Nieuw museumcomplex geopend aan Deense westkust in samenwerking met Tinker imagineers

17jul 201711:30
  • Design
  • 6116 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Interactie

nieuws In het Deense West-Jutland is een nieuw museum geopend naar Deens en Nederlands ontwerp geopend: Tirpitz. Architectenbureau Bjarke Ingles Group liet het museum verzinken in het Deense duinlandschap en het Utrechtse bureau Tinker imagineers was verantwoordelijk voor het tentoonstellingsontwerp.

[designpanel] Zaans Medisch Centrum

14jul 201717:53
  • Design
  • 14622 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Digital designDesignpanel

nieuws Een randgevalletje digital design, maar te mooi om niet in deze rubriek mee te nemen: de digitaal geproduceerde handgetekende illustraties voor het nieuwe Zaans Medisch Centrum door Silo. Rene Toneman, creative director van Silo: ‘De beleving in een ziekenhuis draagt bij aan een optimaal herstel en prettige werkomgeving. De architectuur van het ZMC is vriendelijk en toegankelijk. Passend hierbij ontwikkelden we in samenwerking met Mecanoo Architecten een integraal plan voor verrijking van de beleving van de ruimtelijke omgeving voor patiënten, bezoekers en personeel. Het project omvat 3.500 m2 handgetekende illustraties. De voorstelling bestaat uit het menselijk lichaam, opgebouwd uit componenten van de industriële geschiedenis van Zaandam, bekend bij alle inwoners van de regio. Er is gebruik gemaakt van generative 3D/animatie software. Silo ontwikkelde een virtuele ruimtelijke omgeving waarin aan handgetekende elementen beweging en gedrag toegekend werd. Vervolgens zijn deze gemodelleerd naar de gewenste output voor toepassing in de fysieke ruimtelijke omgeving.’ Het woord is aan ons panel.

Wat is jouw favoriete kleur?

14jul 201712:00
  • Design
  • 13887 x gelezen
  • Link
  • Hans van der Vliet
  • Graphic

weblog Een kleurige blog deze keer. Voordat je verder leest, graag eerst deze persoonlijke vraag beantwoorden: wat is jouw favoriete kleur?

Auto-therapeut Erwin Wijman (De Geluksmachine): 'Wat!?! Dafne Schippers in een Porsche Macan?'

14jul 201711:27
  • Sponsoring
  • 38471 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • EndorsementBrandingInterviewMerken

nieuws Huh? De frêle Dafne Schippers in een overmaatse Porsche? Filemon Wesselink in een Skoda? Mark Ronson (wie?) in een Lexus? En wedden dat Johnny de Mol dacht dat Kia een merk magnetrons of wasdrogers was. De endorsements en sponsordeals tussen BN’ers en automerken halen je links en rechts in. Maar passen deze mensen wel bij deze auto? MarketingTribune vroeg het aan autotherapeut Erwin Wijman, die deze maand de autobijbel 'De geluksmachine' publiceerde. 'Er is geen vrouw die een Skoda koopt.'

Hoe omzeil je de valkuilen van agile samenwerken?

14jul 201711:26
  • Bureaus
  • 32613 x gelezen
  • Link
  • Helga Voogd
  • InteractieScrum teamsCreatieInnovatie

weblog Samenwerken is veranderd. Mensen en organisaties moeten meer en meer in staat zijn om snel te reageren op veranderingen en nieuwe situaties. Voor elke uitdaging wil je als marcom-manager het best denkbare team kunnen inzetten, zodat je het doel bereikt dat je jezelf hebt gesteld.

'Grootste Museum van Nederland' door Fabrique

13jul 201716:13
  • Design
  • 6753 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Digital design

nieuws Dertien kerken en synagogen hebben hun deuren geopend voor het grote publiek. Museum Catharijneconvent en strategisch ontwerpbureau Fabrique ontwikkelden samen het concept, de campagne en de audiotour voor het ‘Grootste Museum van Nederland’. Fabrique: ‘De verborgen kerkschatten van Nederland zijn nu toegankelijk voor iedereen.’

Europcar rijdt bezemwagen bij Vierdaagse Nijmegen

13jul 201714:27
  • Sponsoring
  • 10540 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • EvenementSportPartnership

nieuws De Vierdaagse Nijmegen nadert met rasse schreden. Voor wandelaars die ondanks alle voorbereidingen toch uitvallen door blessures of blaren, staat autoverhuurbedrijf Europcar als officiële partner klaar met opvallend vormgegeven bezemwagens – de Europcar Benenwagens.

Nieuw logo BNNVARA: formeel einde omroep VARA en BNN

12jul 201700:31
  • Media
  • 15096 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • MediaBrandingTelevisie

nieuws Fusieomroep BNN-VARA presenteert zich vanaf de start van het nieuwe tv-seizoen na de zomer officieel als één merk. Het nieuwe logo is het aaneen geschreven BNNVARA. Daarmee vervallen de nog altijd zelfstandig opererende omroepen VARA en BNN nu dus écht. Hierboven het huidige logo, onderaan het artikel het nieuwe logo.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers