Redactie Contentmarketing

Redactie Contentmarketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).

Recente artikelen van Redactie Contentmarketing

Mee naar nieuwe werelden door kampvuur storytelling

24sep 201514:00
  • Content
  • 12183 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Storytelling

nieuws Maandag 21 september organiseerde MPI Netherlands Chapter zijn eerste Campfire Sessie. In tegenstelling tot de gebruikelijke kennis- of netwerkbijeenkomsten, waarbij je in een vergaderzaal van een hotel- of congreslocatie zit, keurig in een school- of Carré-opstelling en waarbij de spreker ondersteund wordt door alle mogelijke AV-apparatuur, werd dit event in de frisse buitenlucht gehouden, waren het de bomen die de “muren” van de vergaderzaal vormden, zorgden kampvuren voor de 'LED-verlichting' en was de AV vervangen door…. tja, niks. Gewoon storytelling anno 2015.

Samsung scoort met gepersonaliseerde video

22sep 201516:03
  • Content
  • 10694 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Video

nieuws Ter promotie van de nieuwe Samsung Galaxy S6 ontwikkelde StoryMail een gepersonaliseerde videomail-campagne. 90.000 Samsung-gebruikers ontvingen een persoonlijke video, een testgroep van 30.000 een niet-gepersonaliseerde film. Wat blijkt? De gepersonaliseerde video werd maar liefst 56% meer geopend. En vanuit de mail werd zelfs 386% meer doorgeklikt naar de landingspagina.

Genomineerden Meet the Blogger Awards 2015

21sep 201516:06
  • Content
  • 11886 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • BloggenAwards

nieuws Vandaag maken Meet the Blogger en vtwonen de genomineerden voor de vtwonen Meet the Blogger Awards 2015 bekend. Dit jaar zijn er naast de beginners en advanced awards voor het eerst ook 2 ‘audience awards’ waarbij het publiek zelf op zijn favoriete blogger kon stemmen. De Awards worden tijdens de Meet the Blogger Conference in Amsterdam op 3 en 4 oktober 2015 uitgereikt. Met de vtwonen Meet the Blogger Awards wil Meet the Blogger de bloggerwereld op de kaart zetten en het (aanstormend) talent in Europa onder de aandacht brengen.

Workshop online magazines maken

18sep 201514:44
  • Content
  • 17779 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • TrendsPrintWebsite

nieuws Nog niet eerder was het aanbod van online magazines en nieuwsbrieven zo groot als vandaag de dag. En nog nooit was het maken en publiceren ervan zo makkelijk. Maar hoe effectief en aantrekkelijk zijn die zelfgemaakte online magazines? Niet iedereen kan zomaar aan de slag. Bladen maken, ook online bladen maken, is een vak waarbij technieken, genres en een duidelijke bladformule de vertrekpunten zijn. Readmore en Linea Recta Media organiseren daarom gezamenlijk een workshop ‘Online magazines maken’.

Samsung en Center Parcs personaliseren klantervaring

18sep 201509:09
  • Content
  • 13090 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • VideoKlantBranded content

nieuws Samsung en Center Parcs gaan een samenwerking aan. In 12 parken van Center Parcs in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk hangen binnenkort 13.000 Samsung Smart Hospitality Displays in vakantiehuisjes en openbare ruimtes. De schermen zijn te personaliseren. Zo schrijven medewerkers van de receptie bij aankomst van gasten een persoonlijke welkomstboodschap op het scherm en wordt een uitgebreid informatie- en entertainmentplatform ontwikkeld waarop de gast zich uitgebreid kan laten informeren.

Ferrero kiest voor Yune

18sep 201508:30
  • Content
  • 9741 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • ContentCampagnes

nieuws Na een uitgebreide bureau-oriëntatie heeft Ferrero voor Yune gekozen als nieuw digital agency. Yune wordt in Nederland verantwoordelijk voor de digitale strategie, social media, content- en campagne-activiteiten voor de merken Nutella en Tic Tac. 'De visie van Yune op de huidige rol van digital media en de vertaling ervan naar strategie en impactvolle content, was voor ons doorslaggevend bij het kiezen voor Yune als digital partner', zegtt Twan van den Broek, country marketingmanager Benelux bij Ferrero.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content