Meer mensen, meer food en dus meer verpakkingen

4jul 201711:12
  • Food-en-retail
  • 15730 x gelezen
  • Link
  • Huib Burggraaf
  • PackagingFood

weblog Ik schrijf het vaker: we kunnen niet zonder verpakkingen. Zeker in de foodketen is de verpakking een onmisbaar ingrediënt. De Verenigde Naties voorspellen in een recent gepubliceerd rapport, dat er in 2050 9,8 miljard mensen op aarde zijn [1]. Door de groeiende wereldbevolking neemt de vraag naar gezond en veilig voedsel toe. En zoals de Rabobank stelt in de infographic ‘Voedsel mooi verpakt’ [2]: De wereld heeft meer voedsel nodig… en dus ook meer verpakkingen.

[wrap up] Platform design juni 2017

4jul 201710:00
  • Design
  • 8517 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • DesignpanelPackagingDigital design

nieuws Elke maand biedt de designredactie een wrap up van het nieuws, de achtergrondverhalen, blogs, vlogs en andere bijdragen op MarketingTribune’s online platform over Design. Deze keer onder meer een rondvraag onder vier designers die de vraag voorgelegd kregen: Moeten merkeigenaren niet meer gebruik maken van onderscheidende 3D-vormen? Steven de Cleen van ProudDesign checkte de schappen in Londen en het designpanel boog zich over Boomsma Gin.

[interview] ‘Brum Design is nu echt óns bureau’

3jul 201710:30
  • Design
  • 10560 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Visual idPackaging

nieuws Het 43 jaar ‘jonge’ Brum Design heeft een nieuw logo en een nieuwe huisstijl; ook designbureaus zelf moeten daar af en toe aan geloven. In januari 2016 namen creative director Tessa Oudijn en haar compagnon, strategic director Pieter Steenaert, het designbureau over. ‘De lancering van de huisstijl is de visualisering van de nieuwe weg die we zijn ingeslagen.’ Een gesprek met Tessa en Pieter.

Voice of the customer

30jun 201712:00
  • Design
  • 17522 x gelezen
  • Link
  • Hans van der Vliet
  • Klant

weblog Een goed merk, met alles wat daarbij hoort, is de gouden graal van de marketing. Wat in wezen niet meer is dan een paar letters, soms gekoppeld aan een symbooltje, omzetten tot een begerenswaardig goed of dienst, is een hele prestatie. Een icoon waar mensen hun eigen identiteit aan koppelen. Een product of dienst dat mensen per se willen hebben en waarvoor ze meer willen betalen dan voor andere, minder geliefde merken. Waarom is het ene merk een succes en het andere niet?

Creatieve industrie op de bres voor verbinding

30jun 201709:39
  • Bureaus
  • 30451 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MaatschappijCampagnesStorytelling

nieuws We praten steeds meer over elkaar, niet met elkaar. Wat als elke Nederlander eens een gesprek zou voeren met een onbekende? Dat is het idee achter de campagne '8 miljoen gesprekken'. Vanaf september vinden diverse activiteiten plaats, geïnitieerd door de creatieve industrie in samenwerking met bedrijven, bekende Nederlanders, media en maatschappelijke partners. Het streven is alle Nederlanders te bereiken met een optelsom aan initiatieven.

Hoe goed scoorde Nederland in Cannes?

27jun 201717:04
  • Bureaus
  • 33289 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • AwardCreatieCannesOnderzoek

weblog Nu Cannes Lions 2017 erop zit, kunnen we de balans opmaken. Hoe goed hebben de Nederlandse bureaus gepresteerd bij de reclame-Oscars? Voor MarketingTribune versloeg ik de afgelopen vier prijsuitreikingen, dus heb ik de Nederlandse uitslagen van al die edities eens grondig met elkaar vergeleken. Hoe goed was het Cannes-jaar 2017 nu écht?

Vijfde commercial van Etos door VBAT

26jun 201712:08
  • Design
  • 13566 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Graphic

nieuws In februari ging de nieuwe campagne van Etos van start met het uitzenden van de eerste en vanaf vandaag is alweer de 5de door VBAT ontwikkelde commercial te zien. Met de start van ‘Summer Deals’ wordt de nieuwe zomercampagne gelanceerd.

Cannes Lions 2017: alle winnaars!

24jun 201716:00
  • Bureaus
  • 49396 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • CampagnesReclameAwardCannes

nieuws Het regende een week lang reclameprijzen op het festival Cannes Lions 2017. Ook Nederland won dit jaar meermalen goud. MarketingTribune heeft alle winnaars en nominaties op een rij gezet. Wat waren de grote, inspirerende en winnende campagnes? Aan wie kan de marketeer een voorbeeld nemen? In hoeverre blaast Nederland een toontje mee aan de Croisette?


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers