CMWorld 2017: interessante optelsom van door passie gedreven professionals en Amerikaanse showbizz

11sep 201712:01
  • Content
  • 7194 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • CongresContent

weblog Terwijl we voor het Hilton in downtown Cleveland uit de taxi stappen en de eerste stappen in Content Marketing World zetten, raast er een formatie straaljagers van de luchtmacht over ons heen. Zo laag dat je de hitte van hun straalmotoren bijna kunt voelen. Een Airshow. Op Labour Day. Tof. Is ook een vorm van contentmarketing zou je kunnen zeggen. The show is on!

Samen met de deelnemers van Content Marketing Fast Forward onder leiding van AJ Huisman en Bert van Loon staan we op de deurmat van Content Marketing World, of CMWorld voor de experts onder ons. Het is het grootste contentmarketing congres in de wereld. Hoe groot dan, is je vraag? Let even op: gedurende drie dagen zijn er meer dan honderd sprekers te bewonderen, waaronder Joe Pulizzi, Todd Wheatland, Linda Boff, Scott Stratten, Pullitzerprijs winnaar Colson Whitehead en acteur Joseph Gordon-Levitt. Drie dagen lang verspreiden 4500+ gasten uit zeventig landen zich iedere 45 minuten over meer dan veertig presentatieruimtes… Groot dus!

Joe Pulizzi: the selfmade godfather of contentmarketing

Misschien ken je ‘m niet, maar hier in Cleveland maakt iedereen een buiging voor ‘m. Zodra hij in de buurt komt, gebeurt er iets wonderbaarlijks. Het wordt stiller. Mensen gaan fluisteren. Wijzen naar hem. Ze willen een praatje met hem maken en met hem op de foto. Er ontstaat een soort zichtbare trots wanneer Joe iets van zijn magie op je heeft achtergelaten. Hij heeft in 2010 jaar het startsein voor dit congres gegeven en heeft het in de afgelopen zeven jaar uitgebouwd tot wat het nu is. En het mag gezegd worden: de kwaliteit van dit congres is hoog. Alles is op topniveau geregeld. Vorig jaar is Content Marketing World voor zo’n 17M dollar verkocht. Joe Pulizzi is een tevreden mens.

Insights

Veel van wat je hier hoort is eigenlijk wel logisch. Het voelt af en toe een beetje als een open deur, maar soms moet iemand nu eenmaal een deur voor je op een kier zetten, voor je ‘m vol vertrouwen open kan schoppen. Daar heb ik persoonlijk niet zo’n moeite mee. Vind ik eigenlijk wel lekker. Dan heb je in ieder geval het gevoel dat je op het juiste spoor zit. Een klein overzichtje van interessante inzichten. Een top 5:

1. Ben je niet relevant? Stop maar met wat je doet. Relevantie is de rode draad bij alles. Bij alles? Ja, bij alles! Dus niet relevant? Stoppen! Nu!

2. Partnerships met klanten zijn belangrijker dan ooit. Help je klanten naar een hoger doel. Maak data helder en begrijpelijk. Zorg dat ze bij ieder vraagstuk bij jou aankloppen.

3. Als je iets niet kunt zien, bestaat het niet. Datgene wat je zegt dat je verkoopt, wie je zegt dat je bent en wat je doet… Zorg dat het zichtbaar is. Dat er bewijsvoering is. Dat is wat vertrouwen opbouwt. Want zonder vertrouwen geen relatie en zonder relatie geen verkoop, conversie of verbinding.

4. Bedenk waarom je doet wat je doet. Vraag je af wat dat hogere doel is. En blijf continu jezelf de vraag ‘En dan?’ stellen. Zo kom je uiteindelijk op de kern van je doel en je doelgroep uit en weet je alles wat je nodig hebt om maximaal te kunnen converteren.

5. In 2020 is 80% van de geconsumeerde content video. Een mooi verhaal over video lees je op de blog van de Canadees Scott Stratten. Over hoe hij dezelfde video twee keer heeft gepubliceerd op Facebook en van 50.000 views de eerste keer, naar 13 miljoen views de tweede keer ging en waarom het nog steeds niet goed was.

En verder

Het was weer mooi. De closing keynote komt van Joseph Gordon-Levitt. Een inspirerend verhaal over zijn platform hitRECord.org, waarmee hij in staat is om mensen over de hele wereld samen te laten werken en zo tot unieke resultaten te komen. Een prachtig voorbeeld hiervan is ‘First Stars I See Tonight‘. Zeker het bekijken waard.

Je doet hier echt een bak met inspiratie op. Inspiratie wat je direct of indirect op jezelf van toepassing kunt laten zijn. Kleine dingen, grote dingen. Alles komt voorbij. En veel is relevant. En daar gaat het uiteindelijk toch maar weer om. Relevante inspiratie. Op naar CMWorld 2018!

 

Door: Tjeerd Hoppenbrouwers van DutchGiraffe.

Deze blog verscheen eerder op de website van DutchGiraffe.

Gastblogger

Gastblogger »

Werkt voor: MarketingTribune

Functie: Gastauteur


comments powered by Disqus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Customer Media Council


    Platform Content