FinchFactor opent kantoren in Los Angeles en New York

11sep 201716:15
  • Bureaus
  • 7333 x gelezen
  • Link
  • Redactie Online
  • PR

nieuws FinchFactor breidt uit naar Noord-Amerika met de recente opening van kantoren in Los Angeles en New York. Na een periode van ‘uitzonderlijke organische groei’ kan het bureau met deze stap zijn dienstverlening naar eigen zegggen maximaliseren richting internationale klanten als MediaMonks, Airbnb en Critical Mass.

Etcetera maakt campagne voor Reaal met Freek Vonk. En zijn moeder

11sep 201714:57
  • Bureaus
  • 6596 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CampagnesAdvertising

nieuws Freek Vonk speelt een rol in de nieuwe reeks commercials van verzekeraar Reaal. De belangrijkste rol in is echter niet weggelegd voor de televisiebioloog maar voor zijn moeder.

Contentmarketing: continue veranderingen

11sep 201714:34
  • Content
  • 6660 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • Grand Prix Content MarketingContentAwards

nieuws Nog even en de inschrijftermijn voor de Grand Prix Content Marketing 2017 is gesloten. Een laatste kans om je onderscheidende cases in te sturen! Woensdag 13 september is de laatste dag dat dit mogelijk is. De succesvolle versie van vorig jaar heeft ook geleid tot een aantal veranderingen in de categorieën voor de Awards en Bekroningen. Bert Groothand is verantwoordelijk voor de inhoud van de Grand Prix, in dit artikel geeft hij zijn kijk op de verschillen met vorig jaar.

Derde Oranje Peloton Tocht in teken van strijd om regenboogtrui

11sep 201713:51
  • Sponsoring
  • 8365 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Sportmarketing

nieuws De Oranje Peloton Tocht op 24 september a.s. krijgt extra glans dankzij de WK-wegwedstrijd voor de mannen verreden in Bergen (Noorwegen). Het fan event van sponsor Team Roompot – Nederlandse Loterij, met start/finish in de voortuin van Paleis Soestdijk, zendt de wegrace, i.s.m. KNWU en Centric, vanaf 15.00 uur live uit op groot scherm.

Joe Pulizzi over CMWorld: 'Het draait allemaal om entertainment'

11sep 201713:39
  • Content
  • 7333 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Content

nieuws Joe Pulizzi kan met een goed gevoel terugkijken op de zevende editie van CMWorld, het grootste contentmarketingcongres ter wereld dat vorige week (4-8 september) plaatsvond in Cleveland, Ohio. De 'godfather of contentmarketing' en tevens oprichter van het event rende van hot naar her, maar kon gelukkig voor MarketingTribune nog een kwartiertje vrijmaken in zijn overvolle agenda. Over zijn favoriete sprekers, verbeteringen voor volgend jaar en zijn visie op eventmarketing in het algemeen.

[Interview] Ruud van der Linden (StreamOne): 'Publiceren op YouTube en Facebook kan schadelijk zijn voor bedrijven'

11sep 201713:22
  • Media
  • 11219 x gelezen
  • Link
  • Katja Brokke
  • VideoOnline

nieuws StreamOne ontving onlangs een kapitaalinjectie van verschillende investeerders waardoor het nu versneld de internationale ambities kan waarmaken. We spreken met CEO Ruud van der Linden over de ontwikkelingen op de onlinevideomarkt.

Jaap Biemans: creatieve frisheid en lef belonen bij Mercurs

11sep 201712:21
  • Media
  • 5897 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • AwardsTijdschriften

nieuws In het jubileumjaar van de Mercurs is de Cover van het Jaar terug op het erepodium. In 2011 werd-ie voor het laatst uitgereikt aan Vrij Nederland, voor de cover van de Seksspecial. De inschrijving voor de Mercurs 2017 is geopend en duurt tot 4 oktober 2017.

CMWorld 2017: interessante optelsom van door passie gedreven professionals en Amerikaanse showbizz

11sep 201712:01
  • Content
  • 7061 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • CongresContent

weblog Terwijl we voor het Hilton in downtown Cleveland uit de taxi stappen en de eerste stappen in Content Marketing World zetten, raast er een formatie straaljagers van de luchtmacht over ons heen. Zo laag dat je de hitte van hun straalmotoren bijna kunt voelen. Een Airshow. Op Labour Day. Tof. Is ook een vorm van contentmarketing zou je kunnen zeggen. The show is on!

MarketingTroonrede 2017: Kan het vakgebied zelf nog innoveren?

11sep 201711:00
  • Algemeen
  • 14634 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • StrategieMarketingEvenement

nieuws Zoals de koning elke derde dinsdag in september de troonrede uitspreekt, zo laat de Stichting MarketingTroonrede op de tweede dinsdag in september de MarketingTroonrede uitspreken. Dit jaar zal dinsdag 12 september de MarketingTroonrede uitgesproken worden door Inge Beckers: marketing- en communicatieprofessional, auteur, interventie deskundige en ondernemer. Zij zal daarbij zeker ingaan op de vernieuwingen die het vakgebied zelf dient te ondergaan om zich aan te passen aan de ‘Age of the Customer’ (Forrester Research, 2016). De MarketingTroonrede 2017 wordt georganiseerd in samenwerking met Nyenerode Alumni VCV (kring Innovatiemanagement) en het marketingvakblad MarketingTribune.

De kunst van projectmanagement bij Jumbo

11sep 201710:55
  • Algemeen
  • 7747 x gelezen
  • Link
  • Wout Maas
  • Geen tag

nieuws Bij de supermarktketen Jumbo – die zijn oorsprong vindt in Brabant – vervult Esker Sterneberg (25) haar tweede opdracht via Schaal+. Binnen het online marketingteam van Marcel Schellekens (37) leert ze onder andere projectmanagement. Laatstgenoemde vertaalt zich onder meer in een bijdrage aan de Dagje Uit Campagne. Sterneberg is één van de zestien talenten die het Digital Talent Development Programma van Schaal+ volgt.

Katja Schuurman lanceert via het AD videoplatform haar videoserie Return to Sender

11sep 201710:46
  • Media
  • 8124 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • VideoNieuwsmediaMaatschappijStorytelling

nieuws Katja Schuurman neemt in deze serie haar naasten mee naar bijzondere plekken in de wereld waar ze met haar stichting Return to Sender (RtS) het verschil probeert te maken. Vanaf medio september verschijnen de video’s wekelijks op AD.nl en de regiosites van ADR Nieuwsmedia, onderdeel van de Persgroep Nederland.

DIF Amsterdam: Diversiteit is de mode

11sep 201710:39
  • Food-en-retail
  • 12418 x gelezen
  • Link
  • Klaus van den Berg
  • WinkelenSmaakprikkelTrends

weblog Het modecollectief DIF is een nieuwe uitdager in Amsterdam. Nieuwe kleren heet van de naald vanuit de hoofdstad maar dan zonder de kapsones die daar helaas maar al te vaak en zonder reden of noodzaak bij horen. Juist het enthousiasme laten zien en voelen van een bont gezelschap van onbekende ontwerpers in een snel overzicht van elkaar opvolgende korte shows is een praktische aanpak voor inkopers, journalisten en publiek.

VINEX en SKO verlengen contract NOBO

11sep 201709:08
  • Media
  • 7819 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • BereikOnderzoekKijkcijfers

nieuws De Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) en Stichting KijkOnderzoek (SKO) hebben gezamenlijk hun handtekening gezet onder de verlenging van het contract voor het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO). NOBO, dat wordt uitgevoerd door Kantar Media/TNS, zal ook in 2018 de marktstandaard zijn voor het meten en rapporteren van online bereik in het MediaPanel van ruim 5.000 respondenten.

Onlinemarketeer Van Keulen: 'Nieuwe Jumbo-app maakt boodschappen doen gemakkelijker want inspreekbaar'

11sep 201708:49
  • Food-en-retail
  • 9969 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • AppsMarketing

nieuws Dankzij een innovatieve nieuwe feature in de mobiele app van Jumbo Supermarkten zijn papieren boodschappenlijstjes binnenkort verleden tijd. Door de Jumbo app te openen en de gewenste boodschappen in te spreken, kunnen klanten digitale boodschappenlijstjes ook met hun stem opstellen en aanvullen. Roy van Keulen (Jumbo): 'Met de nieuwe spraakfunctie in de app kun je benodigde producten inspreken voor je ze weer bent vergeten.'

Chanel met BlowUPs in Antwerpen en Amsterdam

11sep 201708:44
  • Media
  • 9248 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Outdoor

nieuws Modehuis Chanel bindt er geen doekjes om. In de komende weken is het merk duidelijk zichtbaar in de Antwerpse Meir dankzij een BlowUP van 1400 m2 en een driezijdige BlowUP in het Museumkwartier van Amsterdam. De uitingen van blowUP media.zullen gedurende de maand september zichtbaar zijn.

Display advertising platform Adform werkt samen met adtech ontwikkelaar Adcombi

11sep 201708:35
  • Media
  • 15576 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • Online advertising

nieuws Display advertising platform Adform en adtech ontwikkelaar Adcombi zijn een partnership aangegaan. Met de samenwerking is een koppeling gerealiseerd tussen Adform’s DSP en Adcombi’s lokale advertising techniek. De koppeling maakt het mogelijk om hyper lokaal te adverteren op landelijk online titels, via Adform.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent