Deadline BNO Packaging Talent Award aanstaande vrijdag

5sep 201709:51
  • Design
  • 7529 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • PackagingAwards

nieuws Jonge ontwerpers en ontwerpstudenten opgelet! De deadline voor de BNO Packaging Talent Award is aanstaande vrijdag 8 september. De case is dit jaar van Albert Heijn en de opdracht is simpel: ontwerp een nieuw verpakkingsdesign voor het Brouwers special edition IPA biertje.

Mijn en dijn en de kracht van design

5sep 201708:00
  • Design
  • 5209 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Product

nieuws Platencollecties verstoffen door een Spotify-abonnement. Een Netflix-abonnement maakt het aanschaffen van dvd’s overbodig. Steeds meer mensen, vooral in grote steden, geven de voorkeur aan een deelauto boven een eigen auto voor de deur. De voorgaande voorbeelden zijn stuk voor stuk illustraties van een nieuw consumptiepatroon: collaborative consumption, oftewel gezamenlijke consumptie. Hierbij draait het om gebruik in plaats van bezit. Consumenten betalen om gebruik te mogen maken van een bepaald product, maar bij deze transactie wisselt het product niet van eigenaar. Het succes van bedrijven zoals Airbnb, Couchsurfing en BlaBlaCar laat zien dat gezamenlijke consumptie een belangrijke ontwikkeling is.

[wrap up] Marketingtribune.nl/design augustus 2017

4sep 201715:18
  • Design
  • 8716 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Visual idPackaging

nieuws Elke maand voor uw gemak een overzicht van de artikelen op marketingtribune.nl/design. Deze maand onder meer in de rubriek Designpanel het nieuwe logo van de Eredivisie, een Storecheck in Gent en de nieuwe identiteiten van Canei en BNNVara.

[designpanel] Nieuwe logo Eredivisie door Dog and Pony

2sep 201717:47
  • Design
  • 13909 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Visual idDesignpanel

nieuws Dog and Pony heeft de nieuwe visuele identiteit van de Eredivisie ontworpen. Het logo moet op termijn ook gebruikt kunnen worden zonder de naam en geschikt zijn voor statische en dynamische toepassingen, goed te animeren voor tv en video en combineerbaar met het logo van de clubs en sponsoren. Pol van Haren, founder/partner van Dog and Pony: ‘Bij de ontwikkeling van een nieuwe visuele identiteit zijn we uitgegaan van de belangrijkste kernwaarden van de Eredivisie, te weten topsport, talent, verbindend en Nederlands.’ Dit logo ligt ons panel na aan het hart en dat blijkt uit een aantal reacties. Naar aanleiding van de beoordelingen vroegen we Dog and Pony zelf ook te reageren.

AR en VR de gimmick voorbij

1sep 201717:15
  • Design
  • 18280 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Digital design

nieuws De afgelopen tijd zijn er veel ontwikkelingen op het gebied van virtual reality (VR) en met name augmented reality (AR). Waar VR en AR jarenlang als gimmicks zijn gezien (met name VR) lijkt er, dankzij forse investeringen van de grote, bekende bedrijven flink beweging in te komen.

In de ban van de tulp

1sep 201712:00
  • Design
  • 15485 x gelezen
  • Link
  • Hans van der Vliet
  • Graphic

weblog De tulp, één van Nederlands bekendste nationale symbolen, is over de hele wereld een gewild product. Tulpenbollen zijn nu ruimschoots verkrijgbaar, maar dat was rond 1600 wel anders. De tulp, van origine een plant uit Turkije, werd toen al in Nederland gekweekt. Het was in die tijd een zeer zeldzame plant. Een virusinfectie in de plant veroorzaakte tijdens het kweken een verrassend effect: felgekleurde vlammen in de bloem. Juist deze tulpen waren toen zeer geliefd vanwege hun zeldzaamheid. Het begin van de tulpenmanie…

Dutch & Dapper door nu:amsterdam

31aug 201710:38
  • Design
  • 8494 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Visual idPackaging

nieuws Nu:amsterdam creëerde het nieuwe merk koekjes Dutch & Dapper, geïnspireerd op twee doorgewinterde banketbakkers van Van Delft Biscuits: Maarten Kranenburg en Eef Boogmans. Harderwijker Kranenburg (70) is dan wel van de pensioengerechtigde leeftijd, maar werkt nog steeds twee dagen per week bij de koekjesfabriek in zijn woonplaats.

Dog and Pony ontwerpt visuele identiteit BNNVara

30aug 201715:15
  • Design
  • 9113 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Visual id

nieuws Omroepcombinatie BNNVara heeft een nieuwe visuele identiteit van de hand van ontwerpbureau Dog and Pony. Directeur Gerard Timmer van BNNVara: ‘We hebben de ambitie om hét progressieve mediamerk van Nederland te zijn.’


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers