Kunst van linkerschoenen

11jul 201714:45
  • Design
  • 8749 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Product

nieuws ‘Nu tijdelijk een automaat op elke BMW’, luidt de slogan van de actie die sinds enkele weken loopt waarbij elke nieuw aangeschafte BMW beschikt over een Steptronic-automaat. Dit aanbod wordt verbeeld met een paar schoenen waarvan de rechterzool helemaal versleten is, want met een automaat doet je rechtervoet al het werk. De gedachte dat daarbij een overschot aan nog goede linkerschoenen overblijft, was voor BMW Nederland de aanleiding ‘om de linkerschoen een tweede leven te geven met een bijzondere campagne: Wat te doen met je linkerschoen?’. BMW vroeg designerduo Annebel de Kok en Esther van Brakel om dit project vorm te geven. Het resultaat is ‘Leftover Art’: functionele objecten op basis van de linkerschoen.

Bavaria gaat samenwerken met 'creatief Spaans biermerk' Moritz - symbool van Barcelona

11jul 201712:39
  • Food-en-retail
  • 11880 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodPackagingZakelijk

nieuws Bavaria zet haar internationale uitbreidingsstrategie voort en kondigt aan te gaan samenwerken met Moritz, het oudste biermerk van Spanje, dat bovendien symbool staat voor de stad Barcelona. De samenwerking heeft betrekking op de uitbreiding van verkoop en distributie van elkaars bieren. De brouwerij uit Lieshout ziet Moritz als een sterke speler in de Spaanse markt en is trots om de mooie premium bieren van uitstekende kwaliteit te kunnen toevoegen aan haar portfolio. Bavaria en Moritz hechten als familiebedrijven veel waarde aan historie, kwaliteit en bier met een goed verhaal, aldus de Lieshouter brouwerij.

'AH gaat strijd aan tegen suiker in frisdrank voor kinderen'

11jul 201710:26
  • Food-en-retail
  • 10740 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMVOMarketing

nieuws De komende weken gaat Albert Heijn een flinke suikerreductie doorvoeren in het schap met frisdrank voor kinderen en het schap met sappen. In meer dan 40 producten wordt het suikergehalte verlaagd, waardoor per jaar 50 miljoen minder suikerklontjes worden geconsumeerd, stelt AH. 'Ook vind je in het schap veertien nieuwe producten, zoals Droomwater en AH Natuurlijk mineraalwater met Wally de Walvis.' De nieuwe Friswijzer bij het schap moet het ouders met kinderen nog makkelijker maken om te kiezen voor een gezondere variant in de schooltas.

[designcase] Logische lijn in het assortiment

8jul 201708:12
  • Design
  • 15901 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Packaging

nieuws Het Leidse brand identity bureau Millford en bakkersmerk Bolletje werken samen aan een heroriëntatie op de verpakkingsuitstraling. Stapje voor stapje, want het familiebedrijf wil niet dat vaste klanten moeten zoeken in het drukke ontbijt- en tussendoortjesschap. MarketingTribune sprak met Sanne Evertse, strategy director bij Millford en Sándor van Mil, marketingmanager bij Bolletje: ‘In de laatste jaren is het assortiment van Bolletje flink uitgebreid. Nu is het juiste moment aangebroken om tot een passende opbouw van het assortiment te komen, waardoor losse concepten elkaar ook op merkniveau versterken.’

Kamp Seedorf ontwerpt pot Febo-grillburgersaus

7jul 201716:30
  • Design
  • 17773 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • PackagingGraphic

nieuws De Febo grillburgersaus is vanaf nu ook in een potje te koop. Dit ter ere van de 40ste verjaardag van de grillburger die door de Amsterdammers is uitgeroepen tot de lekkerste burger van de stad (bron: Parool). Street art collectief Kamp Seedorf - dat onlangs met hun eerbetoon aan burgermeester Eberhard van der Laan een Dutch Street Award in de categorie Best Message won - is verantwoordelijk voor het limited edition ontwerp.

Pop art en Roy Lichtenstein

7jul 201712:00
  • Design
  • 15621 x gelezen
  • Link
  • Hans van der Vliet
  • Graphic

weblog Op zoek naar een huisstijl, kun je inspiratie opdoen bij verschillende kunststijlen of kunstenaars, bijvoorbeeld Roy Lichtenstein en Pop Art.

Plus en J. Walter Thompson lanceren SuperSaus

7jul 201710:33
  • Bureaus
  • 21084 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CreatieFoodInnovatieCampagnes

nieuws Ouders grijpen vaak naar ketchup of mayonaise als hun kinderen geen groenten lusten. Verre van gezond. Daarom heeft J. Walter Thompson Amsterdam samen met Plus een nieuw product op de markt gebracht: SuperSaus. Een undercover-groentesaus voor over je groenten, gemaakt van heerlijke biet, wortel of pastinaak. Om ervoor te zorgen dat kinderen daar niet achter komen, zijn de flessen vermomd als superhelden in de kleuren van bekende snacksauzen.

CapeRock en Sundio Group ontwikkelen nieuwe identiteit Sunweb

6jul 201709:05
  • Design
  • 8436 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Visual id

nieuws Aanleiding voor de nieuwe identiteit was de herziene merkpositionering van Sunweb en de aangekondigde sponsoring van het wielerteam ‘Team Sunweb’. Marco-Paul de Jeu van CapeRock: ‘De ambitie van Sunweb is het creëren van onvergetelijke herinneringen voor zijn klanten. Deze ambitie wordt bekrachtigd in de belofte: “Creating Memories” en heeft centraal gestaan in de ontwikkeling van de nieuwe identiteit.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers