Amsterdam wint rechtszaak JA/JA-sticker van folderaars

23nov 201700:06
  • Bureaus
  • 934 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • PolitiekPromotiePrintReclame

nieuws De JA/JA-sticker is bijna een feit in Amsterdam. De gemeente heeft de rechtszaak gewonnen die de folderbranche had aangespannen tegen het besluit van de gemeenteraad. Wie in de hoofdstad nog reclamefolders wil ontvangen moet per 1 januari een JA/JA-sticker op de brievenbus plakken. De belangenorganisaties MailDB en KVGO gaan vermoedelijk in hoger beroep. 'Grafische bedrijven en winkels lijden door dit besluit grote schade.'

Eelco Sintnicolaas ambassadeur van Athleteshop

22nov 201713:00
  • Sponsoring
  • 4273 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SportmarketingMarketingEndorsementSport

nieuws Eelco Sintnicolaas wordt ambassadeur van Athleteshop. De meerkamper, voormalig Europees indoorkampioen en Nederlands recordhouder, gaat trainingsproducten van Athleteshop gebruiken.

Ausnutria Hyproca kiest Goud Uberconnected voor internationale merkcampagne Kabrita

22nov 201712:33
  • Bureaus
  • 4683 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • FoodPitchesCampagnes

nieuws Goud Uberconnected is na een bureau-oriëntatie gekozen om de internationale merkcampagne van Kabrita te ontwikkelen, inclusief doorvertaling naar onder andere de winkelvloer, offline media, digital en social. De nieuwe merkcampagne van fabrikant Ausnutria Hyproca wordt ontwikkeld voor een global roll-out met bestaande en nieuwe partners in onder meer Zuidoost-Azië, het Midden-Oosten, Europa en de VS.

'Huisgemaakt' geeft een kijkje in de keuken van La Place

22nov 201709:16
  • Food-en-retail
  • 5605 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingFood

nieuws De feestdagen zijn in aantocht dus pakken veel merken en foodproducenten uit met een leuk kookboek. Een kwestie van marketing. In het nieuwe kookboek ‘Huisgemaakt’ van La Place staat volgens de Jumbo-restaurantketen een gevarieerde selectie van de allerlekkerste La Place-gerechten op het menu. 'Dit kleurrijke kookboek biedt volop inspiratie met meer dan 150 seizoensrecepten voor thuis: eenvoudige en gemakkelijk te maken gerechten voor elk moment van de dag. Zodat iedereen de allerlekkerste gerechten van La Place nu óók thuis kan maken.'

Interview Martijn Groot: 'De basis van onze marketingstrategie is customer happiness'

22nov 201709:15
  • Online
  • 5033 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • Producten en dienstenStrategieE-commerceInterview

nieuws Het is de missie van CCO van Recharge.com Martijn Groot om wereldwijd marktleider te worden voor het online opwaarderen van telefoons met call credits en data. Daarnaast onderzoekt het serieus de mogelijkheden om tegoeden op je telefoon ook te kunnen gebruiken voor andere diensten. ‘Het is mijn verantwoordelijkheid om ons label te begeleiden in de groei naar een sterk en wereldwijd merk met een groot aantal trouwe gebruikers.’

Coca-Cola presenteert nieuw actieplan voor duurzaamheid na reeks dialogen: focus caloriearm, recycling en maatschappij

21nov 201715:40
  • Food-en-retail
  • 13990 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • FoodMVOInteractie

nieuws 'This is Forward': onder deze naam lanceert Coca-Cola haar actieplan voor duurzaamheid in West-Europa. De stip aan de horizon is 2025, dan moeten volgens het a-merk de ambitieuze doelstellingen rondom onder meer suikerreductie, recycling en maatschappelijke betrokkenheid door het bedrijf behaald zijn. Coca-Cola in Nederland sluit aan bij dit nieuwe duurzaamheidsplan. Het actieplan is tot stand gekomen door het voeren van gesprekken met belangrijke stakeholders, regeringen, ngo's en mensen uit het bedrijfsleven, maar ook met behulp van inzichten van meer dan 12.000 consumenten in zes landen en bijna 1.000 medewerkers van Coca-Cola.

AI en deep learning sleutel tot succes voor marketeers op Black Friday

21nov 201711:56
  • Online
  • 8826 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • E-commerce

nieuws Marketeers kunnen inspelen op de verwachte drukte op Black Friday vrijdag 24 november 2017 met gepersonaliseerde advertentiecampagnes. Veel potentiële klanten zijn zich al aan het oriënteren op de producten die ze willen kopen tijdens Black Friday. Dat betekent dat marketeers hun producten nu onder de aandacht moeten brengen. Met behulp van AI-technologie en deep learning-algoritmes kan iedere klant op maat gemaakte advertenties te zien krijgen van de producten die men het liefst zou willen hebben, zo stelt RTB House.

Alfred laat overbodige kosten zien die EasyEnergy niet heeft

20nov 201717:00
  • Bureaus
  • 13089 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • KlantenCommercialsCampagnesMarketing

nieuws Nederland heeft dit weekend kennis kunnen maken met de nieuwe campagne van energieleverancier EasyEnergy: ’Doe je overbodige kosten de deur uit’. Met deze campagne maakt EasyEnergy duidelijk welke partijen er eigenlijk allemaal verdienen aan de energierekening van de consument. Bij deze nieuwe speler betaalt de consument een lagere rekening omdat het bedrijf deze 'overbodige kosten' niet heeft. De campagne is te zien via tv, radio, print, digital out-of-home, social en online.


Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken