Patrick Driessen managing director van Chunk

20nov 201710:32
  • Bureaus
  • 10451 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CreatieStrategiePersonaliaInnovatie

nieuws Patrick Driessen is benoemd tot managing director van internationaal creatief bureau Chunk. In zijn nieuwe functie gaat hij zich richten op de uitbouw van de organisatie en op de internationale groei van Chunk. Met de komst van Driessen slaat het Amsterdamse bureau zijn vleugels uit naar onder meer Londen en Parijs.

GDPR: Het einde van webanalyses?!

20nov 201710:25
  • Online
  • 6860 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • Geen tag

weblog De GDPR (Europese General Data Protection Regulation) treedt in werking op 25 mei 2018, wat door sommige doemdenkers gezien wordt als het einde van webanalyses. Tegenstanders klagen dat de verordening te streng is en de boetes te hoog. Er zijn ook mensen die stellen dat de privacywetgeving helemaal niet veranderd, maar dat het allemaal slechts een formaliteit is en webanalisten zich nergens druk over hoeven te maken. Wat gaat er veranderen als de GDPR in werking treedt, en zijn deze veranderingen nodig?

Poool winnaar MMA Startup Contest 2017

20nov 201710:07
  • Media
  • 6706 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • AwardsStartups

nieuws Het Franse Poool heeft 16 november de eerste editie van de MMA Startup Contest gewonnen. De Magazine Media Associatie (MMA) wil met het event inspirerende nationale en internationale pitches van startups aanbieden. Alle presentaties boden de magazine mediabranche nieuwe inzichten en uitdagingen.

89 goede doelen kiezen voor Roorda

20nov 201708:33
  • Bureaus
  • 8390 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • FondsenwervingCommercialsCampagnesAdvertising

nieuws Negenentachtig CBF erkende goede doelen starten een gemeenschappelijke campagne met als doel mensen te inspireren het gesprek over nalaten aan te gaan. Roorda Reclamebureau won het account na een pitch en ontwikkelde de strategie, campagne en het online platform.

Rabobank schrapt 'valse belofte' uit tv-commercial

20nov 201700:16
  • Bureaus
  • 14162 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CommercialsReclameCampagnesMVO

nieuws De nieuwe campagne van Rabobank houdt de gemoederen flink bezig. Na kritiek wordt de tv-commercial aangepast waarin de bank zich profileert als een heel duurzame bank. Bij de Reclame Code Commissie is een klacht binnengekomen van een boze Limburger over de belofte van de bank om 'samen het wereldvoedselprobleem op te lossen'.

De Limburger is European Newspaper of The Year

20nov 201700:08
  • Media
  • 10310 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • BrandingJournalistiekDagbladenAwards

nieuws De Limburger is zondag door een internationale vakjury uitverkozen tot de best vormgegeven regionale krant van Europa. De Limburgse krant, onderdeel van Mediahuis, mag zich een jaar lang ‘European Newspaper of The Year’ noemen.

Overname Riedel door Standard Investment afgerond

17nov 201715:08
  • Food-en-retail
  • 23002 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • B2BkoperFood

nieuws De overname van fruit- en vruchtensappenbedrijf Riedel door de Nederlandse investeringsmaatschappij Standard Investment is afgerond. Standard Investment neemt de aandelen en de activiteiten van Riedel over van zuivelonderneming FrieslandCampina, sinds 1970 de eigenaar van Riedel, melden beide partijen. Voor Standard Investment, dat onder meer belangen heeft in Burger King Nederland, betekent de overname een belangrijke uitbreiding van haar portfolio.

Unicef en CM.com gaan strategisch partnerschap aan

17nov 201712:50
  • Sponsoring
  • 24001 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • PartnershipMaatschappij

nieuws Unicef en CM.com kondigen een strategisch partnerschap aan voor een periode van drie jaar. De aankondiging komt vlak voor Children’s Day op 20 november, waarin CM.com en Unicef gezamenlijke methoden lanceren om het bewustzijn voor kinderrechten te promoten en bevorderen.

BNNVARA toont lef, maar is het genoeg?

17nov 201710:02
  • Media
  • 20461 x gelezen
  • Link
  • Gastblogger
  • TelevisieBereikCrossmedia

weblog Afgelopen week ging BIKL live, een platform van BNNVARA waar bereik-, impact-, kijk- en luistercijfers worden samengevoegd in één overzicht. Het is nog maar een betaversie, maar het gaat al veel verder dan wat we gewend zijn. Niet alleen het aantal kijkers en luisteraars, maar ook Facebook-fans, likes en clicks worden gemeten.

[video report Cityguys 5] Dim Sum in Rotterdam

17nov 201709:35
  • Food-en-retail
  • 22530 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodOnderzoek

nieuws De 'Cityguys' willen belangstellende foodies, marketeers en trendwatchers op de hoogte houden van 'food, drinks & travel' in en vanuit Amsterdam. Hun nieuwe serie over eten en drinken delen ze graag met MarketingTribune. Deze editie verlaten we echter de hoofdstad en gaan op zoek naar de ultieme dim sum in Rotterdam. We testen Grand Garden, Nixy & Lexy Chinese Breakfast en Orient Parel. Kijk mee.

GPCM17: mooie woorden van de jury, maar wel een beetje meer lef graag

17nov 201709:28
  • Content
  • 15195 x gelezen
  • Link
  • Sak van den Boom
  • ContentGrand Prix Content Marketing

weblog Werken met een strategie is niet een kwestie van willen maar moeten. En gelukkig worden steeds meer cases vanuit een duidelijke strategie gemaakt. Heerlijk om over het vak de loftrompet te blazen. Geweldig om veren in elkaars uitgang te steken. Maar je schrikt als je bemerkt dat het buikgevoel nog steeds domineert. Je zou het bijna niet geloven als je op 16 november bij de uitreiking van de Grand Prix Awards Content Marketing bent geweest.

Hoe deep learning marketeers helpt hun klanten beter te begrijpen

17nov 201709:20
  • Online
  • 15756 x gelezen
  • Link
  • Cyril Westerhof
  • AlgoritmeMarketingautomation

weblog Deep learning is een veelbelovend onderdeel van kunstmatige intelligentie, dat het functioneren van het menselijk brein nabootst op het gebied van dataverwerking en het creëren van besluitvormingspatronen. Dat klinkt als een science-fiction-scenario, maar deep learning is inmiddels toepasbaar in verschillende industrieën: waaronder marketing. Deep learning-algoritmes zijn namelijk zo slim, dat ze het besluitvormingspatroon van je klant kunnen begrijpen. Daarmee stellen ze marketeers in staat nauwkeurige voorspellingen te doen over klantbehoefte en -waarde. Hoe je je ROI ermee kunt vergroten? Dat staat hieronder beschreven.

Antoinette Hoes Transformation & Integration Director DDB Berlijn

17nov 201709:09
  • Bureaus
  • 20034 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • PersonaliaReclame

nieuws Antoinette Hoes is gestart als directeur Transformatie & Integratie bij DDB Berlijn. Hoes wordt daarnaast wereldwijd verantwoordelijk voor de digitale business van Volkswagen. Hoes werkte van 2011 tot 2016 voor het DDB-netwerk, als hoofd Strategie bij DDB & Tribal Amsterdam en was verantwoordelijk voor meerdere internationale klanten waaronder Heineken, KLM, C&A en Adidas.

Fitzroy ontwikkelt 'The drive-in closet' voor de Hyundai KONA

17nov 201709:02
  • Bureaus
  • 19625 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • OutdoorCampagnes

nieuws De nieuwe Hyundai KONA kun je op iedere mogelijke manier personaliseren. Zo kun je kiezen voor verschillende kleuropties van het exterieur, het dak, de gordels… zelfs de stiksels van het interieur kun je naar eigen smaak customizen.

NIMA waarschuwt: diploma-informatie op LinkedIn vaak incorrect

17nov 201709:00
  • B2b
  • 15658 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • CommunicatieMarketingHR

nieuws Ruim een derde van de NIMA-gediplomeerden die via LinkedIn of een online bedrijfsprofiel aangeeft te beschikken over NIMA A, B of C blijkt in werkelijkheid geen diploma te hebben of heeft een lager diploma dan wordt beweerd. Dat blijkt uit een recente steekproef die de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales heeft uitgevoerd. (Foto: NIMA. Geslaagden vieren het behalen van hun NIMA-diploma)

DDMA lanceert campagne Data, maak er iets moois van

17nov 201708:35
  • Bureaus
  • 19399 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • VideoBig dataCampagnes

nieuws DDMA, vereniging voor data en marketing, lanceert de B2B campagne ‘Data, maak er iets moois van’. In de snel veranderende, complexe en concurrerende datasector moet de marketeer - veel meer dan voorheen - van alle markten thuis zijn. Het is van belang dat men zich realiseert dat het in de kern gaat om de juiste balans tussen data, technologie en creativiteit. Met deze campagne vraagt DDMA aandacht voor de balans tussen science en art.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent