Escape Room The Game Virtual Reality genomineerd voor Speelgoed van het Jaar 2017

25sep 201717:02
  • Online
  • 1259 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • Gamification

nieuws De Rotterdamse speluitgever Identity Games en het creatieve productiebureau Ambassadors zijn een samenwerking aangegaan voor de realisatie van het gloednieuwe bordspel Escape Room The Game Virtual Reality. Identity Games tilt het bordspel Escape Room The Game hiermee naar een hoger niveau. De veelbelovende VR-editie is bedacht en vormgegeven door Identity Games, de technische realisatie en het VR-gedeelte zijn ontwikkeld door Ambassadors. Escape Room The Game Virtual Reality is nu verkrijgbaar en genomineerd voor Speelgoed van het Jaar 2017 in de categorie 18+ spellen.

Texaco en Febo starten pilot voor snackwand

25sep 201716:18
  • Food-en-retail
  • 1877 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MarketingInnovatieWinkelen

nieuws Na het tanken of een lange rit in de auto zin in een snelle snack? Vanaf maandag 25 september is Texaco Neerduist langs de A1 voorzien van de beroemde snackwand met de bekendste verse snacks van haute friture-merk Febo. Texaco en Febo zijn een pilot voor verdere samenwerking gestart, melden beide merken. 'Bij bewezen succes wordt de Febo Express Formule verder uitgerold op snelweglocaties van Texaco in Nederland.'

Johan Derksen over RTL: 'Slecht en onvolwassen'

25sep 201713:55
  • Media
  • 2656 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • JournalistiekMediaVoetbalTelevisie

nieuws Johan Derksen, boegbeeld van RTL-programma Voetbal Inside, oordeelt keihard over zijn eigen werkgever. Zo noemt hij RTL 4-programmadirecteur Erland Galjaard 'kinderachtig' en heeft hij kritiek op de programmering van RTL Nederland, die hij 'gewoon slecht' vindt. De kritiek houdt mogelijk verband met het aflopende contract met de makers van Voetbal Inside.

Zilveren Kruis start campagne voor online Zorgverkenner

25sep 201712:44
  • Bureaus
  • 3448 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • AppsCommercialsCampagnes

nieuws Zilveren Kruis heeft een nieuwe dienst: de Zorgverkenner. Deze dienst en de bijbehorende campagne zijn ontwikkeld in samenwerking met de vaste bureaus Fitzroy, Greenberry, Mindshare, Yune, Qban en Het PR Bureau.

Jack Link's en Cloudfactory sturen millennials het bos in

25sep 201711:56
  • Bureaus
  • 4026 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • DoelgroepenStorytellingCampagnesMerkenVideo

nieuws Creative studio Cloudfactory heeft een brutale campagne ontwikkeld voor het Europese account van Jack Link’s Beef Jerky. De Europese herpositionering van de voedzame vlees-snack begint in Duitsland met de online campagne ‘Man School for Men’ en is gericht op de millennial, die meer mannelijke skills in zich heeft dan hij wellicht denkt.

Nima minor Marketing populair in mbo-onderwijs

25sep 201711:43
  • B2b
  • 2469 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Geen tag

nieuws Een fors aantal mbo-opleidingen start met het aanbieden van de Nima minor Marketing. Vanaf jaar 3 kunnen de leerlingen het Nima Examen afleggen. Inmiddels hebben 12 mbo-onderwijsinstellingen zich aangesloten bij Nima. Deze scholen bieden jaarlijks het Nima Examen aan. In de eerste helft van 2017 hebben ruim 1.000 leerlingen het Nima Examen afgelegd en heeft ruim 60 procentvan hen een officieel Nima Diploma behaald. Dit diploma is opgenomen in zowel het Nima Diplomaregister als in het openbare register MyCareer.

Nederlands succes in Barcelona bij de Pentawards

25sep 201711:30
  • Design
  • 2748 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Awards

nieuws Tijdens de uitreiking van de Pentawards 2017 in Barcelona afgelopen zaterdag vielen Guts & Glorious, Studio Kluif, dBod, VBAT, ProudDesign, Flex/design, Brandnew, Millford en SuperRebel in de prijzen. Er werden 6 gouden, 4 zilveren en 5 bronzen awards mee naar huis genomen.

Dr. Martens promoot 'original icons' op stations

25sep 201710:49
  • Media
  • 3480 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • MerkenCampagnesReclameOutdoor

nieuws Met een prominente stationsbranding bij JCDecaux begeleidt Dr. Martens de Rotterdamse ov-reiziger naar het perron van station Beurs. Met als uiteindelijke bestemming natuurlijk de eigen winkel op de Lijnbaan. De 'original icons' van Dr. Martens zijn zo deze herfst niet te missen voor de Rotterdamse metroreiziger.

Jupiler stopt als naamgevend sponsor Jupiler League

25sep 201710:33
  • Sponsoring
  • 3771 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • SponsoringSponsorship

nieuws Het Belgische biermerk Jupiler stopt na 12 jaar met de sponsoring van de Jupiler League ofwel de Coöperatie Eerste Divisie (CED) in Nederland. Op 1 juli 2018 loopt het contract af. De CED kijkt terug op een succesvol partnership. Tegelijk ontstaan volgens de CED met de beëindiging nieuwe kansen voor een andere sponsorstrategie die meer de focus legt op maatschappelijke en regionale relevantie. Marc Boele, algemeen directeur en bestuurder van de CED in Zeist over de nieuwe sponsoruitdaging: ‘De nieuwe sponsors moeten waarde hebben voor de clubs, maar ook heel nadrukkelijk voor de maatschappij.’ Het hele interview leest u in de volgende editie van MarketingTribune op dinsdag 10 oktober.

Glamour lanceert dubbeldik Beautyboek

25sep 201710:16
  • Media
  • 4613 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PrintMerkenContentTijdschriften

nieuws Glamour lanceert vanochtend in The Duchess in Amsterdam het Glamour Beautyboek. Het boek bevat meer dan 250 pagina’s boordevol beauty met tips, trends en interviews met grote influencers als Anna Nooshin, Yara Michels en Mascha Feoktistova. Niemand minder dan wereldberoemde influencer Negin Mirsalehi siert de cover van dit unieke bewaarexemplaar. Het boek heeft een oplage van 240.000 exemplaren en werd gemaakt in samenwerking met L’Oréal Paris.

Tweede Perry flagshipstore gepland in Utrecht

25sep 201710:14
  • Food-en-retail
  • 4029 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenStrategie

nieuws In het eerste kwartaal van 2018 opent Perry de deuren van haar tweede flagshipstore volgens het nieuwe winkelconcept in hartje Utrecht. In april 2016 maakte de Sport & Adventure retailer een doorstart onder de vleugels van JD Sports Plc. en in december 2016 opende Perry haar gloednieuwe flagshipstore aan de Kalverstraat in Amsterdam. Ook werd eind 2016 de geheel vernieuwde website en shop app gelanceerd. Na een periode van afslanken heeft het aantal Perry winkels een stabiel punt bereikt.

Adnight: hier moet je zijn

25sep 201709:52
  • Bureaus
  • 15580 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Evenement

nieuws Adnight, waar te beginnen? De MT-mailbox wordt dagelijks overspoeld met 'ludieke acties', tijd om eens orde op zaken te stellen. Uiteraard zijn alle bureaus de moeite waard voor een bezoekje op vrijdagavond 6 oktober, maar de volgende spannen de kroon voor wat betreft originaliteit. Enjoy!

Zorg van de Zaak langer hoofdsponsor van FC Utrecht

25sep 201709:38
  • Sponsoring
  • 4181 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SamenwerkingMaatschappijSponsorshipVoetbal

nieuws Zorg van de Zaak, een netwerk van bedrijven op het gebied van bedrijfszorg, leefstijlzorg en medische zorg en FC Utrecht hebben hun sponsorovereenkomst opengebroken en verlengd tot medio 2020. Zorg van de Zaak is ook de komende drie seizoenen hoofd- en shirtsponsor van de club uit de Domstad.

[Visweek] Consument wil visproducten met keurmerk

25sep 201708:44
  • Food-en-retail
  • 4236 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • MVOFoodActies

nieuws Komende week, van 25 september tot 1 oktober is het 'Bewuste Visweek'. De onafhankelijke keurmerken MSC (duurzame wilde visvangst, red.) en ASC (verantwoorde viskweek) organiseren deze week samen met steun van het Wereld Natuur Fonds. In bijna alle supermarkten, bij foodketens en een aantal visdetaillisten zijn marketing-acties om MSC en ASC te promoten. Ook bekende vismerken als Queens en Ouwehand doen mee en bedrijven als Hema en Sodexo. De groei van de verkoop van visproducten met ASC- of MSC-keurmerk is in de eerste helft van 2017 met bijna 30% bijzonder sterk.

[interview] JWT Amsterdam schaakt Gouden Zagers 2017: Tim Blaney Davidson en Bastian Lievers

25sep 201700:01
  • Algemeen
  • 6475 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
  • AwardsCreatieInterview

nieuws De winnaars Gouden Zaag 2017 voor aanstormend creatief toptalent (dat het hardst aan de stoelpoten van de gevestigde orde zaagt) maakt een nieuwe stap. Kort na het incasseren van hun prijs op Longbeach aan de Croisette te Cannes, pakken Tim Blaney Davidson en Bastian Lievers hun koffers bij bureau AKQA en verkassen naar de gelauwerde creatieve hotspot JWT Amsterdam, op het Leidseplein. In de print-editie MarketingTribune die morgen verschijnt en hieronder vindt u daarom een uitgebreid interview met de heren, die waarschuwen dat hun serieuze zagen 'nog maar net begonnen is'.

Indie en Code d'Azur ontwikkelen lens en campagne Tele2

22sep 201717:59
  • Bureaus
  • 18733 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CampagnesAdvertising

nieuws Tele2 komt met een Snapchat-lens voor instant dikkere lippen, grotere ogen en een strakkere kaaklijn. Met deze lens maakt iedereen de perfecte selfie. De Super Super Super Selfie-lens wordt geïntroduceerd door Roxeanne Hazes, de selfie koningin van Nederland. Roxeanne is onder andere te zien in een video vol met snaps, pugs en friet smileys.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent