Wunder ontwikkelt merkstijl Juke

21sep 201709:20
  • Design
  • 5152 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
  • Digital designVisual id

nieuws Juke is de gezamenlijke radio en muziekdienst van Talpa Radio en MediaMarkt, met muziekredacteuren als Edwin Evers en Armin van Buuren. Wunder is verantwoordelijk voor de merkstijl en het digitale design. Alef de Jong, creatief strateeg en partner Wunder: ‘Het was een mooie opdracht om de merkstijl van een nieuw Nederlands digitaal platform te ontwikkelen. De uitdaging zat er voor ons in om het digitale platform lokaal en persoonlijk te laten zijn. In het design zitten daarom vele handvatten om de service persoonlijker en gemakkelijker te maken. De gebruiker wordt geholpen bij het vinden van de juiste muziek, voor het juiste moment.’

FD lanceert Focus-app voor ambitieuze ­­professionals

21sep 201709:11
  • Media
  • 7054 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DagbladenMobileAppsUitgevers

nieuws Het FD lanceert vandaag FD Focus, een app voor ambitieuze ­­professionals. De app mikt op een doelgroep van ambitieuze, jonge professionals, die voor een vast bedrag per maand snel overzicht en toegang krijgen tot het beste van het FD met focus op technologie en innovatie.

Code D'Azur lanceert 'Woord voor Woord uit de eenzaamheid'

21sep 201709:01
  • Bureaus
  • 5413 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Content

nieuws Code D'Azur lanceert vandaag het initiatief 'Woord voor Woord uit de eenzaamheid', dat in het leven is geroepen om aandacht te vragen voor het groeiende aantal eenzame en geïsoleerde Amsterdammers. Dit aantal wordt geschat op 80.000 en is stijgende. Deze stadgenoten worden in alle drukte en gezelligheid door velen over het hoofd gezien. Het doel van het initiatief is om deze mensen uit de eenzaamheid te helpen.

[interview] 'Lokale servicegraad voor shopper van groot belang'

21sep 201700:01
  • Food-en-retail
  • 5441 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenInterview

nieuws Te midden van een turbulente elektroretailsector laat keten 'EP' opvallend positieve resultaten zien. Eén van de hoogtepunten vorig jaar was de overname van zestien Maxwell-vestigingen, waarvan de ombouw naar de nieuwe formule-uitstraling nu volledig is afgerond. In de nieuwe editie van Shopper Marketing Update (nr. 4) komen de nieuwe directieleden Patrick van Tent (ceo) en Tom Rietbergen (cfo) uitgebreid aan het woord over de koers van EP.

Hema stopt jongens- en meisjeskleding - genderneutraal is king

20sep 201715:24
  • Food-en-retail
  • 9182 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • WinkelenTrendsMarketing

nieuws Nadat de NS al als eerste opzien baarde met genderneutrale WC's, gaat nu ook Hema voor aanbod zonder gender. Vanaf december dit jaar verdwijnen alle geslachtsaanduidingen van kinderkleding. Het trendy Britse warenhuis John Lewis ging Hema voor en haalde begin deze maand al de labels met 'jongen' en 'meisje' van de kinderkleding in het eigen assortiment. Wie volgt? Wat te doen met de beroemde Hema Jip en Janneke-prints? En heeft de ridder-, piraten- of prinsessen- kledingstijl nog toekomst?

Marc de Vries nieuwe ceo Parkmobile Group

20sep 201714:56
  • Algemeen
  • 6879 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
  • Personalia

nieuws Na veertien jaar aan het roer te hebben gestaan van Parkmobile treedt ceo Marius Koerselman terug. Koerselman heeft merken van de Group geïntroduceerd in onder meer Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland. Marc de Vries neemt het stokje van hem over.

Edward van de Ridder, head of strategy bij Alfred

20sep 201714:17
  • Bureaus
  • 9139 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Personalia

nieuws Edward van de Ridder zet zijn carrière voort als Head of Strategy bij Alfred. Van de Ridder vertrok eind 2016 bij NOISE, het bureau waarvan hij medeoprichter was.

Lancering platform Tennis.nl als aanjager van de tennissport

20sep 201714:00
  • Online
  • 9115 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Geen tag

nieuws Vandaag, 20 september 2017, lanceert de KNLTB het platform Tennis.nl. Er was tot nu toe nog geen platform om te communiceren met de grote groep Nederlanders die nog weinig bekend is met tennis als amateursport. Tennis.nl vult dit gat op en draagt bij aan de missie van de KNLTB om de rol van aanjager van de tennissport te vervullen. MarketingTribune sprak met Erik Poel, directeur van de KNLTB en Teun Verheij, Digital Director & Partner bij SportMarketing Bureau SportVibes. ‘Het platform moet het ‘zin in tennis’ gevoel oproepen bij de bezoekers en hen handvatten geven om direct de tennisbaan op te kunnen stappen.’

Sir Hotels lanceert City Guide op Instagram

20sep 201713:48
  • Content
  • 8517 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
  • ContentSocial media

nieuws Hotelketen Sir Hotels lanceert vijf city guides op Instagram om zowel inwoners als hotelgasten een stad te laten ontdekken. Elk van de hotels in de collectie heeft een eigen Instagram-account, welke getransformeerd is tot een stadsgids met lokale favorieten en verborgen schatten.

Magazine De Architect ondergaat metamorfose

20sep 201712:35
  • Media
  • 11004 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • PrintBrandingJournalistiekTijdschriften

nieuws Het vaktijdschrift De Architect is compleet vernieuwd. Het eerste exemplaar is door hoofdredacteur Harm Tilman overhandigd aan Thomas Rau, oprichter van Rau Architectenbureau en CEO van Turntoo. Het magazine heeft een ware metamorfose ondergaan en is zowel qua inhoud als vormgeving onder handen genomen. Bovendien is de omvang meer dan verdubbeld en telt het magazine ruim 200 pagina’s, met prominente aandacht voor beeld en verrassende projecten uit binnen- en buitenland.

NZO kiest Volt als creatief bureau

20sep 201711:55
  • Bureaus
  • 10852 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • FoodCommunicatiePitchesCampagnes

nieuws De Nederlandse Zuivel Organisatie heeft na een strategische pitch gekozen voor Volt. Het bureau wordt verantwoordelijk voor de strategie, uitvoering en orchestratie van de campagnes en branded content van NZO.

RA*W University en VEA op zoek naar The Next Big Thing

20sep 201711:20
  • Bureaus
  • 8478 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • NieuwkomersKennissessieEvenementReclame

nieuws 24Festival komt er weer aan, en daarmee ook 24Academy. Tijdens dit congres op 31 oktober speciaal voor studenten, gaan RA*W University en VEA op zoek naar The Next Big Thing. Ruim 380 studenten - met ambitie in marketing, communicatie en media – kunnen hier de laatste trends en de nieuwste ontwikkelingen binnen de creatieve industrie ontdekken. Variërend van blockchain technologie tot future innovation labs en van neuromarketing tot VR & AR.

Persgroep strikt 20e stad voor lokaal platform Indebuurt

20sep 201710:55
  • Media
  • 9815 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
  • DoelgroepContentJournalistiekUitgevers

nieuws Persgroep breidt Indebuurt verder uit. Ook de inwoners van Doetinchem kunnen vanaf nu dagelijks terecht op het hyperlocal platform. De dagbladuitgever sluit met de Gelderse gemeente de twintigste stad aan op Indebuurt.nl. Al ruim 1,5 miljoen mensen gebruiken dit lokale platform, die samen meer dan 10 miljoen pagina’s bekijken.

Alfred goes Bollywood voor campagne Simpel

20sep 201710:17
  • Bureaus
  • 8596 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
  • CommercialsCampagnesAdvertising

nieuws Binnen de campagne 'A Simpel Story' komt Alfred voor Simpel met een nieuw filmgenre: Bollywood! Indian style! Met swingende muziek, kostuums, olifanten en heel veel glamour.

Zevende Bram's Gourmet winkel opent in Alphen aan den Rijn

20sep 201710:15
  • Food-en-retail
  • 8569 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food & Retail
  • FoodMarketing

nieuws 'Alphenaarse fritesliefhebbers kunnen vanaf nu genieten van de verse frites van Bram's Gourmet', kondigt het eetmerk aan. Vanaf deze week is de winkel open midden in het centrum van Alphen en op 27 september is het publiek welkom voor een feestelijke housewarming van de fritesformule. 'Gasten kunnen naast de vertrouwde portie frites bij Bram's ook terecht voor de smaakvolle stoofgerechten. De stoofs zijn ontstaan in samenwerking met bekend tv-kok Herman den Blijker en kenmerken zich door de royale toppings', aldus Bram Ladage.

Inzenden SponsorRingen verlengd tot 26 september 2017

20sep 201710:00
  • Sponsoring
  • 90780 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsorRingSponsoring

nieuws Sponsoren, organisaties, adviesbureaus en andere betrokken partijen kunnen nog tot 26 september 2017 hun beste sponsorcases inzenden voor de SponsorRingen. Er kunnen cases worden ingestuurd voor de volgende categorieën: Entertainment & Events, Maatschappij, Kunst & Cultuur, Sport, Gesponsorde en Smart Budget. Nieuw dit jaar is de categorie Lang Lopende Sponsorships waarvoor de vakjury’s zelf nomineren.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief.
  • Abonneren

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

    Alles over influencer marketing
    en duurzaam merkvertrouwen

    SCHAAL+ werft, selecteert, ontwikkelt
    en begeleidt jong digitaal talent