Redactie Contentmarketing

Redactie Contentmarketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).

Recente artikelen van Redactie Contentmarketing

[Tips] Overtuigende content gebruikt krachtige taal

2jul 201508:59
  • Content
  • 8333 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • OnderzoekBranded content

nieuws ‘Je moet je insmeren voordat je de zon in gaat. Negentig procent van de volwassen Nederlanders weet dit, maar toch verbrandt gemiddeld een kwart van hen minimaal eenmaal per jaar, is op de website van KWF Kankerbestrijding te lezen. Zijn we Oost-Indisch doof voor dergelijke berichten die ons gedrag proberen te veranderen? Nee hoor, zolang een persuasieve boodschap maar de juiste taal bevat. Met krachtig taalgebruik kan je prima iemands gedrag beïnvloeden’, aldus Christine Liebrecht is docent en onderzoeker bij de afdeling communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam.

Inschrijving Content Marketing Awards geopend

1jul 201511:47
  • Content
  • 12039 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Awards

nieuws De Content Marketing Association (CMA) de brancheorganisatie voor de contentmarketing branche, laat weten dat de inschrijving voor de zesde International Content Marketing Awards is geopend. De prijsuitreiking van de International Content Marketing Awards 2015, dit jaar op 3 december in het Londense Roundhouse, geldt als de belangrijkste avond op de contentmarketing agenda.Bureaus van over de hele wereld leggen hun beste werk van de laatste 12 maanden aan de jury voor, met daarin de grootste namen op het gebied van marketing.

[Onderzoek] Keyword density grijs gebied in contentmarketing

30jun 201517:30
  • Content
  • 13803 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • ZoekmachineDigitaalOnderzoek

nieuws Contentmarketing is volgens meerdere bronnen dé trend van 2015. Reden voor Maxime van den Hoven, derdejaars communicatiestudent in Utrecht om literatuur onderzoek naar contentmarketing te doen in combinatie met interviews met experts. Volgens Van den Hoven is het nog steeds niet duidelijk wat contentmarketing precies inhoudt en hoe je het moet toepassen. En over het nut van keyword density lopen de meningen ook uiteen.

Ed Peelen bijzonder hoogleraar Content Marketing aan UvA

30jun 201511:55
  • Content
  • 10123 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • MarketingPersonalia

nieuws Dhr. prof. dr. E. Peelen (1960) is benoemd tot bijzonder hoogleraar Content Marketing aan de Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen van de Universiteit van Amsterdam (UvA). De leerstoel is ingesteld vanwege de Stichting Leerstoel Customer Media. Ed Peelen heeft een achtergrond in relatiemarketing, customer intelligence, customer experience en omni-channels, en nieuwe klantgerichte businessmodellen en -proposities. Als bijzonder hoogleraar gaat hij zich richten op de veranderingen in het medialandschap en de daaraan gerelateerde opkomst van content marketing.

Oprichter Luc van Beers vertrekt bij Proof

26jun 201508:23
  • Content
  • 14115 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded contentInterviewPersonalia

nieuws Dit is de veertiende zomer van Proof na de oprichting en deze zomer gaat het contentmarketing bureau in zonder Luc van Beers als managing director. Als oprichter blijft hij wel betrokken bij bureau en klanten, als adviseur en aandeelhouder. Van Beers legt uit wat de reden is van zijn vertrek als managing director. ‘Omdat het mijn tijd is, simpel gezegd. Een kleine 15 jaar na de oprichting van Proof ligt er een heel stevige basis met ook Made by Jack en Flickering Wall.

Moeders waarderen branded content op web en social media

25jun 201512:49
  • Content
  • 15608 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • DigitaalBranded contentOnderzoek

nieuws De nieuwe generatie moeders is zeer marketingbewust in hun media gebruik, met name het web en social media. Het gebruik van media is een niet weg te denken onderdeel uit haar leven. Deze moeders zijn vooral op zoek naar praktische informatie. Dit blijkt uit een onderzoek dat Onderzoeksbureau The Choice uitvoerde in opdracht van Sanoma onder 896 vrouwen. In het onderzoek wordt gekeken naar work-life balance, mediagebruik, vrije tijdsbesteding, oriëntatie en aankoop van producten en het gedrag ten opzichte van media en reclame.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content