Van Berlo put innovatie uit iconisch Philips gebouw

1aug 201709:20
  • Design
  • 11460 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Zakelijk

nieuws Vanaf vandaag huist de hoofdvestiging van designbureau VanBerlo in het zogenoemde Innovation Powerhouse, voorheen eigendom van Philips. De oprichter van VanBerlo, Ad van Berlo: ‘Het gebouw was bedoeld om Philips van energie te voorzien. In deze periode doorliep de energiecentrale verschillende fases. Het gebruikte kolen als energiebron, gevolgd door olie, afval en uiteindelijk gas. Nu hebben we het voorrecht om de vijfde fase van dit historische gebouw in te huldigen, waarbij innovatiekracht de nieuwe bron voor energie wordt die uit de centrale komt.’

[wrap up] Platform Design juli 2017

1aug 201709:00
  • Design
  • 11607 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • SportInterviewDigital designVisual idPackagingMaatschappij

nieuws Elke maand biedt de designredactie een wrap up van het nieuws, de achtergrondverhalen, blogs, vlogs en andere bijdragen op MarketingTribune’s online platform over Design. Deze keer onder meer een rondvraag onder designers en marketeers over het nieuwe logo van ‘onze’ Oranje Leeuwinnen, twee mooie Designpanels: een digital case (Zaans Medisch Centrum door Silo) en een zomerse case (de verpakking van de groente-ijsjes van Sprice door &samhoud food en MAS). Verder een interview met Brum over het nieuwe logo en de nieuwe identiteit van het 43 jaar ‘jonge’ designbureau en een designcase van Bolletje door Millford. De designredactie is even op vakantie; inspiratie opdoen voor een nieuw seizoen!

Febo lanceert badslippers en eigen kledinglijn

31jul 201715:50
  • Food-en-retail
  • 22819 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • FoodMarketing

nieuws Het lijkt de nieuwste trend in snack- en haute fritureland: een eigen kledinglijn. Het hipste item komt binnenkort echter van automatiekgigant Febo: een heuse badslipper. Bij voorkeur met brandschone witte sokken te dragen.

TheBoardRoom categoriseert regisseurs beter

31jul 201710:07
  • Bureaus
  • 17364 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • MakersFilmCreatieVideo

nieuws Filmregie- en productiehuis TheBoardRoom lanceert nieuwe categorieën voor zijn regisseurs: beauty en sports. Eerder startte de organisatie een database met gespecialiseerde foodregisseurs. Het filmhuis is de eerste die het bureaus en merken mogelijk maakt om op één plek de juiste filmregisseur te vinden, of het nu gaat om social content of om high-end commercials.

De geschiedenis van de Pantone-kleur

28jul 201712:00
  • Design
  • 20661 x gelezen
  • Link
  • Hans van der Vliet
  • Graphic

weblog Pantone Inc. is groot geworden met het verkopen van de Pantone-kleur. Voordat Pantone het Color Matching System in 1963 introduceerde, was er geen kleurstandaard in de grafische industrie. Pantone ontwikkelde zich van een klein bedrijf tot een wereldwijde marktleider in gestandaardiseerde kleuren voor bedrukking op onder meer papier, kunststof en textiel. Oorspronkelijk maakte Pantone kleurkaarten voor cosmetische bedrijven. Lawrence Herbert, een medewerker van Pantone, kocht het bedrijf in 1962 en ontwikkelde een kleurmatchingsysteem. Pantone creëerde hiermee een standaardmethode om kleuren tijdens het grafische ontwerpproces te definiëren.

McDonald's lanceert McDelivery Collection-kledinglijn

26jul 201712:41
  • Food-en-retail
  • 16897 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFood

nieuws McDonald’s doet op 26 juli tijdens de zogenoemde 'Global McDelivery Day' iets bijzonders voor haar gasten wanneer zij een McDelivery-bestelling plaatsen via UberEATS, zo meldt de restaurantketen. 'Vandaag ontvangt namelijk iedere gast die gebruikt maakt van McDelivery bij een van de deelnemende restaurants in Amsterdam een uniek item uit de McDelivery Collection zoals een onesie, een picknickkleed, Big Mac kussenhoesjes of een World Famous hoodie of trainingsbroek.'

Sunshine and Sausages 'knipt' zomercampagne Schiphol

25jul 201712:00
  • Bureaus
  • 17776 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • BrandingInspiratieCampagnes

nieuws Sunshine and Sausages heeft de crossmediale zomercampagne ontwikkeld voor de commerciële producten van Schiphol, waaronder See Buy Fly en Parking. De campagne brengt vooral het retailaanbod op een zomerse wijze onder de aandacht van reizigers, werknemers én recreanten. In geknipte vorm.

Vea organiseert Kickstart voor jong reclame-talent

25jul 201709:50
  • Bureaus
  • 15281 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • NieuwkomersKennissessieCreatieReclame

nieuws De inschrijvingen voor de Vea Kickstart zijn weer geopend. Kickstart is een gratis opleidingsprogramma voor jong talent binnen de reclamebranche. Het programma start op 7 september en bestaat uit elf gastcolleges die worden gegeven door grote namen in de reclamebranche.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken
  • Partners
  • Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers