Begrijpen in-house creatieven de ziel van een merk beter?

22aug 201700:36
  • Bureaus
  • 14923 x gelezen
  • Link
  • Helga Voogd
  • StrategieCreatieBrandingZakelijk

weblog Hoe dichter je als marcommer bij een merk komt te staan, des te interessanter het werk wordt. Voor mij is het daarom geen verrassing dat een groeiend aantal bedrijven kiest voor in-house creatieven. Daar zitten voordelen en nadelen aan. Het grootste voordeel is dat een creatieve geest in een bedrijf een andere context ervaart en tot ander werk komt dan wanneer hij extern, bij een reclamebureau werkt, of bij een communicatiebureau. Een nadeel is de kans op afzondering. Doordat je opgaat in het bedrijf, mis je interactie met andersdenkenden.

Stijn van Gerwen VP Brand Partnerships VICE Media Benelux

21aug 201711:47
  • Media
  • 11507 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • VideoPersonalia

nieuws Stijn van Gerwen start als VP Brand Partnerships bij VICE Media in Amsterdam. Hij stapt hiermee over van FremantleMedia, waar hij Director Brand Partnerships was.

Meisterplayer integreert Yospace voor omzeilen ad blockers

18aug 201711:15
  • Online
  • 25084 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Producten en dienstenContentVideo

nieuws Meisterplayer heeft Yospace SDK op server-side geïntegreerd. De Yospace-integratie biedt digitale uitgevers die Meisterplayer gebruiken de mogelijkheid om advertenties naadloos in video content toe te voegen die ad-blockers op gebruikersapparatuur omzeilt.

Contentmarketing: schoenmaker blijf bij je leest

18aug 201709:12
  • Content
  • 17861 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • Content

weblog Hoe komt het toch dat ik steeds vaker artikelen lees waarin de slager zijn eigen waren aanprijst. Nu weer een directielid van een pr-bureau die in een ogenschijnlijk neutraal verhaal vertelt dat de regie voor contentmarketing thuis hoort bij een modern pr-bureau.

Slimme sponsorlessen van Samsung

17aug 201711:03
  • Sponsoring
  • 20341 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentSponsorRingInnovatieRio2016

nieuws De successen van prijswinnaars zijn leerzaam, maar dat geldt ook voor de fouten die zij maken - en vakkundig hebben gerepareerd. Succes én fouten stonden onlangs centraal bij een inspiratiesessie van Stichting SponsorRingen. MarketingTribune behandelt ze deze zomer in de serie Sponsorlessen. Vandaag deel 3: de uitdaging van Samsung bij de Olympische sponsoring van Dorian van Rijsselberghe. Hoe riskant was Rio?

Lipton promoot groene ijsthee met begroeide buitenreclame

17aug 201709:03
  • Media
  • 16717 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • FoodReclameOutdoorMerken

nieuws Huh, een begroeide mupi!? Met een 'Green Wall' van gerecycled plastic op buitenreclame-mupi's brengt Lipton Ice Tea Green iedereen in groene sferen: 'Taste green, feel good.’ Om iedereen te verleiden tot deze verfrissende groene ijsthee in diverse fruitsmaken, valt Lipton nu op met een extra groene buitenreclame-special bij JCDecaux.

Mercurs opent inschrijving voor 20e editie

17aug 201708:08
  • Media
  • 12776 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekTijdschriftenMediaAwardsContent

nieuws De inschrijving voor de Mercurs 2017 is geopend en duurt tot 4 oktober 2017. Dit jaar zijn er elf categorieën, met een nieuwe hoofdprijs: Mercur Magazinemerk van het Jaar. Een samenvoeging van de Mercur Magazine van het Jaar en Mercur Mediamerk van het Jaar, die afgelopen jaar stevig met elkaar concurreerden.

3FM hervormt programmering, Giel Beelen stopt

16aug 201718:14
  • Media
  • 12687 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MediaMakersRadio

nieuws NPO-zender 3FM komt op 2 september met een nieuwe programmering. De grootste verandering is het vertrek van Giel Beelen als deejay, na 20 jaar een boegbeeld te zijn geweest. De kwakkelende radiozender wil met de veranderingen marktaandeel terugwinnen. 'Talent en de grenzeloze liefde voor popmuziek vormen samen de leidraad voor de nieuwe programmering op 3FM.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content