[#1. Influencer van de Week] Ron Simpson: 'The Avocado Show wordt wereldwijd begrepen'

22sep 201710:49
  • Content
  • 16873 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Social mediaContent

nieuws Stond influencer Ron Simpson (33) vorige week nog met een interview in Het Parool, een paar dagen later werd bekend dat zijn restaurant The Avocado Show met een investering van vijf miljoen gaat uitbreiden naar het buitenland. Tel daar een following van bijna 15k op Instagram en een wekelijkse clubnacht in Jimmy Woo bij op en we kunnen met recht spreken van iemand die het begrip 'influencer marketing' in de vingers heeft - hoewel hij zichzelf liever omschrijft als 'creatieve ondernemer'. Reden genoeg Simpson te vragen als eerste kandidaat voor onze nieuwe rubriek 'Influencer van de Week'.

Om te beginnen met het laatste nieuws over The Avocado Show. Gefeliciteerd! Wat doe jij beter dan andere restaurateurs?
Ik vind het eigenlijk moeilijk om onszelf te moeten vergelijken met andere restaurants, de meesten die ik ken hebben allemaal iets unieks. Ik weet dan ook niet waarom het anderen niet lukt om internationaal te gaan, maar ik weet wel waarom wij succes hebben. We zijn een fun brand en de restaurant formule is heel duidelijk (het restaurant serveert gerechten met louter avocado erin verwerkt, red.). Onze gerechten, ons doel, wat wij doen en wat wij bieden – dat begrijpen ze over de hele wereld. Er zijn miljoenen avocado fans in real life en online; wij weten die te bereiken met onze content en ons aanstekelijke enthousiasme en ondertussen hebben we de juiste partners gevonden die in ons concept en in onszelf geloven.



Zou jij jezelf omschrijven als ‘influencer’? Wat houdt dat begrip in jouw optiek in?
Ik zou mezelf niet zo gauw influencer noemen, maar ik weet wel dat ik een eigen bereik en invloed heb binnen mijn eigen wereldje. In mijn optiek is een influencer iemand die op een ‘echte manier’ content en verhalen vanuit zijn eigen interesses kan vinden en delen met een groep mensen die naar diezelfde informatie op zoek is. Er zijn genoeg mensen met een enorm (online) bereik, maar die geen echte invloed op hun volgers hebben. En dan zijn er ook nog mensen met veel minder bereik, maar waar men juist wel naar opkijkt en luistert. Ik denk dat mijn ‘following’ heel goed weet dat ik altijd op zoek ben naar iets dat het leven leuker maakt, naar iets tofs, bijzonders of nieuws. Als ik er dan vervolgens iets over deel, zijn ze nieuwsgierig om even te kijken naar wat dat dan is.

Welk social kanaal zou je absoluut niet kunnen/willen missen en waarom niet?
Op dit moment zou ik Instagram niet willen missen. Voor mij is dat een platform waarop ik het meest aanwezig ben, waar ik het meest op plaats en waar mijn moeder nog niet op zit, haha. Toch wel een paar essentiële details lijkt mij. Ik vind mooie beelden inspirerend, ik wil graag weten hoe het met de mensen om mij heen gaat en meekrijgen waar zij mee bezig zijn. Het is altijd fijn om even een positief kijkje te kunnen nemen in het leven van je vrienden, voorbeelden of totaal onbekenden.

Werk je samen met bepaalde merken? Hoe ziet die samenwerking eruit?
Ik werk samen met een heleboel merken, maar het moet wel bij mij passen. Dat zijn mode merken, sneakers, drankmerken, vliegtuigmaatschappijen, gadgets en tech, muziekmerken, etc. Soms hebben ze een toffe campagne waar ze mijn kanalen voor in willen zetten en als het een goed product of idee is, dan kan dat ook wel. Vaker komen ze naar mij toe om mijn eigen verhaal, eigen content of concept te verzinnen rondom hun merk of product. Dat vind ik vaak veel fijner, omdat het dan echt op mijn eigen manier kan. Ik neem niet zomaar iedere klus van een merk aan dat een aanvraag doet. Als je er zelf niet in gelooft of het geweldig vindt, waarom zou je het dan een ander aansmeren? Dan word je ongeloofwaardig.

Wat is je favoriete merk en waarom?
Dat verschilt echt per dag. Ik vind Supreme echt onvoorstelbaar cool. Guerilla marketing, totale markt controle, chaos onder de consumenten voor hun producten, winkels laten bestormen, noem het maar op. Ik vind het ook indrukwekkend om te zien hoe bijvoorbeeld een ‘merk’ als Ronnie Fieg en zijn KITH-producten zichzelf neerzetten. Hij heeft zichzelf en zijn merk opgebouwd van magazijn medewerker bij zijn oom tot grootste sneaker influencer ter wereld. Zijn campagnes zijn volledig gebaseerd op alles, iedereen en overal waar hij naar opkijkt. Dat voel je, dat merk je, dat wil je, dat koop je. Echt inspirerend.

Wat is de grootste misvatting over influencer marketing?
Dat het werkt, hahaha. Ik heb het idee dat mensen soms denken dat het een wondermiddel is, maar dat is het dus niet. Als tien bekende mensen jouw product posten, wil dat niet zeggen dat je klaar bent met je marketing. Een merk bouwen, awareness creëren of een sterke campagne uitrollen kent altijd meerdere aspecten. There is no shortcut, behalve via Kim Kardashian dan. En iedereen die denkt dat het ‘makkelijk’ is om een influencer te zijn, die zit er ook goed naast. Als je er iets mee wilt verdienen, moet je ook je het ook echt zien als een serieuze baan.


Lees ook: NOS belicht horeca-sluikreclame via Instagram
 


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content