Jay Acunzo op CMWorld: 'Persoonlijkheden in een team maken het verschil'

18sep 201710:51
  • Content
  • 23994 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • StrategieEvenementContent

nieuws Wanneer gaan marketeers de fout in? Op het moment dat ze 'average' willen zijn. Het is de korte maar krachtige stelling van Jay Acunzo, een van de keynote speakers op Content Marketing World dat vorige week in Cleveland plaatsvond. Merken als Death Wish Coffee en Merriam-Webster Dictionary hebben dat goed begrepen, die zijn anders dan anderen. Na zijn energieke talk was Acunzo bereid dit nog even toe te lichten aan MarketingTribune.

National Geographic vol lof over foodland Nederland

15sep 201715:53
  • Food-en-retail
  • 31706 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • StorytellingFoodInnovatie

nieuws Tijdschrift National Geographic brengt een prachtige hulde aan landbouwland Nederland, dat volgens de redactie wereldwijd vooroploopt met duurzaam boeren. Dit levert deze gigantische productie op over hoe ons kleine land de wereld voedt. 'The Dutch have become world leaders in agricultural innovation, pioneering new paths to fight hunger.' Hoewel trots zijn op Nederland voor bepaalde mensen een hardnekkig taboe lijkt, geeft deze reportage weer een extra argument om dat soms juist wel te zijn. Kijk even mee.

Lexus vraagt Don Diablo als influencer

15sep 201714:39
  • Content
  • 18782 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Content

nieuws Lexus gaat een samenwerking aan met Pepijn Schipper, beter bekend als dj Don Diablo. Het automerk maakt bekend dat ze een speciaal ontworpen Lexus RC F aan 'the Don' ter beschikking stellen.

National Geographic en Universiteit van Nederland lanceren YouTube-serie

15sep 201710:36
  • Content
  • 20112 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • ContentVideo

nieuws National Geographic en Universiteit van Nederland gaan samenwerken en lanceren een nieuwe webserie op YouTube: 'Het LAB'. Iedere week verschijnt er op vrijdag een nieuwe video waarin wetenschappers antwoord geven op alledaagse vragen. Hoe maak je de perfecte cappuccino? Of: kun je ook hallucineren zonder drugs? De samenwerking draagt bij aan de gemeenschappelijke missie van beide partijen om wetenschap toegankelijk te maken voor een breed publiek. Het LAB gaat vandaag (15 september) om 16:00 uur van start.

Contentmarketeers: Schrijven blijft een vak. Stop met WC-eend-teksten

15sep 201710:08
  • Content
  • 15205 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • ContentMakers

weblog Als je niet kunt schrijven, begin er dan niet aan. De echte contentmarketeer kan reflecteren. Een intro treft je als een stomp tussen de ogen. Je houdt je adem in en wilt verder lezen of kijken. Alles kan wachten. Soms is een zin voldoende, of het juiste woord. Als contentmarketeer voel je haarscherp aan waarmee je je doelgroep raakt. Omdat je vanuit zijn stoel naar een onderwerp kijkt. Hoe dramatisch zelfbenoemde experts hun blogs kunnen beginnen, blijkt uit de praktijk. Pijnlijk. Teksten die niet uitnodigen om door te gaan. Hoe interessant de materie ook is. Lees maar mee.

[interview Ondernemer 114] Olivier Wegloop - oprichter en cmo Kipster.nl

15sep 201700:01
  • Food-en-retail
  • 12958 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • IntroductieFoodMarketing

nieuws MarketingTribune prolongeert de successerie 'Ondernemer van de Week'. Als nummer 114 interviewt de redactie Food&Retail Olivier Wegloop. Na een grote naam te zijn geworden in de contentmarketing, met projecten voor ondermeer Unilever, Douwe Egberts en Heineken, maakt Wegloop nu een opvallende nieuwe move: door de opening vandaag (!) van kippenfarm 'Kipster'. Verwijzend naar het Ei van Columbus, spreekt hij over 'Het ei van Kipster, de meest dier- en milieuvriendelijke kippenboerderij ter wereld'. Vanaf oktober liggen de eerste gelegde eieren bij retailketen Lidl. 'We hadden niet durven dromen dat deze revolutionaire boerderij zo’n aanzuigende werking heeft.'

Vloggers komen in actie voor Sint Maarten

14sep 201711:27
  • Content
  • 9163 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • VideoContentVloggen

nieuws Verschillende YouTubers komen in actie voor Sint Maarten en zijn daarmee het initiatief #TaartenVoorSintMaarten gestart. Hiermee roepen ze heel jong Nederland op om collectief taarten te bakken, deze te verkopen aan vriend of familie en de opbrengst te doneren aan Giro 5125. Taartenbakkers kunnen de foto van hun taart op hun social media plaatsen, met eerder genoemde hashtag.

[#11 Content Rally] Ewald Verhoog (Beeckestijn Business School): 'Content hoeft niet elke dag vers te zijn'

14sep 201710:47
  • Content
  • 8687 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • ContentPersonalia

nieuws In de Content Rally geven we contentmarketeers het woord over hun favoriete merken en uitdagingen en misvattingen op het vlak van hun eigen vakgebied: content. Vervolgens geeft hij/zij het stokje door en komt er een nieuwe contentmarketeer- of creatief aan het woord. Ditmaal: Ewald Verhoog, businesscoach en docent bij Beeckestijn Business School.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content