BVA benoemt marketeers Van Schaick (Nestlé) en Smith (AS Watson) in bestuur - Cees Polman a.i. BVA-directeur

16okt 201711:18
  • Food-en-retail
  • 7595 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • PersonenMarketing

nieuws BVA bond van adverteerders heeft twee nieuwe bestuursleden benoemd: Valerie van Schaick, Head of Marketing and Communication Nestlë Nederland en Brenda Smith, Adjunct Directeur Marketing AS Watson. De dames treden dit najaar toe tot het BVA Bestuur onder voorbehoud van goedkeuring door de ALV in april 2018. Cees Polman neemt op tijdelijke basis de rol van Olaf Croon als BVA-directeur waar.

Van Schaick krijgt binnen het BVA bestuur samen met Therese Noorlander (Coca-Cola) de verantwoordelijkheid voor de portefeuille 'Verantwoord'. Valerie neemt het stokje over van Debbie De Wagenaar (FrieslandCampina), die wel actief blijft in de commissie Verantwoord.

Smith wordt verantwoordelijk voor de portefeuille 'Effectief', samen met Nico Rijkhoff (Maandag). Zij volgt Harry Dekker (Unilever) op die tijdens de ALV in april afscheid heeft genomen van het BVA bestuur. Ook hij blijft actief in de commissie Effectief.


      Valerie van Schaick (foto: rechts) en Brenda Smith (links) 


Daarnaast heeft per 1 september 2017 Cees Polman op tijdelijke basis de rol van Olaf Croon als BVA-directeur overgenomen. Naast de dagelijkse leiding van het bureau is de belangrijkste opdracht aan Polman om de door het bestuur ingezette heroriëntatie van de koers van BVA verder vorm te geven en concreet te maken, meldt de adverteerdersclub.

'BVA heeft dit voorjaar een strategische verkenning gedaan met het Algemeen Bestuur en met een aantal leden, voor de toekomst en continuïteit van BVA. Aanleiding voor deze verkenning zijn de steeds sneller opvolgende disruptieve ontwikkelingen in het vakgebied. Een belangrijke ontwikkeling daarbij is de shift van nadrukkelijke media oriëntatie naar meer focus op marketingkwesties. Daarnaast wordt het umfeld van partners en belangenvertegenwoordigers voor adverteerders in Nederland steeds mondialer en meer gefragmenteerd. Deze ontwikkelingen noodzaken BVA tot een strategische verandering.

BVA vindt het belangrijk om in deze veranderende wereld de belangen van adverteerders te blijven dienen en te zorgen voor meerwaarde op de voor ons belangrijke onderwerpen effectiviteit en verantwoorde communicatie. Om dat goed te blijven doen moet ook BVA zich aanpassen aan veranderende wensen en behoeftes van onze achterban.

Onderdeel van de opdracht is op basis van deze strategische overweging, aanbevelingen te doen voor de rol en structuur van BVA als organisatie, het opstellen van een profiel en het werven van een nieuwe directeur.'


      De nieuwe a.i. directeur BVA Cees Polman


Croon is sinds 1 september jongst leden zakelijk directeur van het Rotterdams Philharmonisch Orkest geworden.
(PvWK, bron: BVA) 


comments powered by Disqus

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken