[roundup] Dit was contentmarketing in augustus 2017

1sep 201711:58
  • Content
  • 18343 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • MakersContent

nieuws Wat is er de afgelopen maand gebeurd op het vlak van contentmarketing? Het was in ieder geval raadzaam om MarketingTribune in de gaten te houden, daar verschenen interviews met onder meer Sander Schimmelpenninck van Quote, Raymond Bresching van Counter Content en Jordi Bron van Contany.nl. Ook uitgebreid aandacht voor de Grand Prix Content Marketing (je kunt nog een case inzenden tot 13 september!) en we blikken vooruit op Content Marketing World, dat volgende week in Cleveland plaatsvindt. Daarnaast natuurlijk de Content Rally én blogs van onder andere Aart Lensink en Sak van den Boom. En nog veel meer... Veel leesplezier!

4 augustus: Sander Schimmelpenninck: 'Iedereen heeft een mening over Quote' (21144 x gelezen)

Sander Schimmelpenninck (33) werkt eigenlijk nog helemaal niet zo lang bij Quote. Na een wat bumpy road als advocaat op de Zuidas en ondernemer in de horeca startte hij in 2013 bij ‘het bijtertje onder de zakenbladen’, waar hij na drie jaar al zijn opwachting maakte als hoofdredacteur. In de afgelopen maanden verscheen Schimmelpenninck regelmatig in de media, opvallend vaker dan zijn voorgangers (met uitzondering van Jort Kelder natuurlijk). Zit daar een bepaalde strategie achter? Ziet hij ‘zijn’ Quote maar ook zichzelf als merk? En hoe is zijn kijk op de journalistiek van dit moment?

9 augustus: Michan Tolman (SalesKracht): 'We worden tegenwoordig overspoeld met content' (8105 x gelezen)

In de Content Rally laten we contentmarketeers aan het woord over hun favoriete merken en uitdagingen en misvattingen op het vlak van hun eigen vakgebied: content. Vervolgens geeft hij/zij het stokje door en komt er een nieuwe contentmarketeer- of creatief aan het woord. Ditmaal: Michan Tolman, eigenaar van contentbureau SalesKracht.

15 augustus: Raymond Bresching (Counter Content): 'Ik ben altijd op zoek naar het rauwe randje van merken' (5955 x gelezen)

Raymond Bresching heeft een lange staat van dienst in de marcom-wereld. Zo werkte hij voor Randstad, Brunel en Manpower. Sinds 2013 is hij partner van b2b- en contentmarketingbureau Counter Content en pakt hij als zelfstandig communicatieadviseur projecten op voor onder andere dance pr-bureau The Media Nanny en chefkok John Halvemaan. Reden genoeg hem te vragen voor '5 vragen aan'.

16 augustus: Blog: Contentmarketeers, maak één grote kalkoen en eet er drie maanden van (6709 x gelezen)

Oké, contentmakers. Hier komt dé vraag der vragen. Beantwoord je die vraag goed dan ben je De Slimste Contentmens van Nederland. Wat werkt beter in (content)marketing? Eén keer iets goeds maken en daar ‘plakjes’ van snijden? Of: twintig blogs over verschillende onderwerpen produceren en uitserveren? De tijd gaat nu in.

22 augustus: MarketingTribune goes Content Marketing World USA (15558 x gelezen)

Dat contentmarketing een hot item is in Nederland is weinig nieuws, niet voor niets besteedt MarketingTribune in samenwerking met Platform Content er een volledig nummer (eind augustus) aan. Maar ook over de grens is het onderwerp veelbesproken; in de tweede week van september is Cleveland, Ohio namelijk het toneel van het Content Marketing World 2017. Naar CMWorld komen naar verwachting 4.000 (content)marketingprofessionals uit meer dan vijftig verschillende landen tezamen om inspiratie op te doen voor hun contentmarketingstrategie voor het komende jaar. Ook MarketingTribune-redacteur Lucas Boon stapt samen met veel leden van Platform Content in september in het vliegtuig naar Cleveland om daar ter plekke de laatste ontwikkelingen te volgen. Tijd om vast voor te beschouwen.

22 augustus: Managed Hulc: 'Influencer marketing is vaak nog te tijdrovend' (7355 x gelezen)

Influencer marketing is hot, zo weet ook Hulc. De online marktplaats voor influencer marketing en seo stelt dat twee op de drie marketeers zich meer wil richten op deze vorm van marketing. 'Toch blijkt het altijd intensiever en daarmee duurder uit te pakken dan verwacht.' Hulc biedt daarom nu Managed Hulc aan.

23 augustus: Jordi Bron (Contany.nl): 'Waarom zie ik reclames van inlegkruisjes?' (9677 x gelezen)

Met zijn bureau Contany.nl helpt Jordi Bron bedrijven in het mkb met het uitstippelen en implementeren van hun contentstrategie. Daarnaast is hij mede oprichter van Hulc.nl, een marktplaats voor influencers en seo. Een man met een visie op contentmarketing dus, reden hem te vragen voor '5 vragen aan'.

24 augustus: Grand Prix Content Marketing 2017: zend nu je case in (5549 x gelezen)

De uitreikingsavond van de Grand Prix Content Marketing 2017 staat weer voor de deur. Op 16 november worden in DeFabrique te Utrecht de beste contentmarketingcases van het afgelopen jaar uitgereikt. Tot en met woensdag 13 september heb je nog de kans om een case in te zenden.

29 augustus: Blog: Doelgroepdenken 2.0: de ijkpersoon voorbij (6390 x gelezen)

Er wordt nog steeds op opleidingen voor journalistiek, communicatie en media geleerd dat je voor de strategie van een magazine een ijkpersoon behoeft. Let wel: één enkele persoon die symbool moet staan voor een gehele doelgroep, gebaseerd op demografische gegevens zoals leeftijd, geslacht, opleiding en bestedingspatroon, aangevuld met enkele kenmerken (vooroordelen en aannames dus) over interesses en vrijetijdsbesteding. Fout. Hartstikke fout. Doelgroepdenken anno nu vergt iets meer energie dan het bedenken van één enkele fictieve lezer.

29 augustus: Pulizzi, Roetzer en Wheatland sprekers op #CMFF-sessie Content Marketing World (6561 x gelezen)

Contentmarketinglovers kijken er al een tijd lang reikhalzend naar uit: Content Marketing World, dat volgende week (5-8 september) plaatsvindt in Cleveland, Ohio. Liefst 4.000 contentmarketingprofessionals van over de hele wereld stappen komend weekend in het vliegtuig om samen inspiratie op te doen voor hun contentmarketingtsrategie voor het nieuwe jaar. Uit Nederland zijn vertegenwoordigd MarketingTribune, Platform Content en Content Marketing Fast Forward (CMFF). Die laatste partij organiseert op dinsdag 5 september, de dag voor aanvang van het congres, een ochtend lang interactieve sessies met toonaangevende sprekers.

30 augustus: Ralf van Lieshout (moderator GPCM): 'Contentmarketeers blijven teveel hangen in 'het mooie verhaal'' (6992 x gelezen)

De Grand Prix Content Marketing staan weer voor de deur; op 16 november worden in DeFabrique te Utrecht de beste contentmarketingcases van het afgelopen jaar uitgereikt (en tot en met 13 september heb je nog de kans om een case in te zenden!). In aanloop naar de uitreikingsavond vragen we de moderators van de GPCM naar hun visie op het contentmarketingvak en geven ze een inkijkje in hun werk voor de Grand Prix. Deel 1: Ralf van Lieshout, managing director en strateeg bij social content bureau We Are Blossom.

31 augustus: Zandbeek verwelkomt 8 nieuwe collega's (6063 x gelezen)

Contentmarketingbureau Zandbeek is groeiende. Dit najaar starten liefst acht professionals in verschillende functies. 'Nieuw talent waarmee we onze geïntegreerde aanpak van content, (online) marketing en pr nog verder kunnen uitbouwen.' Zandbeek - dat tevens de cover van ons laatste printnummer (MT14) ontwierp - doet een kort voorstelrondje.


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content