VEA viert 100-jarig bestaan in Tuschinski, maar schrapt campagne '8 miljoen gesprekken'

31aug 201716:04
  • Bureaus
  • 39058 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • FilmReclameCampagnes

nieuws De VEA viert dit jaar zijn honderdste verjaardag. Ter ere van dit jubileum wordt de door videobureau Big Shots geproduceerde documentaire 'De kunst van het verleiden' op 10 oktober vertoond in het Amsterdamse filmtheater Tuschinski. Ook zou in september de campagne '8 miljoen gesprekken' van start gaan, maar die is ineens stopgezet. Waarom?

Zandbeek verwelkomt 8 nieuwe collega's

31aug 201715:42
  • Content
  • 11835 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • PersonaliaContent

nieuws Contentmarketingbureau Zandbeek is groeiende. Dit najaar starten liefst acht professionals in verschillende functies. 'Nieuw talent waarmee we onze geïntegreerde aanpak van content, (online) marketing en pr nog verder kunnen uitbouwen.' Zandbeek - dat tevens de cover van ons laatste printnummer (MT14) ontwierp - doet een kort voorstelrondje.

JAN lanceert glossy voor moeders met kinderen: JANtje

31aug 201710:07
  • Media
  • 7924 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • TijdschriftuitgeversConceptDoelgroepContentTijdschriften

nieuws En weer is er een nieuw tijdschrift voor vrouwen: JANtje, een glossy voor moeders met kinderen van nul tot twaalf jaar. Deze nieuwe titel is een spin-off van vrouwenblad JAN, een uitgave van Gruner + Jahr.

NS vraagt heel Nederland: 'Wat houdt je tegen?'

31aug 201700:07
  • Bureaus
  • 27121 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • ReclameStorytellingMarketingCampagnes

nieuws Nieuwe mensen ontmoeten, oude vrienden bezoeken, inspiratie op doen of iemand verrasen. Waar je ook zin in hebt, stel het niet langer uit. Dat is de boodschap van de nieuwe NS-campagne, ontwikkeld door reclamebureau N=5. Het spoorwegbedrijf stelt daarin aan heel Nederland de vraag: 'Wat houdt je tegen?'

Ralf van Lieshout (moderator GPCM): 'Contentmarketeers blijven teveel hangen in 'het mooie verhaal''

30aug 201711:30
  • Content
  • 8331 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Grand Prix Content MarketingContent

nieuws De Grand Prix Content Marketing staan weer voor de deur; op 16 november worden in DeFabrique te Utrecht de beste contentmarketingcases van het afgelopen jaar uitgereikt (en tot en met 13 september heb je nog de kans om een case in te zenden!). In aanloop naar de uitreikingsavond vragen we de moderators van de GPCM naar hun visie op het contentmarketingvak en geven ze een inkijkje in hun werk voor de Grand Prix. Deel 1: Ralf van Lieshout, managing director en strateeg bij social content bureau We Are Blossom.

Bite Back wint NRC Charity Awards 2017

30aug 201700:02
  • Media
  • 13577 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • ReclamePrintDagbladuitgeversAward

nieuws Dierenrechtenorganisatie Bite Back heeft dinsdag 29 augustus in Amsterdam de eerste prijs in ontvangst genomen bij de NRC Charity Awards. De stichting, die campagne voert voor de rechten, de noden, het welzijn, en de vitale belangen van dieren, kreeg de prijs voor een advertentie waarin het woord ‘hanenpap’ werd uitgebeeld in letters van gehakt.

Pulizzi, Roetzer en Wheatland sprekers op #CMFF-sessie Content Marketing World

29aug 201711:24
  • Content
  • 7297 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • EvenementContent

nieuws Contentmarketinglovers kijken er al een tijd lang reikhalzend naar uit: Content Marketing World, dat volgende week (5-8 september) plaatsvindt in Cleveland, Ohio. Liefst 4.000 contentmarketingprofessionals van over de hele wereld stappen komend weekend in het vliegtuig om samen inspiratie op te doen voor hun contentmarketingtsrategie voor het nieuwe jaar. Uit Nederland zijn vertegenwoordigd MarketingTribune, Platform Content en Content Marketing Fast Forward (CMFF). Die laatste partij organiseert op dinsdag 5 september, de dag voor aanvang van het congres, een ochtend lang interactieve sessies met toonaangevende sprekers.

Doelgroepdenken 2.0: de ijkpersoon voorbij

29aug 201709:49
  • Content
  • 7944 x gelezen
  • Link
  • Carolien Vader
  • DoelgroepenContent

weblog Er wordt nog steeds op opleidingen voor journalistiek, communicatie en media geleerd dat je voor de strategie van een magazine een ijkpersoon behoeft. Let wel: één enkele persoon die symbool moet staan voor een gehele doelgroep, gebaseerd op demografische gegevens zoals leeftijd, geslacht, opleiding en bestedingspatroon, aangevuld met enkele kenmerken (vooroordelen en aannames dus) over interesses en vrijetijdsbesteding. Fout. Hartstikke fout. Doelgroepdenken anno nu vergt iets meer energie dan het bedenken van één enkele fictieve lezer.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content