Redactie Contentmarketing

Redactie Contentmarketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).

Recente artikelen van Redactie Contentmarketing

Head Office NL Content Marketing Agency of the Year 2015?

1sep 201512:25
  • Content
  • 7182 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • AwardsContent

nieuws Als een van de vijf genomineerden wereldwijd strijdt Head Office NL om de titel Concent Marketing Agency of the Year, in de categorie agencies with less than 100 employees. De prijs wordt op 10 september uitgereikt door het Content Marketing Institute dat in Cleveland (USA) zetelt. De award gaat naar het bureau dat uitblinkt in creatieve strategie, resultaat, editorial kwaliteit en technische uitvoering van sterk inhoudelijke campagnes.

Adobe stimuleert creativiteit kids met My Creative Tale

1sep 201507:35
  • Content
  • 11903 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • InnovatieStorytellingVideo

nieuws Adobe en UM Studios lanceren vandaag gezamenlijk een creatief initiatief: My Creative Tale. De belangrijkste doelstellingen van het initiatief zijn het stimuleren van creativiteit bij kinderen en creatieve professionals kennis laten maken met de nieuwste mogelijkheden binnen Adobe Creative Cloud. Kinderboekenschrijfster Chariva heeft speciaal voor My Creative Tale het verhaal Fox & Blowfish en de Regenboograce geschreven.

Marion Debruyne nieuwe decaan Vlerick Business School

28aug 201513:47
  • B2b
  • 21960 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • PersonaliaMarketingPersonen

nieuws Leiderschap anno 2015 neemt de internationale Vlerick Business School nr 1 Benelux uit België letterlijk. Professor Marion Debruyne neemt namelijk per 1 augustus de rol van decaan over van professor Philippe Haspeslagh. Vlerick kiest voor deze vertegenwoordigster om de succesvolle lijn van internationale kennispartner voort te zetten en verder te versnellen met sterke academische ruggengraat en praktijkgerichte aanpak.

Lezers omarmen branded content op nieuwswebsites

28aug 201509:12
  • Content
  • 17490 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • OnderzoekBranded contentDigitaalJournalistiek

nieuws Lezers van online nieuwswebsites geven branded content artikelen het meeste aandacht en de hoogste waardering, in vergelijking tot meer commerciële advertentiemixen (advertorials). Ze voelen zich bovendien minder misleid, ondanks dat de reclame minder goed als dusdanig herkenbaar is, door het gebrek aan een duidelijk label en een lagere merkprominentie. De waakhondfunctie van de journalistiek verdwijnt naar de achtergrond. Dit blijkt uit het onderzoek van Simone Krouwer, uitgevoerd binnen het departement Communicatiewetenschappen van Universiteit Antwerpen.

Gary Mey nieuwe director bij Brand Partnerships 538Groep

27aug 201512:58
  • Content
  • 14816 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • PersonaliaRadio

nieuws De 538Groep heeft Gary Mey aangetrokken als Commercial Director Brand Partnerships. Hij is in die functie verantwoordelijk voor de commerciële activiteiten als branded content, non spot, events, sponsoring en partnerships van de 538Groep, waaronder de radiozenders Radio 538 en SLAM!FM vallen. Mey start 20 oktober bij de 538Groep.

[Onderzoek] Content staat nog steeds in de kinderschoenen

26aug 201512:24
  • Content
  • 12494 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded contentCreatieOnderzoek

nieuws Maar weinig bedrijven zijn op een effectieve manier bezig met contentmarketing. Hoewel contentmarketing als middel onverminderd populair is, weten veel bedrijven niet hoe goede content eruit ziet en meten zij de resultaten van hun inspanningen nauwelijks. Dat blijkt uit de eerste editie van het Contentonderzoek 2015, uitgevoerd door Content Corp.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content