Redactie Contentmarketing

Redactie Contentmarketing

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/content/ geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c).

Recente artikelen van Redactie Contentmarketing

Contentmarketingbureau Mediatic breidt uit

19jan 201513:45
  • Content
  • 14589 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded contentPersonalia

nieuws Astrid van den Brandhof (30) en Andreas Tober (24) zijn per 1 januari in dienst getreden als pr-consultant/content marketeer bij pr- en communicatiebureau Mediatic. Mediatic helpt organisaties met het vertellen van hun verhaal en het vergroten van hun zichtbaarheid door een combinatie van free publicity en content marketing. Het bureau is voornamelijk werkzaam voor klanten in de branches M&A, HR, Automotive en advocatuur.

General Manager Microsoft Advertising spreker BCE

19jan 201510:46
  • Content
  • 13960 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • EvenementBranded content

nieuws Scott Ferris is als spreker te gast bij het Branded Content Event in Utrecht op 29 januari 2015. Ferris is General Manager Product Marketing US bij Microsoft Advertising, het op één na grootste digitale mediaplatform in Nederland, dat maandelijks bijna elf miljoen Nederlanders bereikt. In Utrecht deelt hij zijn visie over hoe adverteerders via verschillende beeldschermen de consument kunnen bereiken.

Collaborative marketing nieuw paradepaardje marketeers

13jan 201515:00
  • Content
  • 12534 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • OnderzoekTrends

nieuws Het tij van eenrichtingsverkeer, waarbij de marketeer een merkboodschap de wereld instuurt en de consument de passieve filter in een bombardement aan advertenties is, lijkt definitief te zijn gekeerd. Samenwerken, collaborative marketing, is het nieuwe paradepaardje geworden van vooruitstrevende marketeers. Afgelopen jaar gingen 32 duizend consumenten gingen de samenwerking met merken aan. Zo meldt trnd in het persbericht.

Contentmarketing in 2015 wat kunnen we verwachten

13jan 201508:17
  • Content
  • 11910 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • PROnline

nieuws Merken creëren steeds meer content. Contentmarketing was dan ook één van de meest trending topics binnen de marketingwereld in het afgelopen jaar. Het is een discipline die nog volop in ontwikkeling is en steeds vaker een groot deel van het marketingbudget bepaalt. Merken zijn overgegaan van het pushen van hun commerciële boodschap, naar het vertellen van verhalen rondom hun merk. Van het klassieke ‘selling’ naar ‘telling’. Dit brengt veel kansen, maar ook uitdagingen met zich mee voor contentmarketeers. Hieronder 5 topics die in 2015 aan belang zullen toenemen bij het inzetten van contentmarketing.

Genomineerden Storytelling Award 2015 bekend

7jan 201511:49
  • Content
  • 14809 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • StorytellingAwards

nieuws Importbedrijf en modeagentuur Goodbrandz maakt de genomineerden bekend van de ‘Storytelling Award 2015’. De award is in januari 2013 geïntroduceerd en wordt uitgereikt aan de retailer die er het beste in slaagt om het verhaal achter de merken aan de klant te vertellen. Dit met als doel de customer experience op de winkelvloer te bevorderen. Goodbrandz werkte voor de nominaties samen met mystery shopping bureau Shopcontrol.nl.

Chinese IT-bedrijven maken zelf content

2jan 201514:03
  • Content
  • 25798 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Branded contentVideoDigitaal

nieuws De Chinese internetbedrijven Baidu, Alibaba en Tencent (BAT) gaan zelf content produceren voor tablets en smartphones. Amazon en Netflix namen al eerder dit initiatief. Ook de Chinese YouTube Youku Tudou heeft plannen om zelf films te produceren. En Sohu.com, sinds kort eigenaar van videoplatform 56.com, gaat de investeringen in eigen content verdubbelen. Zo meldt The Holywood Reporter.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content