Waarom print onderdeel van je contentmarketingmix moet blijven

25aug 201714:16
  • Content
  • 18614 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • ContentPrintStrategie

weblog Sinds vorige week klinkt in miljoenen Nederlandse huishoudens weer de jaarlijkse flinke plof op de deurmat: de IKEA-catalogus. De woonwinkel maakte in 1951 de eerste editie om op grotere schaal meubels te verkopen. Met inmiddels een uitgebreide website, een praktische app en bloeiende social-media-kanalen had IKEA eigenlijk jaren geleden al de stekker uit de papieren versie kunnen trekken. En toch wordt de catalogus dit jaar weer in een enorme oplage van 203 miljoen verspreid. Zo bont hoef je het als bedrijf natuurlijk niet te maken. Maar print zou anno 2017 nog steeds wél een onderdeel moeten zijn van je contentmarketingmix. Waarom? Drie redenen.

What the #hash? #Trumpisme Juist nú een nieuwe invulling geven aan sociale media!

25aug 201712:35
  • Online
  • 19780 x gelezen
  • Link
  • Patrick Petersen
  • Geen tag

weblog Sociale media anno 2017 bestaat uit 10 jaar gebruik van de hashtag op Twitter, de harde kern gebruikers is still going strong en Snap - plus Insta - geven gas met visuele storytelling. LinkedIn verwoordt zich op hoge snelheid tot een business Facebook, voorzien van toename in engagement, en de sociale media buzz rondom Trump zorgt voor een aanzienlijk deel van de sociale media levendigheid. Digitale versus traditionele media disruptie, treitervloggers op de traditionele redactie en de massa media die worstelen met die interactieve sociale media. De bullshit-Bingo draait overuren. Nog concreter worstelen wij crossmediaal met het opkomend #Trumpisme, de sociale media waarheidsvinding en toch vooral de roep om betekenisvolle sociale media kanalen.

Provincie Zeeland oogst hoon met campagne brugspringers

25aug 201712:01
  • Bureaus
  • 25677 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • PromotieSocial mediaCampagnesVideo

nieuws Brugspringers zijn elke zomer weer een gevaar. Provincie Zeeland koos voor een opmerkelijke animatie-video om dit probleem te benoemen, maar krijgt kritiek dat de campagne te ludiek zou zijn.

BNN en Vara zijn nu BNNVARA: 'Hét progressieve mediamerk'

25aug 201710:04
  • Media
  • 21139 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • RadioContentTelevisieMedia

nieuws De publieke omroepen BNN en de Vara zijn donderdag officieel omgedoopt tot één merk: BNNVARA. Dat maakte de in 2014 gefuseerde publieke omroep bekend op de eigen seizoenspresentatie. Algemeen directeur Gerard Timmer heeft de ambitie om 'hét progressieve mediamerk van Nederland' te zijn.

Contentmarketeers leven in een funnelbubbel

25aug 201709:54
  • Content
  • 16991 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • ContentMakers

weblog Als de goede contentmarketeer je eenmaal in de funnel heeft, trechtert hij je zo naar conversie. Geloof je het echt? Ik krijg de kriebels bij bepaalde woorden. Funnel en bubbel bijvoorbeeld. Ze allitereren lekker, dat wel. En wat te denken van touchpoint mapping in de customer journey… Maar maken we elkaar niet funnelgek? Moet de bubbel niet doorgeprikt worden?

Google sluit akkoord met dagbladuitgevers

25aug 201708:04
  • Media
  • 22536 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DagbladuitgeversJournalistiekZoekmachineMedia

nieuws Googelen om de betaalmuur van dagbladen te omzeilen, wordt aangepakt. Webmoloch Google heeft hierover afspraken gemaakt met grote dagbladuitgevers. Wie via Google zoekt naar artikelen van grote kranten als The Financial Times en The New York Times, stuit binnenkort na drie gratis artikelen op een betaalmuur.

Sponsorlessen van Boskalis over Plastic Soup

24aug 201722:30
  • Sponsoring
  • 34885 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MaatschappijCampagnesSponsorRingActivatie

nieuws De successen van prijswinnaars zijn leerzaam, maar dat geldt ook voor de fouten die zij maken - en vakkundig hebben gerepareerd. Succes én fouten stonden centraal bij een inspiratiesessie van Stichting SponsorRingen. MarketingTribune behandelt ze deze zomer in de serie Sponsorlessen. Vandaag deel 4: de samenwerking van Boskalis met wonderboy Boyan Slat aan het Ocean Cleanup Project.

Sponsoring op Lowlands 2017

24aug 201722:05
  • Sponsoring
  • 43694 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MuziekActivatieEntertainmentSponsoring

weblog Muziekfestival Lowlands bestond afgelopen weekend een kwart eeuw, maar weigert zichzelf als verouderd te zien. Het evenement dat decennia lang de norm heeft gesteld voor hedendaagse muziekfestivals had dit jaar het terrein en de aankleding omgegooid. Ook is weer lekker uitgepakt met relevante sponsoring. Welke activaties vielen op?


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content