Redactie Food en Retail

Redactie Food en Retail

Werkt bij: MarketingTribune

Functie: Redactie

Biografie De redactie van marketingtribune.nl/food-en-retail schrijft voor het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.

Recente artikelen van Redactie Food en Retail

Texaco en Febo starten pilot voor snackwand

25sep 201716:18
  • Food-en-retail
  • 1802 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingInnovatieWinkelen

nieuws Na het tanken of een lange rit in de auto zin in een snelle snack? Vanaf maandag 25 september is Texaco Neerduist langs de A1 voorzien van de beroemde snackwand met de bekendste verse snacks van haute friture-merk Febo. Texaco en Febo zijn een pilot voor verdere samenwerking gestart, melden beide merken. 'Bij bewezen succes wordt de Febo Express Formule verder uitgerold op snelweglocaties van Texaco in Nederland.'

Tweede Perry flagshipstore gepland in Utrecht

25sep 201710:14
  • Food-en-retail
  • 3949 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenStrategie

nieuws In het eerste kwartaal van 2018 opent Perry de deuren van haar tweede flagshipstore volgens het nieuwe winkelconcept in hartje Utrecht. In april 2016 maakte de Sport & Adventure retailer een doorstart onder de vleugels van JD Sports Plc. en in december 2016 opende Perry haar gloednieuwe flagshipstore aan de Kalverstraat in Amsterdam. Ook werd eind 2016 de geheel vernieuwde website en shop app gelanceerd. Na een periode van afslanken heeft het aantal Perry winkels een stabiel punt bereikt.

[Visweek] Consument wil visproducten met keurmerk

25sep 201708:44
  • Food-en-retail
  • 4160 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MVOFoodActies

nieuws Komende week, van 25 september tot 1 oktober is het 'Bewuste Visweek'. De onafhankelijke keurmerken MSC (duurzame wilde visvangst, red.) en ASC (verantwoorde viskweek) organiseren deze week samen met steun van het Wereld Natuur Fonds. In bijna alle supermarkten, bij foodketens en een aantal visdetaillisten zijn marketing-acties om MSC en ASC te promoten. Ook bekende vismerken als Queens en Ouwehand doen mee en bedrijven als Hema en Sodexo. De groei van de verkoop van visproducten met ASC- of MSC-keurmerk is in de eerste helft van 2017 met bijna 30% bijzonder sterk.

[FIM] Food-strapatsen van Millennials & Gen-Z: bouillon steeds hotter

22sep 201715:48
  • Food-en-retail
  • 18295 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingTrends

nieuws In New York drinken ze op straat bouillon in plaats van koffie, ontdekte Food Inspiration Magazine (FIM). Millennials & Gen-Z bepalen in NYC de foodtrends. Mede dankzij bouillonbar Brodo in New York kiezen de mensen massaal voor deze gezonde drank. 'Bouillon is de nieuwe coffee to go! Verder onderzochten we wat de nieuwe generaties nou echt belangrijk vinden in hun werk, en hoe je daar als leider en bedrijf van de toekomst op in kan spelen.' Food Inspiration Magazine geeft traditiegetrouw aan volgers van platform Food&Retail van MarketingTribune een gratis link naar dit spetterende online magazine. Enjoy!

Winkelleegstand loopt terug naar ruim 7 procent

22sep 201711:25
  • Food-en-retail
  • 18255 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • ZakelijkMarketing

nieuws De winkelleegstand is het afgelopen jaar teruggelopen naar 7,4 procent: een daling van 0,9 procent. Dit becijfert Dynamis Vastgoedconsultants in haar jaarrapport. Uit de analyse van het vestigingsgedrag van bestaande en nieuwe retailformules blijkt volgens Dynamis dat de regiofunctie van middelgrote gemeenten minder wordt. Daardoor is ‘een minder omvangrijke winkelstructuur afdoende om te voorzien in de behoefte van de consument en de retailer’, stelt het rapport 'Sprekende Cijfers Winkelmarkten 2017'.

[interview Ondernemer 115] Frans Story - algemeen directeur van Van Boxtel hoorwinkels

22sep 201700:02
  • Food-en-retail
  • 9756 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenStorytellingInterview

nieuws MarketingTribune prolongeert de successerie 'Ondernemer van de Week'. Als nummer 115 interviewt de redactie Food&Retail: Frans Story, algemeen directeur van Van Boxtel hoorwinkels en uit dien hoofde nauw betrokken bij de sales- en marketingactiviteiten. De markt voor hoorzorg in Nederland is bijzonder te noemen. Dit komt volgens Story met name door de grote rol van de zorgverzekeraars bij het bepalen van de prijs. En door prijsvechters die soms -naar eigen zeggen- ‘gratis’ aanbieden. Not done voor Van Boxtel. Hoe boek je dan je sales- en marketingsucces in je 64 winkels?


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken