 1 februari 2015 de stap en startten samen met partners Cris Jansen en Emily Rammant, Wenneker.be. Volgens de laatste peiling van Media Marketing staat het productiehuis na een reeks gewonnen pitches en enkele aansprekende nieuwe klanten nu al in de top-5.

Webwarenhuis fonQ.nl lanceert responsive platform

22okt 201519:10
  • Content
  • 12043 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • ContentOnlineWinkelenE-commerce

nieuws Webwarenhuis fonQ is met het Nederlandse domein fonQ.nl live gegaan met een nieuw platform. De nieuwe frontend werkt responsive, waardoor de website gebruiksvriendelijk is voor uiteenlopende devices en geschikt is voor verschillende resoluties. Het webwarenhuis speelt hiermee in op het toenemende gebruik van tablet en smartphone door de consument..Meer dan de helft van het verkeer van fonQ.nl is afkomstig van tablet en smartphone, waarbij laatstgenoemde snel stijgt in marktaandeel.

YouTube-serie over Ikea Food Challenge

22okt 201516:10
  • Content
  • 13519 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Video

nieuws Dertien gerechten, vier finalisten, drie juryleden en één winnaar: dat zijn de ingrediënten van de nieuwe webserie die vandaag van start gaat op het YouTube kanaal van Ikea Nederland. Het woonwarenhuis startte in september de Food Challenge, een online wedstrijd waarin Ikea op zoek is naar een nieuw gerecht voor het menu van haar restaurants. Uit meer dan 700 inzendingen selecteerde Ikea samen met de vakjury dertien kandidaten die strijden om een plek in de finale. De jury, de kandidaten en hun gerechten zijn wekelijks te volgen in de zesdelige YouTube-serie die vandaag van start gaat. Het gerecht waarbij de vingers het meest worden afgelikt komt begin 2016 op het menu van alle restaurants van Ikea Nederland.

[Interview] Christel van den Hazel: De Persgroep wordt content specialist

22okt 201511:39
  • Content
  • 12201 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • InterviewBranded contentVerdienmodellenPrintDigitaal

nieuws De Persgroep investeert volop in digitale innovatie, alleen al in 2014 ging het om 19 miljoen euro. Branded content speelt hierbij een spilrol. Strategisch speerpunt is om in de komende jaren te transformeren van uitgever tot content brand. In het verlengde hiervan ontwikkelt Total Active Media momenteel een long read publishing-platform dat de opmaat vormt voor een contentplatform van waaruit ook editorial content zal worden ‘geproduceerd’. Interview met Christel van den Hazel, directeur Advertising bij De Persgroep en met Martijn Arts, Digital Innovator bij Total Active Media.

DreamWorks blaast leven in speelgoedcollectie Ikea

22okt 201509:52
  • Content
  • 11678 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • OnderzoekStorytellingAnimatieVideo

nieuws Ikea introduceert de nieuwe Lattjo speelgoedcollectie die het belang van spelen onderschrijft. DreamWorks Animation maakte hiervoor 25 korte animatiefilms van de karakters. DreamWorks is ook bekend van de animatiefilms Shrek en Bee Movie. De collectie haalt het kind in iedereen naar boven en inspireert ouders om meer met hun kinderen te spelen. De eerste animatiefilms gaan begin november in première op het YouTube kanaal van Ikea.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content