Deadline nieuwe ontwerpwedstrijd Hema nadert

26sep 201713:52
  • Design
  • 378 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Maatschappij

nieuws Anders dan bij de Hema-ontwerpwedstrijd wordt er dit keer niet gevraagd om een Hema-product te ontwerpen. Hema nodigt jonge ontwerpers nu uit mee te denken over duurzaam en sociaal design en is op zoek naar ideeën met sociaal-maatschappelijk nut. Ideeën en producten die het leven leuker en makkelijker maken, op een duurzame en sociale manier. De ideeën worden tijdens het ‘Hema design daten’ tijdens de Dutch Design Week 2017 samen met expert verder ontwikkeld. De deadline voor het insturen van ideeën is zondag 1 oktober via de site van Dutch Design Foundation.

Duurzaam verpakken als onderdeel van de marketingmix

26sep 201711:13
  • Food-en-retail
  • 1395 x gelezen
  • Link
  • Huib Burggraaf
  • MarketingPackaging

weblog Steeds meer consumenten wegen duurzaamheid mee in hun aankoopgedrag. Het aandeel consumenten dat het belangrijk vindt dat bedrijven duurzaam ondernemen is vorig jaar gestegen van 64% naar 71% [1]. Bijna de helft van de consumenten (49%) let bij aanschaf van producten op duurzame aspecten. De verpakking speelt hierbij een belangrijke rol en vormt vandaag de dag een significant onderdeel van de marketingmix.

Nederlands succes in Barcelona bij de Pentawards

25sep 201711:30
  • Design
  • 5701 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Awards

nieuws Tijdens de uitreiking van de Pentawards 2017 in Barcelona afgelopen zaterdag vielen Guts & Glorious, Studio Kluif, Anthem, dBod, VBAT, ProudDesign, Design Bridge, Flex/design, Brandnew, Millford en SuperRebel in de prijzen. Er werden 6 gouden, 6 zilveren en 5 bronzen awards mee naar huis genomen. Voor de 11de editie van deze prestigieuze en grootste internationale prijs voor verpakkingsontwerp werden meer dan 2.000 inzendingen uit 54 landen door de jury beoordeeld. De Pentawards kennen 55 categorieën. De speciale Diamond Award ging dit jaar naar het in Spanje gevestigde bureau Perfumes y Diseno voor de Starck Paris-parfumcollectie.

[storecheck] Riga

22sep 201717:23
  • Design
  • 15138 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Packaging

nieuws Ook in Riga, Letland checkt Steven de Cleen van ProudDesign de schappen voor MarketingTribune. Steven: 'De Russische invloed in Riga is sterk, maar op de boodschappen is die van Zweden nog sterker met de ICA-formules Rimi en Supernetto. Lokale formules zien er wat armoediger uit, maar de naam Maxima maakt veel goed. Ik heb in ieder geval genoeg opmerkelijks gezien. Novēlu labi pavadīt laiku.'

Wie heeft het drukken uitgevonden?

22sep 201712:00
  • Design
  • 13084 x gelezen
  • Link
  • Hans van der Vliet
  • Graphic

weblog In het pre druktijdwerk werden ‘geschriften’ met de hand overgeschreven, als men bijvoorbeeld een boek wilde kopiëren. Van vele geschriften bestonden dus maar enkele - kostbare - exemplaren. Deze geschriften werden vaak rijkelijk met de hand geïllustreerd en zelfs met bladgoud afgewerkt. Omdat de oplage zo laag was, zijn veel boeken uit de oudheid en middeleeuwen verloren gegaan. Pas met de introductie van het drukken was het mogelijk geschriften met een grotere oplage te verspreiden. Dit had ook tot gevolg dat mensen die minder bemiddeld waren tóch over de kennis konden beschikken. Het was een revolutie vergelijkbaar met die van het internet.

Rik Riezebos: 'Wat kunnen packaging designers leren van Byron Sharp?'

21sep 201710:17
  • Design
  • 10739 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • Packaging

nieuws Geen marketeer of bureau kan er de laatste jaren omheen: het managementboek 'How Brands Grow' van Byron Sharp. Toch valt er zeker iets op diens populaire theorie af te dingen, vindt brandingspecialist Rik Riezebos (Eurib, Brand Capital). Op een bijeenkomst van BNO NEXTpack beantwoordde hij de vraag: wat kunnen packaging designers leren van Sharp?

Wunder ontwikkelt merkstijl Juke

21sep 201709:20
  • Design
  • 6518 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Digital designVisual id

nieuws Juke is de gezamenlijke radio en muziekdienst van Talpa Radio en MediaMarkt, met muziekredacteuren als Edwin Evers en Armin van Buuren. Wunder is verantwoordelijk voor de merkstijl en het digitale design. Alef de Jong, creatief strateeg en partner Wunder: ‘Het was een mooie opdracht om de merkstijl van een nieuw Nederlands digitaal platform te ontwikkelen. De uitdaging zat er voor ons in om het digitale platform lokaal en persoonlijk te laten zijn. In het design zitten daarom vele handvatten om de service persoonlijker en gemakkelijker te maken. De gebruiker wordt geholpen bij het vinden van de juiste muziek, voor het juiste moment.’

Code D'Azur lanceert 'Woord voor Woord uit de eenzaamheid'

21sep 201709:01
  • Bureaus
  • 7341 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Content

nieuws Code D'Azur lanceert vandaag het initiatief 'Woord voor Woord uit de eenzaamheid', dat in het leven is geroepen om aandacht te vragen voor het groeiende aantal eenzame en geïsoleerde Amsterdammers. Dit aantal wordt geschat op 80.000 en is stijgende. Deze stadgenoten worden in alle drukte en gezelligheid door velen over het hoofd gezien. Het doel van het initiatief is om deze mensen uit de eenzaamheid te helpen.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers